انیمیشن لوکا؛ جالب ترین ارجاعات مخفی پیکسار که باید کشف کنید

به گزارش عکس پارسی، انیمیشن فانتزی نو پیکسار و دیزنی، لوکا، پر از پیام های مخفی است که از زمان انیمیشن داستان اسباب بازی به پای ثابت انیمیشن های پیکسار تبدیل شد و هم چنین پر از ارجاعات به کلاسیک های دیزنی و آثار فیلم سازانی مانند هایائو میازاکی و فدریکو فلینی است.

انیمیشن لوکا؛ جالب ترین ارجاعات مخفی پیکسار که باید کشف کنید

لوکا به کارگردانی انریکو کازاروسا داستانی در دهه 50 میلادی را روایت می کند که در آن هیولای دریایی به نام لوکا برای اولین بار با کمک دوست جدیدش آلبرتو اسکورفانو جهانی روی آب را کشف می کند. این دو موجود دریایی که تغییر شکل هم می دهند، با هم در شهر مجاور پورتوروسو گشت و گذار می کنند، با دختری غرغرو به نام جولیا دوست می شوند و در مسابقات سه گانه سالانه زورآزمایی شهر شرکت می کنند. همه این ها در حالی اتفاق می افتد که والدین لوکا ناامیدانه تلاش می کنند تا او را به خانه برگردانند.

کازاروسا گفته که لوکا پر از پیغام های مخفیانه است که شامل اشاره ای به انیمیشن آینده پیکسار به نام قرمز شدن (Turning Red) است و به گفته این کارگردان، این ارجاعات بسیار خوب پنهان شده و ممکن است بخشی از افشاگری های بعدی باشد.

توپ لوکسو

اولین پروژه پیکسار، لوکسو جونیور بود، انیمیشنی کوتاه به مدت دو دقیقه به نویسندگی و کارگردانی جان لستر در سال 1986. این انیمیشن کوتاه یک چراغ میز زاویه دار بزرگ را هنگام تماشای یک لامپ کوچک در زمان توپ بازی نشان می دهد و سپس تصادفا با محکم پریدن روی توپ آن را پنچر می کند. لوکسو جونیور از آن زمان به رسم پیکسار تبدیل شده است و در ابتدای هر فیلم تولید شده از طریق این استدیو، می توان او را مشاهده کرد که حرف آی در کلمه پیکسار را له می کند. توپ اصلی لوکسو به نام پیغام مخفی به طور منظم در فیلم های پیکسار ظاهر می گردد و هنگامی که لوکا در مسابقات جام پورتوروسو در حال پیشی گرفتن از سایر رقباست، روی پشت بام دیده می گردد.

A113

یکی دیگر از پیغام های مخفی قدیمی که در بسکمک از فیلم های دیزنی و پیکسار وجود دارد، شماره آ113 است. این یک شماره کلاس در موسسه هنر کالیفرنیا است، جایی که فیلم سازانی مانند تیم برتون و جان لستر در حوزه انیمیشن و کاراکتر سازی تحصیل کرده اند. شماره آ113 روی بلیط قطاری که آلبرتو در سرانجام فیلم به لوکا می دهد، نوشته شده است.

ماشین فست فود سیاره پیتزا

فست فود سیاره پیتزا یکی از مکان های اصلی نمایش داده شده در اولین فیلم بلند پیکسار، داستان اسباب بازی بود. از آن زمان به بعد نسخه ای از ماشین دلیوری این فست فود، تقریبا در هر فیلم پیکسار به طرز موذیانه ای پنهان شده است. گنجاندن این پیغام در فیلم لوکا یک چالش بود، زیرا این مدل ماشین با دهه 50 میلادی ناهمخوانی دارد. برای حل این مشکل، ماشین به نوعی با یک پیاجو آپ بازسازی شد که یک وسیله حمل و نقل سه چرخ است که از طریق همان شرکت تولید کننده وسپا ساخته شده است. این مدل از سه چرخه، در آخرین مرحله مسابقات جام پورتوروسو، پس از شروع باران، دیده می گردد و به واسطه کشتی موشکی بالای آن قابل تشخیص است.

20000 فرسنگ زیر دریا

مردم پورتوروسو شاید از هیولاهای دریایی متنفر باشند اما عاشق فیلم های مربوط به آن ها هستند. پوسترهای فیلم ها سطح شهر را پوشانده است، از جمله پوستر یک فیلم به نام اتکو دل موسترو مارینو که پدر لوکا را متحیر می کند، زیرا هیولای موجود در پوستر دقیقا شبیه عمو اوگو است. یکی از فیلم های واقعی به نمایش درآمده در این پوستر ها 20000 فرسنگ زیر دریا است که در سال 1954 از طریق دیزنی تولید شد. در این فیلم، هیچ هیولای دریایی تغییر شکل نمی دهد اما در صحنه هایی از آن، یک ماهی مرکب غول پیکر حضور دارد.

مادربزرگ کوکو

در حالی که آلبرتو و لوکا در تلاشند تا از طریق دریا، مخفیانه به سمت پورتوروسو حرکت کنند، یک زن که در قایق است، آن ها را در ظاهر دریایی می بیند. این قایق النا نام دارد که نام مادربزرگ میگل در انیمیشن کوکو هم بود. النا یک نام رایج در دو زبان اسپانیایی و ایتالیایی است، بنابراین این مسئله بیشتر از این که یک کد مخفی باشد، یک اتفاق است. هر چند این تصور بسیار جالب است که مادربزرگ کوکو در جوانی مدتی را در ریورای ایتالیا گذرانده باشد و این قایق به نام او نام گذاری شده است.

پینوکیو

بسکمک از ارجاعات لوکا به هنر و فرهنگ ایتالیا شامل ساخته های دیزنی است. یکی از کتاب های اتاق جولیا، کتاب ماجراهای پینوکیو، به قلم نویسنده ایتالیایی، کارلو کولودی است که در سال 1940، دیزنی یک انیمیشن با اقتباس از آن ساخت. در این کتاب، پینوکیو بارها و بارها از طریق دو شیاد فریب می خورد، گربه ای که وانمود می کند کور است و روباهی که وانمود می کند لنگ است. روی جلد کتاب و در سکانس رویای لوکا که کتاب را زنده می کند، گربه کاملا شبیه به گربه داستان پینوکیو است.

دونالد داک

پینوکیو تنها شخصیت کلاسیک دیزنی نیست که در اتاق جولیا حضور دارد. او هم چنین یک اسباب بازی دونالد داک دارد که به پایه تخت تکیه داده است. دونالد داک از طریق دیزنی در سال 1934 خلق شده، بنابراین در زمان داستان لوکا بسیار محبوب بوده است. شاید جولیا با او ارتباط برقرار کند، زیرا هر دو تمایل به غر زدن دارند و سریع از کوره در می فرایند.

فدریکو فلینی

یکی از بزرگ ترین تاثیرات انریکو کازاروسا هنگام ساخت لوکا، فدریکو فلینی، فیلم ساز تحسین شده ایتالیایی بود. به ویژه که در این انیمیشن، چندین اشاره به فیلم جاده فلینی محصول 1954 وجود دارد. پوستر آن در میدان اصلی و در همان قسمت دیواری که پوستر 20000 فرسنگ زیر دریا بود، واقع شده است و قایق ماهی گیری ابتدای فیلم گلسومینا نام دارد که نام قهرمان فیلم جاده است.

اشاره ای به هایائو میازاکی

مضمون داستان لوکا درباره یک موجود دریایی که در مورد زندگی در خشکی کنجکاو می گردد و به انسان تبدیل می گردد، شباهت های زیادی با فیلم پری دریایی کوچک دیزنی دارد اما طرفداران فیلم های استودیو جیبلی، به احتمال زیاد لوکا را به فیلم پونیو هایائو میازاکی شبیه می دانند. کازاروسا گفته است که میازاکی یکی دیگر از تاثیرات اصلی او بود، چرا که بنیانگذار جیبلی به خاطر فیلم هایش در مورد بچه ها در جستجوی جهان های جادویی شناخته شده است. نام پورتوروسو اشاره ای به فیلم پورکو روسو ساخته میازاکی دارد.

سفری به پیکسار

هنگامی که در سرانجام انیمیشن، لوکا از خانواده خود و آلبرتو خداحافظی می کند، جلوی قطاری که او و جینا سوار می شوند شماره 94608 نوشته شده است. این کد پستی استودیوی انیمیشن پیکسار در کالیفرنیا است. این یک ارجاع خاص و بی نظیر است، از آن جا که لوکا در حال رفتن به مدرسه برای دنبال کردن رویاهای خود است و پیکسار یک مقصد رویایی برای انیماتورهایی است که می خواهند هنر و مهارت خود را در یکی از بهترین استودیوهای انیمیشن هالیوود ادامه دهند.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1674

به "انیمیشن لوکا؛ جالب ترین ارجاعات مخفی پیکسار که باید کشف کنید" امتیاز دهید

1 کاربر به "انیمیشن لوکا؛ جالب ترین ارجاعات مخفی پیکسار که باید کشف کنید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن لوکا؛ جالب ترین ارجاعات مخفی پیکسار که باید کشف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید