کنکور کارشناسی ارشد و دکتری حذف می گردد؟

به گزارش عکس پارسی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و واگذاری پذیرش به عهده دانشگاه ها از جمله برنامه هایی است که در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور دنبال می گردد.

کنکور کارشناسی ارشد و دکتری حذف می گردد؟

به گزارش خانه ملت، سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان این مطلب، درباره مسئله حذف کنکور مطرح نمود: مسئله کنکور از جمله موضوعاتی است که وعده اصلاح آن نزدیک به 40 است که به مردم داده می گردد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی سازوکار کارشناسی جدیدی را فراهم نموده و در این دوره شورا به جمع بندی های مهمی رسیده است.

سنجش و پذیرش نباید در اختیار سازمان سنجش باشد

وی اضافه نمود: یکی از ایردات وارد این است که در حال حاضر سازمان سنجش، به تنهایی کار سنجش و پذیرش دانشجو را انجام می دهد در حالیکه کشور های پیروز در این زمینه بین سنجش و پذیرش تفکیک قائل می شوند و یکی از اصلی ترین برنامه های ما تفکیک حوزه سنجش و پذیرش است.

عاملی با بیان اینکه راهبری جهت حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری را باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال کنیم، اضافه نمود: به این دلیل قوانینی در زمینه کنکور در مجلس به تصویب رسیده و باید در تعامل تنگاتنگ بین شورا و مجلس این مسائل نهایتا تا سال آینده حل و فصل گردد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که بیان این اظهارات به معنای حذف کنکور تا سال آینده است، گفت: نباید از حذف کنکور برای دوره کارشناسی صحبت کرد، بلکه باید از اصلاح آن سخن گفت. ما باید جهتی را طی کنیم که اطمینان بخش باشد و نباید جهتی دنبال گردد که بتوان در آن اعمال سلیقه و پارتی بازی کرد.

وی در انتها گفت: یکی از راه چاره ها در این شرایط، تنوع بخشی به برگزاری آزمون و برگزاری آن در مقاطع مختلف است تا فشار روحی کمتری به داوطلب وارد گردد. ضمن اینکه دانشگاه هایی که از رتبه های فزونی برخوردار هستند باید اختیارات بیشتری در جذب دانشجو برخوردار باشند و بتوانند دانشجو را جذب نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1115

به "کنکور کارشناسی ارشد و دکتری حذف می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکور کارشناسی ارشد و دکتری حذف می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید