با شهر صورتی هند، جییپور آشنا شوید!

به گزارش عکس پارسی، در این مطلب قصد داریم تا به آنالیز شهر جایپور هند پرداخته و در رابطه با این شهر توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا این شهر زیبا و خاص را به شما معرفی کنیم.

با شهر صورتی هند، جییپور آشنا شوید!

کشور هندوستان یکی از کشورهای خاص و شگفت انگیزی است که محبوبیت بسیار زیادی در بین جهانگرد ها و گردشگران دارد و گردشگرانی که قصد دارند تا به سراغ یک کشور شگفت انگیز و خاص بروند، عموماً هند را به عنوان مقصد خود انتخاب می نمایند.

در این بین باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که در کشور هند شاهد شهر های مختلفی هستیم که هر یک از این شهرها جاذبه های جهانگردی و گردشگری منحصر به فردی داشته و همین مسئله باعث افزایش محبوبیت این شهرها در بین گردشگران و جهانگرد ها شده است.

معرفی شهر جایپور

به منظور معرفی شهر جایپور هند باید به این نکته اشاره نمود که جایپور معروف به شهر صورتی است و از جمله منطقه ها تاریخی کشور هند به شمار میرود. از نظر موقعیت جغرافیایی این شهر در شمال غربی هندوستان واقع شده و بر اساس آخرین سرشماری های انجام شده بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد.

نکته لازم به ذکر این است که از نظر تاریخی جایپور نخستین شهر در کشور هند محسوب می گردد که دارای طرح شهری است.

به علت داشتن ساختمان های مختلف صورتی رنگ در جایپور هند، به این منطقه لقب شهر صورتی داده اند و همین مسئله باعث افزایش محبوبیت جایپور در بین جهانگرد ها و گردشگران شده است.

رزرو آنلاین تور هند (مثلث طلایی) تور دهلی | تور آگرا | تور جیپور از سامانه خبرنگاران

تاریخچه شهر جایپور

مسئله بسیار مهمی که در راستای معرفی و آشنایی با جایپور هند باید به آن توجه گردد این است که این شهر در سال 1727 به وسیله ماهاراجه جای سینگ دوم ساخته شد و در طی سال های 1725 تا 1767 این شهر توسعه پیدا کرد.

افتتاح راه آهن و ارتباط جایپور هند با سایر شهرهای این کشور در سال 1882 پایه های رشد سریع جایپور را به وجود آورد و پس از استقلال هند در سال 1949 این شهر به عنوان مرکز استان راجستان معرفی گشت و بخش های اداری نیز به این شهر جهانگردی و گردشگری اضافه شد.

رشد فوق العاده جایپور هند در مدت زمان کوتاه باعث شد تا این شهر هم از نظر جهانگردی و گردشگری و هم از نظر مالی و سیاسی به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای کشور هندوستان شناخته گردد.

ادیان در جایپور هند

اگر بخواهیم نگاهی به ادیان در جایپور هند انداخته و شما را با ادیان رایج در این منطقه آشنا کنیم باید گفت که بر اساس آنالیز های انجام شده 77 درصد از جمعیت این منطقه هندو هستند. از سوی دیگر 17 درصد این منطقه مسلمان بوده، 4 درصد جین هستند، 0.5 درصد از مردم این شهر مسیحی بوده و 1.5 درصد ادیان دیگری دارند.

به صورت کلی شاهد ادیان مختلفی در کشور هندوستان هستیم و شهر جایپور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مثل بقیه نقاط کشور هندوستان در، این منطقه نیز ادیان مختلفی وجود دارد.

جاذبه های جهانگردی و گردشگری جایپور

همان طور که بیان کردیم، جایپور هند از نظر جاذبه های جهانگردی و گردشگری یکی از شهر های شگفت انگیز کشور هندوستان به شمار میرود. به همین دلیل اگر بخواهیم نگاهی به جاذبه های گردشگری جایپور بیاندازیم، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

قصرها و قلعه های جایپور

شما می توانید در جایپور هند قلعه ها و قصرهای مختلفی را مشاهده کنید که از مهم ترین این جاذبه های جهانگردی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قلعه عامر
  • کاخ شهر
  • جل محال
  • کاخ دیجی
  • حوا محل
  • قلعه جیگار
  • قلعه ناهارگر
  • کاخ رامباغ

معابد جایپور

از دیگر جاذبه های گردشگری که در جایپور هند وجود دارد، می توان به معابد این شهر اشاره نمود که عمده این معابد متعلق به دین هندو بوده و شاهد پرستش خدایان هندو در آن هستیم. به همین دلیل اگر بخواهیم شما را با معابد جایپور آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • معبد دیگامبر جین سانگیجی ، سنگانر
  • بیرلا ماندیر
  • گالتاجی
  • کاناک ورینداوان
  • معبد شیلا دیوی

باغ های جایپور

اگر قصد بازدید از باغ ها و طبیعت شهر جایپور هند را دارید، می توانید به سراغ جاذبه های زیر رفته و از آن بازدید کنید:

  • پارک مرکزی
  • حلقه جواهر
  • باغ رام نیواس
  • باغ و کاخ سیسودیا رانی

زیرساخت های جایپور

مساله مهمی که به منظور آنالیز جایپور هند باید به آن اشاره نمود، بحث زیرساخت های این شهر است. در سال های اخیر که شهر جایپور رشد بسیار زیادی نموده، شاهد بهبود شرایط زیرساخت های این کشور هستیم. در این شهر شاهد مترو، راه آهن، خطوط هوایی و خطوط جاده ای مختلفی هستیم که تمامی این موارد باعث شده تا حمل و نقل در این شهر شرایط مناسبی پیدا نموده و وجود این زیرساخت ها به بهبود رشد مالی این شهر یاری نموده است.

از نظر علمی نیز این شهر شرایط خوبی دارد و افرادی که قصد تحصیل در کشور هند را دارند نیز می تواند به سراغ دانشگاه های جایپور رفته و در این دانشگاه تحصیل نمایند.

آب و هوای جایپور هند

افرادی که قصد بازدید از جایپور هند را دارند، یکی از سوالات مهمی که مطرح می نماید این است که شرایط آب و هوایی این شهر چگونه است؟ به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که به صورت کلی جایپور دارای هوای گرم و نیمه خشک است و همین مسئله باعث شده تا در بیشتر روزهای سال شاهد آب و هوای گرم در این منطقه باشیم.

در حالت کلی میانگین دمای جایپور هند بین 19.2 تا 32.2 متغیر است، البته باید به این نکته اشاره نمود که در بعضی از ماه های سال که جز ماه های سرد هستند حتی دما تا زیر 10 درجه نیز کاهش پیدا می نماید اما به صورت کلی از ماه آپریل تا اکتبر شاهد دمای بسیار زیادی در شهر جایپور هستیم.

به علت نیمه خشک بودن این شهر بارش باران در جایپور تنها در ماه های خاصی رخ می دهد و همین مسئله باعث شده تا تنها ماه جولای و آگوست را بتوان به عنوان ماه هایی نامید که شاهد بارش باران در آن هستیم. بر اساس آنالیز های انجام شده به طور میانه 32 روز از سال در شهر جایپور هند باران می بارد و بقیه روزهای سال آب و هوا این منطقه در شرایط گرم و نیمه خشک واقع شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2076

به "با شهر صورتی هند، جییپور آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شهر صورتی هند، جییپور آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید