سیم کارت دوم گوشی را چطور فعال کنیم؟

به گزارش عکس پارسی، اگر گوشی دوسیم کارته ای دارید که پیش از این تنها با یک سیم کارت از آن استفاده می کردید، درصورت قرار دادن سیم کارت دوم، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می گردد، اما می توانید به یاری فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورید.

سیم کارت دوم گوشی را چطور فعال کنیم؟

اگر دستگاه دوسیم کارته ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از آغاز طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات های آن استفاده می نموده اید، در صورتی که اکنون در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می گردد.

برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه، ضروری است فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از آغاز طرح رجیستری روی دستگاه بوده، انجام دهید. بعلاوه برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از آغاز طرح رجیستری روی دستگاه تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.

جهت افزودن دستگاه، ابتدا ضروری است به سامانه همتا متصل شوید. برای اتصال به سامانه همتا می توان به سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir مراجعه کرد، یا با استفاده از کد دستوری #7777* و یا اپلیکشین همتا به سامانه همتا وارد شده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد. برای ثبت سیم کارت دوم با استفاده سایت اینترنتی، ضروری است ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. برای ورود به سامانه می توان از شماره سیم کارت استفاده کرد و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام نموده و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد.

در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از آغاز طرح روی دستگاه بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب کنید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می گردد. رمز عبور موقت را وارد نموده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید. پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاه ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید. در مرحله بعدی ضروری است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) بستگی دارد و روی جعبه، پشت باتری یا با شماره گیری #06#*، قابل رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده گردد.

درصورتی که دستگاه شما دوسیم کارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به صورت اتوماتیک، موضوع را تشخیص داده و پیامی مبنی بر وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه را برای شما نمایش می دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه تان را هم وارد کنید.

درصورتی که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است اما پیام مربوطه نمایش داده نمی گردد و شما نمی توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

چنانچه شناسه (IMEI)های اظهارشده، با سیم کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از آغاز طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به صورت موفقیت آمیز انجام خواهد شد. در ادامه، می توانید با انتخاب گزینه مدیریت دستگاه ها از منوی سمت راست، شناسه (IMEI) های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده کنید.

افزودن دستگاه به وسیله کد دستوری #7777*

برای افزودن دستگاه به وسیله کد دستوری، ابتدا با سیم کارتی که پیش از آغاز طرح رجیستری روی دستگاه تان بوده، کد دستوری #7777* را شماره گیری و دکمه تماس، را انتخاب کنید. در ادامه عدد مربوط به گزینه افزودن دستگاه یعنی عدد 4 را وارد کنید. در مرحله بعدی ضروری است شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

درصورتی که دستگاه شما دوسیم کارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به صورت اتوماتیک، موضوع را تشخیص داده و پیامی مبنی بر وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه را برای شما نمایش می دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه تان را هم وارد کنید.

سپس ضروری است با وارد کردن عدد 1 صحت اطلاعات واردشده را تائید کنید. درصورتی که دستگاه تک سیم کارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتی که دستگاه دوسیم کارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می شوند. در نهایت چنانچه شناسه (IMEI)های اظهار شده، با سیم کارتی که با آن #7777* را شماره گیری نموده بودید، پیش از آغاز طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به صورت موفقیت آمیز انجام خواهد شد.

دستگاه های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه (IMEI) دارند که روی جعبه، پشت باتری یا با شماره گیری #06#*، قابل رؤیت است. چنانچه دستگاه دوسیم کارته ای دارید که پیش از آغاز طرح با سیم کارت خود از آن استفاده می نموده اید اما شناسه (IMEI) های درج شده روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره گیری #06#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس گرفته و موضوع را مطرح کنید.

پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه های دوسیم کارته

در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم کارت قرار گرفته است. درصورتی که دستگاه شما دوسیم کارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت آمیز فرآیند افزودن دستگاه، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم کارت قرار می گیرد. بنابراین زمانی که در اسلات دوم سیم کارتی غیر از سیم کارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد.

همان طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیم کارت نو در دستگاه، به دلیل خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیم کارت های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین احتیاج به اقدام خاصی نیست.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1706

به "سیم کارت دوم گوشی را چطور فعال کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیم کارت دوم گوشی را چطور فعال کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید