بررسی نانوذرات و نانولوله های پلیمری در محافظت از سطوح

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، در پژوهشی که به تازگی اجرا شده است، محققان نشان دادند که از میان دو نوع نانوساختار پلی N- (وینیل) پیرول، نانوذرات PNVPY با مساحت سطحی بالا عملکرد ضدخوردگی بهتری نسبت به نانولوله های PNVPY در پوشش ایجاد می کند.

بررسی نانوذرات و نانولوله های پلیمری در محافظت از سطوح

دانشمندان یک مطالعه مقایسه ای روی استفاده از پلی N- (وینیل) پیرول نانومقیاس در پوشش های پلی وینیل بوتیرال انجام دادند تا خواص ضدخوردگی این نانومواد را روی این پوشش بررسی کنند.

نانوذرات و نانولوله های پلی N- (وینیل) پیرول با استفاده از روش اکسیداسیون احیا شیمی سبز در حضور برمید ستیل تری میتل آمونیوم یا CTAB و پلی وینیل پیرولیدون (PVP) به عنوان الگوی نرم تولید می شوند.

ساختار شیمیایی نانوساختار PNVPY با طیف سنجی FTIR، طیف های جذب مرئی فرابنفش و طیف سنجی hNMR موردبررسی قرار گرفت. از میکروسکوپ الکترونی روبشی و میکروسکوپ الکترونی عبوری نیز برای مشاهده این ساختارها استفاده شد.

یافته های محققان نشان داد که نانولوله های PNVPY قطر بیرونی کمتر از 200 نانومتر و طولی در حد میکرومقیاس دارند. نانوذرات PNVPY قطر متوسط 30 نانومتر دارند.

علاوه بر این، یک سری از پوشش های ضدخوردگی روی سطح روی (Zn) با استفاده از نانوساختارهای PNVPY، کربن بلک و ماتریکس پلی وینیل بوتیرال (PVB) قرار داده شد تا اثر مروفولوژی نانوساختار PNVPY روی خواص ضدخوردگی و محافظتی بررسی شود.

در این پروژه، سطح مقطع برشی پوشش ضدخوردگی با میکروسکوپ SEM بررسی شد. نتایج نشان می دهد که عملکرد ضدخوردگی سطح با حضور این نانوساختارها بهبود یافته است.

پتانسیل مدار باز (OCP)، طیف سنجی آمپدنس الکتروشیمیایی (EIS) و اندازه گیری قطبش پتانسیودینامیکی نشان داد که نانوذرات PNVPY با مساحت سطحی بالا، عملکرد ضدخوردگی بهتری نسبت به نانولوله های PNVPY در پوشش ایجاد می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 818

به "بررسی نانوذرات و نانولوله های پلیمری در محافظت از سطوح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی نانوذرات و نانولوله های پلیمری در محافظت از سطوح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید