شروع عملیات مرمتی کاروانسرای شوریاب شهرستان فیروزه

به گزارش عکس پارسی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مجید ابراهیم نیا امروز سه شنبه 25 آذرماه 1399 با اعلام این خبر، اضافه کرد: این عملیات مرمتی بااعتباری معادل 600 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی حوزه معاونت میراث فرهنگی شروع شده است.

شروع عملیات مرمتی کاروانسرای شوریاب شهرستان فیروزه

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او ادامه داد: عملیات مرمتی این اثر تاریخی شامل پی بندی و استحکام بخشی پایه های ایوان ورودی و شرقی و غربی و اجرای کاه گل در قسمت هایی از پشت بام است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزه اظهار کرد: این کاروانسرا در روستای شوریاب از بخش طاغنکوه در شهرستان فیروزه واقع شده است که در پنجم آبان ماه 1381 با شماره 5901 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این کاروانسرا از جمله کاروانسراهای چهار ایوان با حیاط مرکزی و مربوط به دوره قاجار است. از ویژگی های این بنا وجود دو مناره در قسمت ورودی و همچنین آجرکاری های زیبا و منحصر به فرد و کتیبه قسمت ورودی داخل ایوان است.

شهرستان فیروزه در فاصله حدود 145 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است و 19 اثر تاریخی از این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1280

به "شروع عملیات مرمتی کاروانسرای شوریاب شهرستان فیروزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات مرمتی کاروانسرای شوریاب شهرستان فیروزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید