پیشرفت 50 درصدی عملیات مرمت وسامان دهی خانه تاریخی امین التجاراصفهان

به گزارش عکس پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از پیشرفت 50درصدی عملیات مرمت و سامان دهی خانه تاریخی امین التجار خبر داد.

پیشرفت 50 درصدی عملیات مرمت وسامان دهی خانه تاریخی امین التجاراصفهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، فریدون الله یاری با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه خانه تاریخی امین التجار اصفهان یکی از فاخرترین خانه های اصفهان متعلق به دوران قاجار به شمارمی رود و نیز با توجه به بررسی های کارشناسان و برآوردهای نیازهای مرمتی آن، مرمت این خانه تاریخی از تابستان سال جاری آغاز شد.

الله یاری در ادامه با اشاره به تخریب های اجرا شده در این خانه تاریخی در بیش از70سال گذشته اعلام کرد: متاسفانه بخش اعظم این خانه تاریخی ازجمله حیاط مرکزی آن در زمان پهلوی اول به دلیل احداث خیابان عبدالرزاق تخریب شد، با این وصف خوشبختانه بخش شاه نشین واتاق های جانبی آن که دارای تزئینات نفیسی است همچنان سالم باقی مانده و توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان محافظت می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان همچنین در رابطه با ویژگی های عملیات مرمت خانه تاریخی امین التجار اظهارداشت: عملیات مرمت خانه تاریخی امین التجار اصفهان با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال، شامل تعویض تیرهای فرسوده و آسیب دیده سقف، مرمت تزئینات گچبری و نقاشی های با سبک شیروشکری ایوان و همچنین مرمت فضاهای داخلی این خانه تاریخی است.

الله یاری همچنین به عملیات سامان دهی این خانه تاریخی نیز اشاره کرد و گفت: اجرای تاسیسات دربخش های مختلف خانه و همچنین ایجاد تاسیسات الکتریکال ازجمله برنامه های درحال اجرا در خانه امین التجار است.

او همچنین شرح داد:اجرای عملیات مرمت این خانه تاریخی با نظارت کارشناسان ارشد دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان صورت می پذیرد.

خانه تاریخی امین التجار در جنب خیابان عبدالرزاق اصفهان واقع شده و دارای تزئیناتی زیبا و نفیس (متعلق به دوران قاجار) اعم از تزئینات چوبی، گچبری، آینه کاری و نقاشی پشت شیشه (در کنار کالبد ارزشمند معماری خانه) است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 361

به "پیشرفت 50 درصدی عملیات مرمت وسامان دهی خانه تاریخی امین التجاراصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 50 درصدی عملیات مرمت وسامان دهی خانه تاریخی امین التجاراصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید