نقاط حادثه خیز بازار تاریخی اراک برطرف می گردد

به گزارش عکس پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: برطرف خطر 5 نقطه حادثه خیز به جهت جلوگیری از ریزش و یا آسیب های احتمالی در فصل زمستان طی چند روز آینده انجام می گیرد.

نقاط حادثه خیز بازار تاریخی اراک برطرف می گردد

به گزارش خبرنگاران، علیرضا ایزدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته مرمت اصولی راسته های اصلی بازار و 112 طاق این مجموعه اجرا شده، اما اداره کل به این میزان از مرمت قانع نخواهد بود و نگهداری از این ثروت ملی همواره در دستور کار خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به آغاز فصل زمستان، با اعزام تیم کارشناسی به بازار، پنج نقطه حادثه خیز در این مجوعه شناسایی شد که طی چند روز آینده با داربست بندی و تخته ریزی از خطرات و آسیب های احتمالی مصون می شوند.

ایزدی اظهار کرد: ورودی سرای نو، بالکن سرای اکبریان، ورودی سرای اکبریان، طاق میانی تیمچه اکبریان و بالکن سرای گلشن، پنج نقطه ای هستند که طی چند روز آینده در برابر خطرات احتمالی، ایمن می شوند.

وی گفت: شهرداری، راه و شهرسازی، اوقاف و هیئت امنا بازار هر یک به اندازه میراث فرهنگی در برابر بازار مسوول است و می بایست در این خصوص وظایف خود را انجام دهند چراکه در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، هیچ فرد و دستگاهی نمی تواند به صورت منفرد پاسخگوی افکار عمومی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 114

به "نقاط حادثه خیز بازار تاریخی اراک برطرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط حادثه خیز بازار تاریخی اراک برطرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید