گفتگوی نماینده پاکستان در امور افغانستان با طالبان

به گزارش عکس پارسی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان با رهبری طالبان در قطر به منظور بررسی فرایند سازش و صلح در افغانستان گفت وگو کرد.

گفتگوی نماینده پاکستان در امور افغانستان با طالبان

به نقل از خبرگزاری آناتولی، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت، محمد صادق خان، فرستاده ویژه پاکستان در افغانستان در سفری دو روزه - 16 و 17 ژوئن - خود به دوحه با رهبران طالبان شامل ملا عبدالغنی برادر، رئیس مذاکره کنندگان طالبان دیدار کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نماینده ویژه پاکستان در افغانستان به این مساله اشاره کرد که پاکستان به نقش خود به عنوان تسهیل کننده برای فرایند سازش و صلح در افغانستان ادامه می دهد.

وی به دیدار مثبت و سازنده خود با رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان نیز اشاره کرد.

اوایل ماه جاری میلادی، اسلام آباد محمد صادق خان را به عنوان نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان معرفی کرد.

وی که از 2008 تا 2014 فرستاده پاکستان در افغانستان بود، گفت: بابت تعهد طالبان در تحقق توافق تاریخی صلح فوریه بین آمریکا و این گروه شبه نظامی بسیار شادمان است.

این فرستاده همچنین آزادی زندانیان از سوی دولت کابل و طالبان را نیز که بخشی از توافق صلح است، مورد ستایش قرار داد و گفت: این گامی در راستای آغاز سریع مذاکرات بین افغانی ها است. پاکستان امیدوار است که تمامی طرف ها اقدامات صادقانه خود را برای صلح و سازش در افغانستان انجام دهند. پاکستان نیز به حمایت کامل خود از فرایند صلح افغانستان ادامه می دهد و پای بند است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1041

به "گفتگوی نماینده پاکستان در امور افغانستان با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی نماینده پاکستان در امور افغانستان با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید