کُندی مهار آتش جنگل هاینارک گچساران، نیازمند اعزام نیروی های تخصصی هستیم

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان گچساران گفت: درخواست اعزام نیروهای تخصصی به محل آتش سوزی جنگل های نارک این شهرستان داده ایم.

کُندی مهار آتش جنگل هاینارک گچساران، نیازمند اعزام نیروی های تخصصی هستیم

علیرضا اتابک در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه بعضی نیروها که شب گذشته را در منطقه بودند در حال اطفای حریق هستند، اضافه کرد: مقدمات لازم جهت اطفای حریق طی امروز اجرا شده، نیروها آماده اعزام با بالگرد به محل آتش سوزی هستند.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان جهت مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگل های نارک گچساران تشکیل شده است، اظهارکرد: ورزش باد، صعب العبور بودن منطقه و گرمای 50 درجه کنترل اتش را با کُندی روبرو نموده است.

فرماندار شهرستان گچساران گفت: هنوز دلیل آتش سوزی بصورت دقیق مشخص نیست اما نیروی انتظامی در حال آنالیز و تحقیقات جهت شناسایی عامل آتش سوزی است.

اتابک توضیح داد: به جهت سخت گذر بودن منطقه، گرمای هوا و وزش باد شدید مهار اتش از عهده نیروهای عادی و اداری بر نمی آید و به همین دلیل از استان درخواست اعزام نیروی تخصصی جهت مهار و خاموش کردن آتش سوزی نموده ایم که در صورت اعزام دوستداران محیط زیست، تیم های تخصصی محیط زیست و منابع طبیعی آموزش دیده پیش بینی می گردد امروز آتش مهار گردد.

لازم به ذکر است که جنگل های و مراتع ارتفاعات نارک شهرستان گچساران از ساعت 23 پنجشنبه شب دچار آتش سوزی شده اند و با وجود کوشش های اجرا شده برای مهار و خاموش کردن آتش، آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1675

به "کُندی مهار آتش جنگل هاینارک گچساران، نیازمند اعزام نیروی های تخصصی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کُندی مهار آتش جنگل هاینارک گچساران، نیازمند اعزام نیروی های تخصصی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید