راهنمای سفر به اتریش

به گزارش عکس پارسی، راهنمای سفر به اتریش

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره راهنمای سفر به اتریش ، سخن خواهیم گفت.

راهنمای سفر به اتریش

اتریش ، یکی از کشورهای اروپای مرکزی است. مرکز آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم مرز است.

در کشور زیبا و تماشای اتریش، زندگی شهری و مدرن در کنار طبیعت مجذوب نماینده و بکر قرار گرفته است. هر سلیقه ای که داشته باشید از سفر به اتریش لذت می برید. بناها و کلیساهای تاریخی متعدد اتریش به سبک گوتیک و باروک، از تماشای ترین آثار تاریخی اروپا هستند. این کشور علاوه بر معماری چشم گیر و کاخ ها و قلعه های زیبا، بناهای لوکس و مدرن متعددی هم دارد. در واقع معماری آن ترکیبی از معماری مدرن و سبک های معماری قدیمی است. علاوه بر معماری، هنر و فرهنگ در اتریش هم برای گردشگران بسیار جالب توجه است. فستیوال های موسیقی و تالارهای برگزاری کنسرت و اپرا، از مجذوب نمایندهیت های اتریش هستند. امتحان کردن غذاهای لذیذ و دسرهای منحصربه فرد در کنار کیک های سنتی و شیرینی های متفاوت، بخش دیگری از سفر به اتریش را تشکیل می دهند؛ تجربه ای که نباید آن را از دست بدهید.

علاوه بر این ها، مراتع سرسبز، کوه های سربه فلک کشیده، دره های عمیق و یخچال های متعدد، بخشی دیگر از مجذوب نمایندهیت های اتریش را تشکیل می دهند. در تابستان از پیاده روی در دل طبیعت و دوچرخه سواری در کوهستان لذت می برید و در زمستان اسکی در دامنه ها را تجربه می کنید. رودگردی، قایق سواری و دره نوردی از دیگر فعالیت های تفریحی مجذوب نمایندهی هستند که در طبیعت اتریش می توانید آن ها را تجربه کنید.

اتریش روی نقشه کشور کوچکی به نظر می رسد اما جاذبه های گردشگری متعدد و متنوعی دارد. دهکده های قرون وسطایی، کلیساها و صومعه های زیبا، منظره ها شگفت انگیز طبیعی و لذیذترین غذاها و کیک ها در اتریش منتظر حضور گردشگران هستند.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

اتریش در منطقه زمانی UTC/GMT +1 hour قرار گرفته است و ساعت رسمی آن از تهران، 2 و نیم ساعت عقب تر است.

زبان رسمی

آلمانی (زبان رسمی)

اسلوونیایی (منطقه ای)

کرواتی (منطقه ای)

مجاری (منطقه ای)

واحد پول

یورو

نوع برق شهری

230 ولت 50 هرتز دوشاخه و پریز از نوع C و F

کد کشور

+43

شماره های اضطراری

112 یکی از شماره تلفن های اضطراری در اتریش است. با تلفن همراه حتی بدون داشتن سیم کارت هم می توانید این شماره را بگیرید.

تماس هایی که با این شماره گرفته می شوند معمولا در کمتر از 11 ثانیه به زبان آلمانی پاسخ داده می شوند. در شهرهای بزرگ و منطقه ها توریستی، اپراتور انگلیسی زبان جوابگو خواهد بود.

علاوه بر این شماره که در تمام اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار می گیرد، شماره های اختصاصی هم برای موارد اضطراری وجود دارد:

  • آتش نشانی 122
  • پلیس 133
  • امداد کوهستان 140
  • آمبولانس 144

جهت رانندگی: راست

لیست فرودگاه های بین المللی

  • فرودگاه گراتس
  • فرودگاه کلاگن فورت
  • فرودگاه اینسبروک
  • فرودگاه لینز
  • فرودگاه زالتسبورگ
  • فرودگاه بین المللی وین

شرایط آب و هوایی

اتریش، آب و هوای معتدل اقیانوسی دارد. تابستان های آن از اوایل ژوئن تا اواسط سپتامبر، بعضی سال ها بسیار گرم و گاهی دارای بارندگی است. دمای هوای روز در جولای و آگوست در حدود 25 درجه سانتی گراد است اما گاهی تا 35 درجه هم می رسد. زمستان ها در منطقه ها کم ارتفاع سرد و در منطقه ها کوهستانی بسیار سرد و ناملایم است و به کمتر از منفی 10 درجه سانتی گراد هم می رسد. زمستان از دسامبر تا مارس ادامه دارد و در منطقه ها مرتفع، سرمای زمستان مدت طولانی تری بر منطقه حاکم است. در منطقه ها کوهستانی و آلپی در تمام طول سال نوسانات شدید آب و هوایی وجود دارد. در این منطقه ها، حتی در تابستان هم شب ها بسیار سرد است. بخش های آلپی شمال اتریش مرطوب تر از سایر قسمت ها هستند. جنوب شرقی، خشک و آفتابی است.

برترین زمان برای سفر به اتریش

برترین زمان برای سفر به اتریش بستگی به این دارد که بخواهید به بخش های روستایی سفر کنید یا شهری. به عنوان مثال، بیشتر اقامتگاه های کوهستانی دو فصل گردشگری تعیین دارند یکی فصل زمستان و برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی و دیگری تابستان که برای علاقه مندان به فعالیت های تفریحی در طبیعت مثل پیاده گردی مناسب است.

بین این دو فصل، بسیاری از امکانات توریستی تعطیل است. منطقه ها شهری تر، در بیشتر روزهای سال مورد توجه گردشگران قرار دارند. اما هنگام برگزاری فستیوال های خاص و تعطیلات، جمعیت گردشگران آنها افزایش پیدا می نماید. وین، در روزهای کریسمس و سال نو شلوغ است. فستیوال Salzburg گردشگران زیادی را در جولای و آگوست به این کشور می کشاند.

اگر دوست دارید در آب وهوای نسبتا گرم سفر کنید، از آوریل تا اکتبر زمان مناسبی است. تابستان های اتریش گرم هستند ولی گرمای آن غیر قابل تحمل و طاقت فرسا نیست.

اگر برای اسکی به اتریش سفر می کنید، از نوامبر تا آوریل برترین زمان است.

نباید فراموش کنید که در ارتفاعات، فرقی نمی نماید که در چه فصلی سفر کنید. هر زمان امکان تغییرات شدید آب و هوایی و بارش شدید وجود دارد.

هزینه ها

هزینه اقامت

در صورتی که در هاستل یا اتاق های دوتخته مقرون به صرفه اقامت کنید، هزینه شما در حدود 25 یورو به ازای هر فرد می شود. اتاق های یک تخته در هتل های میان رده بین 60 تا 90 یورو است. سوییت های بزرگ یا اتاق های دوتخته در شهرهای بزرگ و هتل های پنج ستاره، از شبی 200 یورو آغاز می شوند.

هزینه خورد و خوراک

در صورتی که خودتان آشپزی کنید یا وعده های مخصوص ناهار را در رستوران های کوچک و مقرون به صرفه میل کنید، هزینه هر وعده غذایی بین 6 تا 12 یورو خواهد بود. در رستوران های میان رده، غذا به همراه نوشیدنی 30 یورو و و در رستوران های شیک و مجلل، 70 یورو است.

هزینه فعالیت های تفریحی و بازدید از جاذبه ها

برای ورودی موزه ها باید بین 4 تا 12 یورو بپردازید. تفریحاتی چون ماساژ در اسپا، بین 40 تا 100 یورو هزینه دارد.

در مجموع، هزینه روزانه شما اگر بخواهید سفری مقرون به صرفه داشته باشید 80 یورو، سفری میان رده بین 80 تا 160 یورو و برای سفر گران بیش از 160 یورو خواهد بود.

حمل و نقل عمومی

وین، مرکز اتریش، سیستم حمل ونقل عمومی کامل و مجهزی دارد که شامل اتوبوس، مترو، قطارهای سبک شهری و تراموا است. بیشتر مسیرها، کرایه های ثابتی دارند و امکان خرید بلیط های چند سفره و پیش خرید کارت های سفری وجود دارد. یکی از این کارت ها Vienna Card امکان استفاده نامحدود از اتوبوس، مترو و تراموا را برای 48 تا 72 ساعت فراهم می نماید. علاوه بر این، دارندگان این کارت از تخفیف های خاصی در موزه ها، فروشگاه ها، کافه ها و جاذبه های گردشگری بهره مند می شوند. در واقع برای گردشگرانی که قرار است دو سه روزی در وین بمانند، برترین انتخاب است و هزینه ها را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. کالسکه سواری یکی دیگر از روش های جالب برای گشت و گذار در مرکز است که البته در خصوص کرایه آن ها باید از قبل به توافق برسید.

در سایر شهرهای بزرگ این کشور نیز سیستم اتوبوس رانی وجود دارد.

برای سفرهای بین شهری می توانید از سیستم حمل ونقل ریلی Osterreichische Bundesbahnen یا به اختصار (OBB) بهره ببرید. با دریافت کارت Vorteilscard می توانید از تخفیف 45 تا 50 درصدی در سفر با قطار بهره ببرید. این کارت را می توانید از تمام ایستگاه های قطار دریافت کنید. یک کارت مخصوص خانواده هم وجود دارد که با دریافت آن، تا 4 کودک زیر 15 سال می توانند رایگان سفر نمایند.

انواع کارت های سفری و تخفیف برای حمل ونقل عمومی در اتریش ارائه می شود که با توجه به احتیاج و مدت سفر خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

جاذبه های گردشگری

اتریش یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری در اروپا است که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. حتی در فصل زمستان در منطقه ها کوهستانی، جمعیت زیادی از گردشگران دیده می شوند. بیشتر گردشگران به شوق تماشای چشم اندازهای زیبای آلپی، مرکز زیبا و تاریخی و هزاران جاذبه گردشگری دیگر، این کشور کوچک اروپایی را انتخاب می نمایند. رود دانوب که 350 کیلومتر از غرب تا شرق در بخش های شمالی این کشور جریان دارد، بر مجذوب نمایندهیت آن به عنوان یک مقصد گردشگری، افزوده است. در ادامه با تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری اتریش آشنا می شویم.

قصر هافبرگ (Hofburg)، قصر سلطنتی اتریش، وین

این قصر باشکوه و تماشای، چندین قرن محل اقامت پادشاهان سلسله هابزبرگ (Habsburg) بوده است. اکنون، رئیس جمهور در همان اتاقی که زمانی به امپراتور یوزف دوم تعلق داشته، وظایف خود را انجام می دهد. هر فرمانروایی که به قدرت رسیده است، تغییراتی در بنای این ساختمان ایجاد نموده است بنابراین، این قصر زیبا ترکیبی از سبک های مختلف معماری از جمله گوتیک، رنسانس، باروک، روکوکو و کلاسیک است. این مجموعه در کنار میدان و باغ های اطرافش، وسعتی معادل 24 هکتار را در بر می گیرد و شامل 19 حیاط و 2600 اتاق است. بخش های مختلف این قصر را می توانید تماشا کنید از جمله موزه سی سی (Sisi Museum)، مجموعه نقره سلطنتی و آپارتمان های سلطنتی.

زالتسبورگ (Salzburg)، زادگاه موتسارت

شهرهای زیادی ادعا می نمایند که ارتباطی با موتسارت، نابغه موسیقی دارند اما در میان همه آن ها، زالتسبورگ از اهمیت زیادی برخوردار است. این شهر زادگاه این موسیقی دان مشهور است. وی در خانه ای در همین شهر در تاریخ 27 ژانویه 1756 متولد شد. اکنون این خانه به موزه ای به نام زادگاه موتسارت تبدیل شده و اتاق های آن که محل زندگی خانواده موتسارت بوده برای نمایش پرتره ها، آلات موسیقی و یادگاری هایی از او اختصاص یافته است. یکی دیگر از خانه هایی که محل اقامت موتسارت بوده با نام اقامتگاه موتسارت محلی برای نمایش صنایع دستی و آثاری مرتبط با موتسارت و دوران زندگی و عصری است که در آن زندگی می نموده است. در میدان موتسارت هم بناهای یادبود زیادی به این نابغه موسیقی اختصاص یافته است. علاوه بر اینها، فستیوال های موسیقی متعددی به افتخار موتسارت در این شهر برگزار می شود. از جمله فستیوال هفته موتسارت و فستیوال شش هفته ای زالتسبورگ.

آرامگاه امپراتور، کلیسای گوتیگ Hofkirche و موزه ماکسیمیلیان یکم

شهر اینسبروک، میزبان کلیسای Hofkirche است که آرامگاه ماکسیمیلیان یکم در آن قرار گرفته است. تابوت سیاه مرمرین و مجسمه هایی برنزی از امپوراتور در مرکز این بنای یادبود وجود دارد که با عنوان یکی از برترین نمونه های مجسمه سازی رنسانس آلمانی شناخته می شود. در کنار تابوت، 24 نقش برجسته مرمرین وجود دارد که رویدادهای زندگی امپراطور را به تصویر کشیده است. در اطراف، 28 تندیس برنزی از اجداد و معاصران پادشاه وجود دارد. از دیگر تندیس های این مجموعه می توان به 23 مجسمه برنزی از دودمان هابسبورگ و 20 نیم تنه برنزی از امپراتوران روم اشاره نمود. در موزه ماکسیمیلیانیم (Maximilianeum)، مجموعه ای از اسناد و متعلقات پادشاه ماکسیمیلیان نگهداری می شود.

مدرسه سوارکاری اسپانیایی، وین

قدمت این مدرسه به دوران ماکسیمیلیان دوم بر می شود؛ کسی که اسب های مشهور لیپیزانر را در سال 1562 به اتریشی ها معرفی کرد. امروزه در این مدرسه، شیوه های اسب سواری کلاسیک آموزش داده می شود. در سفر به وین تماشای اسب سواری در این مجموعه که به سبک باروک ساخته شده را از دست ندهید. این مجموعه در سال 1735 ساخته شده و محوطه بزرگ آن برای این طراحی شده که طبقه نجبا، مهارت های خود را در اسب سواری را به نمایش بگذارند. افراد زیادی به شوق تماشا این مدرسه به وین سفر می نمایند. بنابراین بهتر است که بلیط ورودی را زودتر تهیه کنید تا شانس تماشا این مجموعه را از دست ندهید.

کوه Kitzbüheler Horn

این کوه با ارتفاع 1998 متر در منطقه تیرول قرار گرفته و یکی از تماشای ترین قله های اتریش است. این قله به وسیله تله کابین قابل دسترسی است. بعلاوه اگر کوه نوردی را دوست دارید می توانید با پای پیاده خود را به قله برسانید و از تماشای منظره ها شگفت انگیز طبیعی لذت ببرید. در جنوب این قله، کوه 1772 متری Hornkopfli وجود دارد که این کوه هم به وسیله تله کابین قابل دسترسی است. علاوه بر چشم اندازهای زیبا، بر فراز این کوه یک خانه کوهستانی، کلیسای کوچک، رستوران و باغ آلپی هم وجود دارد. اینجا در فصل اسکی به محلی برای تجمع دوستداران اسکی از سراسر دنیا، تبدیل می شود.

دیر بندیکیتی در شهر ملک (Melk Benedictine Abbey)

این دیر یکی از مشهورترین بناهای مذهبی دنیا است که بناهای باشکوه آن در اطراف 7 محوطه قرار گرفته اند. مجذوب نماینده ترین بخش این مجموعه بزرگ که 325 متر طول دارد بخش غربی و کلیسای آن است که دو برج دارد و این برج ها از تراسی بزرگ و نیم دایره ای برافراشته شده اند. این مجموعه تماشای مشرف به رود دانوب و بر صخره های بلند شهر ملک واقع شده است. علاوه بر بخش های مختلف، انواع نقاشی ها و تندیس های قدیمی هم در این مجموعه تماشای وجود دارند.

بلندترین آبشار اتریش

Krimmler Ache با ارتفاع 380 متر، بلندترین آبشار اتریش است که از سه آبشار تشکیل شده است. این آبشار مقصدی عالی برای یک گشت و گذار چند ساعته در دل طبیعت از مبدا دهکده Krimml است. اگر علاقه مند به پیاده گردی در دل طبیعت هستید، این دهکده مقصدی عالی برای گذراندن چند روز از سفرتان است. علاوه بر مسیرهای زیبایی که برای رسیدن به آبشار وجود دارد، می توانید تعدادی از کوه های اطراف را هم برای کوه نوردی امتحان کنید و از تماشای منظره ها شگفت انگیز طبیعی از فراز آنها لذت ببرید.

قلعه قرون وسطایی Hochosterwitz

یکی از تماشای ترین و مهم ترین بناهای قرون وسطایی کشور اتریش همین قلعه است. قلعه ای که تاریخی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است. جاده دسترسی به این قلعه، شیب دار است و از 14 دروازه دفاعی می گذرد. در محوطه این قلعه کلیسا و ساختمان های قدیمی وجود دارد که توجه هر گردشگری را به خود جلب می نماید. این قلعه در روزهای صاف و آفتابی از فاصله 30 کیلومتری قابل مشاهده است.

هال اشتات (Hallstatt)

هال اشتات بدون شک یکی از زیباترین شهرهای کوچک نه فقط در اتریش بلکه در تمام دنیا است. علاوه بر زیبایی های منحصربه فردی که این شهر به تنهایی دارد، از اینجا می توانید برای بازدید از منطقه Dachstein Salzkammergut که میراث دنیای یونسکو است، برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، می توانید از غارهای Dachstein بازدید کنید که یکی از شگفت انگیزترین مجموعه های طبیعی در اروپا است و تا 1174 متر عمق دارد. از جالب توجه ترین بخش های این مجموعه، غار بزرگ یخی است که در تابستان دمای زیر صفر دارد و آبشارهای یخی بزرگ و شگفت انگیزی در آن وجود دارد. یا غار ماموت که تالارهایی لوله ای شکل دارد و بر اثر جریان یک رود قدیمی زیرزمینی ایجاد شده است. بالای این غارها و روی زمین، یک سازه شگفت انگیز فلزی وجود دارد که با نام 5 انگشت شناخته می شود. این سازه فلزی یک سکوی بازدید است که چشم اندازهای زیبایی از طبیعت آلپی اطراف را به نمایش می گذارد.

کلیسای زیارتی ماریا سال (Maria Saal)

کلیسای ماریا سال، روی تپه ای بر فراز Zollfeld واقع شده است و یکی از مکان های زیارتی در استان Carinthia در جنوب اتریش است. این کلیسا که دو برج دارد، به سبک گوتیک و در نیمه اول قرن پانزدهم ساخته شده است. زیربنای این کلیسا، یک کلیسای رومی بوده که در طول تاریخ بارها تغییر شکل داده و به سبک های مختلف رنسانس و باروک درآمده است. جالب ترین بخش این کلیسا، نمای غربی آن است که دارای دو برج و سنگ قبرهای قدیمی است.

صومعه Klosterneuburg

قدمت این صومعه به قرن دوازدهم میلادی باز می شود. این صومعه در قرن هفدهم تغییر شکل داده و به سبک باروک درآمده است. یک موزه هم در این مجموعه وجود دارد که مجموعه ای از مجسمه های گوتیک و باروک و آثار نقاشی در آن گردآوری شده است.

Eisriesenwelt، دنیای غول های یخی

بزرگ ترین مجموعه غارهای یخی دنیا که با نام دنیای غول های یخی شناخته می شود، در حاشیه غربی رشته کوه Tennengebirge قرار گرفته است. این مجموعه وسیع و شگفت انگیز، مساحتی برابر با 30 هزار مترمربع را در بر می گیرد و با عبور یک رود زیرزمینی در دوره ترشیاری (Tertiary) ایجاد شده است. این مجموعه در سال 1879 کشف شد و از سال 1912 به روی مردم گشوده شد. از این تاریخ 45 کیلومتر از این مجموعه کشف شده است. پس از عبور از کناره دیوار بزرگ یخی، به تالار بزرگی به نام Hymir می رسید که اشکال یخی و قندیل های شگفت انگیز و جالبی دارد. به وسیله پله های سنگی می توانید خود را به یک دروازه بزرگ یخی برسانید. تورهای همراه با راهنما برای بازدید از این مجموعه وجود دارد که 2 ساعت طول می کشد. برای بازدید از این منطقه و غارهای آن چند ساعتی را باید اختصاص دهید.

جاده کوهستانی گروسگلوکنر (Grossglockner)

این جاده کوهستانی که در کوه پایه کوهی به همین نام واقع شده، Bruck را به Heiligenblut متصل می نماید و بین سال های 1930 تا 1935 ساخته شده است. این جاده یکی از زیباترین جاده های کوهستانی اروپا است و کوه گروسگلوکنر، بلندترین کوه اتریش است. یخچال پاسترتسه که گسترده ترین یخچال طبیعی اتریش است در این کوه قرار گرفته است. این جاده تا کنون دو بار میزبان برگزاری مسابقات دوچرخه سواری جیرودیتالیا (Giro dItalia) بوده است.

کلیسای جامع Gurk

این کلیسا بین سال های 1140 تا 1200 ساخته شده است. برج های دو قلوی این کلیسا، 41 متر ارتفاع و گنبدی دارند که در سال 1682 به آن اضافه شده است. فضای داخلی کلیسا با نقاشی های دیواری و شیشه های رنگی به زیبایی تمام، تزیین شده است. مجذوب نماینده ترین بخش این کلیسا، همین نقاشی های دیواری و نقش برجسته های چوبی هستند. یک محراب از سال 1626 به این مجموعه اضافه شده است. 72 تندیس و 82 سر فرشته، تزیینات این مجموعه را تشکیل می دهند. از نقاشی های مشهور این کلیسا می توان سنت کریستوفر را نام برد که قدت آن به سال 1250 بر می شود. سقوط سائول متعلق به سال 1380، از دیگر نقاشی های این مجموعه است.

خانه اپرای وین

این خانه اپرا با معماری نفس گیر و زیبایی که دارد در قلب وین، مرکز اتریش، واقع شده است. این بنای باشکوه یکی از مشهورترین خانه های اپرا در طول تاریخ و یکی از برترین خانه های اپرای دنیا است.

سیفلد (Seefeld)، تیرول

این منطقه که دو بار میزبان مسابقات المپیک زمستانی بوده، یکی از مهم ترین مراکز اسکی دنیا است که امکانات آن هم برای اسکی بازان تازه کار و هم برای نیمه حرفه ای ها طراحی شده است. این منطقه که طبیعی چشم نواز و نفس گیر دارد، نه فقط برای ورزش های زمستانی، بلکه برای تفریحات تابستانی و پیاده گردی در دل طبیعت هم مقصد ایده آلی است. امکانات اقامتی و تفریحی لوکس و مجللی در این منطقه برای گردشگران وجود دارد.

شهر قدیمی اینسبروک (Innsbruck)

این شهر قدیمی و زیبا با کوه های سر به فلک کشیده و پوشیده از برف احاطه شده است. در این شهر زندگی در طبیعت بی نظیر کوهستان آلپ را تحربه می کنید و محو عظمت و شکوه کوهستان می شوید. اینسبروک علاوه بر زیبایی های طبیعی نفس گیر، زندگی شهری مدرن و مرفهی دارد. بخش قدیمی شهر که Altstadt نامیده می شود، مغازه های متعدد و معماری منحصربه فردی دارد. با عبور از خیابان های بخش قدیمی شهر، بناهای تاریخی متعدد از جمله گلدن روف را مشاهده خواهید کرد. این خانه برای ماکسیمیلیان یکم ساخته شده و با کاشی های مسی طلاکاری شده تزیین شده است.

سنت آنتون ام آرلبرگ (St Anton am Arlberg)

یکی دیگر از منطقه ها اسکی مشهور در اتریش و در دنیا، دهکده St Anton am Arlberg است که در تیرول واقع شده و امکانات مجهزی برای اسکی بازان حرفه ای دارد. علاوه بر اسکی و تفریحات زمستانی، بسیاری از گردشگران برای کوه نوردی و طبیعت گردی، فصل تابستان هم به این منطقه سفر می نمایند و از تماشای منظره ها زیبای طبیعی لذت می برند. در واقع اینجا مقصدی عالی برای سفر است هر زمان از سال که برای سفر برنامه ریزی کنید.

کاخ شون برون (Schonbrunn)

این کاخ یکی از مهم ترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری وین است. این کاخ با 1441 اتاق، بین سال های 1696 تا 1712 به دستور لئوپولد یکم ساخته شده است. این کاخ بعدها به دستور ماریا ترزا به کاخ اقامت تابستانی تبدیل شده است. این مجموعه، جاذبه های گردشگری متعددی را در دل خود جای داده است از باغ های مختلف گرفته تا قدیمی ترین باغ وحش دنیا. خانه تابستانی مرمرین و یک هزارتو از دیگر بخش های جالب این کاخ است.

رژیم غذایی اتریش

رژیم غذایی مردم اتریش، تحت تاثیر رژیم غذایی مردم جنوب شرقی اروپا است و می توان دستورالعمل ها و روش های متنوع آشپزی این ناحیه از اروپا را به وضوح در آشپزی مردم اتریش مشاهده کرد. اهالی اتریش، علاقه زیادی به تهیه انواع دسر دارند و برای تهیه این خوراکی های لذیذ از روش ها و دستورهای اختصاصی خود استفاده می نمایند. انواع شیرینی، کیک و تارت با دستورات خاصی در اتریش تهیه می شود که نمونه آن را هیچ جای دیگر دنیا پیدا نخواهید کرد. در ادامه با چند غذا و دسر مشهور اتریشی آشنا می شویم.

گولاش (Goulash)

این غذا که بیشتر شبیه تاس کباب است، محبوبیت خاصی در اتریش دارد. در تهیه این غذا از گوشت گوساله، سس پاپریکای تند و انواع ادویه های بومی استفاده می نمایند.

تافل اسپیتز (Tafelspitz)

این غذا که به عنوان غذای ملی کشور اتریش شناخته شده است، با استفاده از گوشت گوساله پخته شده تهیه می شود.

پالاچینکن (Palatschinken)

یکی دیگر از خوراکی های پرطرفدار و لذیذ اتریشی، انواع پنکیک است که پالاچینکن نامیده می شوند.

اشترودل سیب (Apple strudel)

اشترودل سیب هم شیرینی محبوبی هم در میان اهالی و هم گردشگران اتریش است.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2080

به "راهنمای سفر به اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید