استکی: روزبهانی آماده بود سهمیه المپیک می گرفت

به گزارش عکس پارسی، سرمربی تیم ملی بوکس ایران گفت: در همه اوزان به جز سه وزن عملکرد بوکسورها رضایت بخش بود و اگر احسان روزبهانی آماده بود، می توانست سهمیه المپیک را به دست آورد.

استکی: روزبهانی آماده بود سهمیه المپیک می گرفت

علیرضا استکی در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص کسب دو سهمیه المپیک توسط تیم ملی بوکس ایران، شرح داد: این تیم شخصیتی داشت که اگر یادتان باشد وقتی در تهران از من پرسیدید چند سهمیه می گیرد، گفتم که هر 8 بوکسور این تیم شانس المپیکی شدن را دارد. به غیر از در دو تا سه وزن که انتظارات برآورده نشد، همه نفرات تیم خوب کار کردند. البته باید بگویم که همه بوکسورهای ما بیشترین کوشش خود را انجام دادند. حتی احسان هم خیلی کوشش کرد ولی بخاطر کم کردن زیاد وزن و بدن نا آماده اش این رخ داد.

سرمربی تیم ملی بوکس ایران در خصوص عملکرد تک تک ملی پوشان ایران گفت: امید احمدی صفا در وزن 52 کیلوگرم پا به پای حریف استرالیایی مبارزه کرد بازی کرد و واقعا هم حق مسلم او را خوردند و ما هم بخاطر تغییرات ایجاد شده در قوانین، نمیتوانیم کاری کنیم و تنها باید کمیته ملی المپیک به این موضوع ورود کند. ما حتی حاضر بودیم هزار و پانصد دلار برای اعتراض خود پرداخت کنیم که قبول نکردند.

او اضافه نمود: در وزن 57 کیلوگرم هم که دانیال شه بخش ستاره تیم ما بود و از نظر فنی یکی از بهترین های بوکسورهای ایران تا کنون به شمار می رود و خوشبختانه توانست اولین المپیکی بوکس ایران گردد. در 63 کیلوگرم هم اشکان رضایی را به عنوان بوکسوری جوان در اختیار داشتیم که بازی خوبی را با قزاق انجام داد و در مرحله بعد به قرعه سختی چون اسمانوف گرجستانی سید یک خورد. او با وجود عملکرد فوق العاده ای که داشت نتیجه را به خریف قدرتمندش واگذار کرد که با این خال از او رضایت داریم.

استکی در ادامه به برآورده نکردن انتظارات در وزن 69 کیلوگرم توسط سجاد کاظم زاده اشاره نمود و گفت: پس از ناکامی کاظم زاده، موسوی در وزن 75 کیلوگرم بعد از باخت دور از انتظار مقابل چین فشار زیادی را تحمل می کرد، اما شب همان مسابقه نامه جدید بخش نامه مسابقات برای ما آمد که در آن نوشته شده بود موسوی به جدول شانس مجدد رفته است. البته تا آن موقع آگاه نبودیم چون نحوه برگزاری مسابقات در همان روز تغییر نموده بود که خدا خواست و او توانست در جدول شانس مجدد عملکرد خوبی داشته و دومین سهمیه المپیکی ما را به دست آورد.

سرمربی تیم ملی بوکس، در خصوص عملکرد ضعیف احسان روزبهانی نیز گفت: احسان بخاطر وزن زیادی که کم کرد یک مقدار نا آماده بود، اما هر چه در توان داشت پیاده کرد و قطعا اگر آماده بود می توانست نتیجه مد نظر که سهمیه بود را بگیرد. حالا ما مسابقات فرانسه را پیش رو داریم که او باید باز هم انتخابی بزند تا اعزام گردد. در وزن 91 کیلو هم طوفان شریفی را داشتیم که چین را برد و مقابل ازبکستان یک بازی نزدیک را واگذار کرد. البته در مجموع نتوانست انتظارات را برآورده کند.

استکی گفت: البته باید از احسان روزبهانی تشکر کنم، از روزی که باخت کاملا در اختیار تیم بود و بدون ادعا و بدون غرور به سایر ملی پوشان ما یاری کرد. بالا سر بازیکنان جوان تر ایستاده و آن ها را به عنوان با تجربه تیم حمایت کرد. این باخت برای او سنگین بود و متاسفانه این اتفاق رخ نداد که المپیکی گردد. در خصوص کاظم زاده هم باید بگویم که سجاد هم باید یک مقدار تغییرات کلی را در نحوه بوکس کردنش ایجاد کنیم که فعلا نمی توان آن ها را بیان کرد.

او در خصوص نحوه برگزاری مسابقات پاریس واحتمال لغو شدن آن گفت: در خصوص لغو را برگزاری مسابقات پاریس هنوز اطلاعی به ما نداده اند. شاید در این 6 وزنی که سهمیه نگرفتیم باید به این مسابقات اعزام شویم، اما قطعا تغییراتی خواهیم داشت تا بوکسورهای خوبی را راهی این تورنمنت کنیم. از مردم هم تشکر میکنم که تیم را حمایت کردند و با ما شادی ما شادی نموده و با ما ناراحتی ما ناراحت شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 828

به "استکی: روزبهانی آماده بود سهمیه المپیک می گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استکی: روزبهانی آماده بود سهمیه المپیک می گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید