نیسانی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬خاطر‭ ‬هیچ کس‭ ‬نماند

به گزارش عکس پارسی، برند‭ ‬ژاپنی‭ ‬نیسان‭ ‬محبوب‭ ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬ایرانی هاست‭. ‬برخی ها‭ ‬آنقدر‭ ‬پاترول‭ ‬و‭ ‬ماکسیما‭ ‬را‭ ‬می پسندند‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬بحث های‭ ‬خود‭ ‬ابدا‭ ‬روی‭ ‬ویژگی های‭ ‬خوب‭ ‬محصولات‭ ‬هوندا،‭ ‬تویوتا‭ ‬و‭ ‬میتسوبیشی‭ ‬حساب‭ ‬باز‭ ‬نمی کنند‭. ‬یکی‭ ‬از‭ ‬دلایل‭ ‬مهم‭ ‬چنین‭ ‬اعتقادی،‭ ‬خودروهای‭ ‬برجسته ای‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬نیسان‭ ‬در‭ ‬75‭ ‬سال‭ ‬اخیر‭ ‬ساخته‭ ‬است‭. ‬از‭ ‬اسکای لاین‭ ‬و‭ ‬پاترول‭ ‬و‭ ‬ماکسیما‭ ‬تا‭ ‬ایکس تریل‭ ‬و‭ ‬GT-R،‭ ‬همه‭ ‬در‭ ‬شمار‭ ‬بهترین‭ ‬ساخته های‭ ‬صنعت‭ ‬خودروسازی‭ ‬هستند‭. ‬این‭ ‬بین‭ ‬البته‭ ‬دومین‭ ‬خودروساز‭ ‬ژاپن‭ ‬برخی‭ ‬خودروهای‭ ‬ناموفق‭ ‬را‭ ‬هم‭ ‬روانه‭ ‬بازار‭ ‬کرده‭ ‬که‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬آنها‭ ‬سری‭ ‬کوچک‭ ‬و‭ ‬اسپورت‭ ‬NX‭ ‬است‭.

نیسانی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬خاطر‭ ‬هیچ کس‭ ‬نماند

‬این‭ ‬محصول‭ ‬ورزشی‭ ‬و‭ ‬سبک‭ ‬وزن‭ ‬که‭ ‬تنها‭ ‬طی‭ ‬شش‭ ‬سال‭ ‬از‭ ‬1990‭ ‬به‭ ‬بعد‭ ‬تولید‭ ‬شد،‭ ‬کوپه ای‭ ‬چهار‭ ‬نفره‭ ‬در‭ ‬انواع‭ ‬روباز‭ ‬و‭ ‬مسقف‭ ‬با‭ ‬موتورهای‭ ‬چهار‭ ‬سیلندر‭ ‬بود‭. ‬خودرویی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬مدل‭ ‬پایه‭ ‬از‭ ‬پیشرانه‭ ‬1‭.‬6‭ ‬لیتری‭ ‬90‭ ‬اسبی‭ ‬سود‭ ‬می برد‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬نسخه‭ ‬فول‭ ‬هم‭ ‬141‭ ‬اسب‭ ‬از‭ ‬پیشرانه‭ ‬2000‭ ‬خود‭ ‬نصیب‭ ‬راننده‭ ‬می کرد‭. ‬اعدادی‭ ‬که‭ ‬برای‭ ‬محصولی‭ ‬ورزشی‭ ‬که‭ ‬تنها‭ ‬1040‭ ‬کیلو‭ ‬وزن‭ ‬داشت‭ ‬و‭ ‬طولش‭ ‬به‭ ‬زحمت‭ ‬به‭ ‬4‭.‬12‭ ‬متر‭ ‬می رسید،‭ ‬شتاب‭ ‬و‭ ‬کششی‭ ‬معمولی‭ ‬و‭ ‬شاید‭ ‬مناسب‭ (‬در‭ ‬نسخه‭ ‬فول‭) ‬به‭ ‬ارمغان‭ ‬می آورد‭. ‬کوپه‭ ‬NX‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬آن‭ ‬دوره‭ ‬رقیب‭ ‬مستقیم‭ ‬تویوتا‭ ‬سوپرا‭ ‬بود،‭ ‬هرگز‭ ‬نتوانست‭ ‬مقابل‭ ‬رقیب‭ ‬خود‭ ‬قد‭ ‬علم‭ ‬کند‭ ‬و‭ ‬چه‭ ‬در‭ ‬ایران‭ ‬و‭ ‬چه‭ ‬در‭ ‬بازارهای‭ ‬جهانی‭ ‬بازی‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬تویوتا‭ ‬واگذار‭ ‬کرد‭. ‬همین‭ ‬شده‭ ‬که‭ ‬امروز‭ ‬نشانی‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬در‭ ‬بازار‭ ‬ایران‭ ‬نیست‭. ‬شاید‭ ‬چون‭ ‬کسی‭ ‬برندگان‭ ‬مدال‭ ‬برنز‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬خاطر‭ ‬نمی سپارد‭!‬

منبع: دیوار
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 692

به "نیسانی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬خاطر‭ ‬هیچ کس‭ ‬نماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسانی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬خاطر‭ ‬هیچ کس‭ ‬نماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید