تالیف کتابی درباره شهید حسین قشقایی

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران (ایبنا) سید محمد طباطبائی حسینی که به تازگی دو عنوان کتاب از او منتشر شده است از انتشار کتابی درباره شهید حسین قشقایی؛ هنرمند تئاتر اطلاع داد.

تالیف کتابی درباره شهید حسین قشقایی

این روزنامه نگار و نویسنده گفت: همانطور که اعلام کردم از چند وقت پیش نوشتن درباره افرادی که در حوزه فرهنگ جوان مرگ شده اند را در دست انجام دارم که یکی از آن ها شهید حسین قشقایی است.

وی ادامه داد: راستش را بخواهید نوشتن درباره شهید قشقایی را به عنوان هنرمند تئاتر که در جوانی شهید شده است از چند سال قبل در ذهن دارم و در حال حاضر در دست تالیف است و انشالله در امسال همزمان با سالگرد شهادتش منتشر خواهد شد.

طباطبایی که به تازگی کتاب هفت نامه به مرتضی کیوان از او منتشر شده گفت: کتاب مرتضی کیوان هم در راستای نوشتن درباره جوان مرگ های حوزه فرهنگ است اما واقعیت این است دوست داشتم ابتدا کتاب شهید حسین قشقایی منتشر می شد که به دلیل کمبود اطلاعات درباره این شهید میسر نشد.

وی اضافه کرد: از آنجا که شهید قشقایی هنرمند عرصه تئاتر بود و فعالیت من هم بیشتر در این رشته است و نیز اینکه او شهید انقلاب اسلامی است دوست داشتم ابتدا کتاب شهید حسین قشقایی منتشر گردد اما نشد.

طباطبایی ادامه داد: وقتی دیدم نوشتن درباره این هنرمند شهید با مانع روبرو شده سعی کردم به نشانه ادای دین به این شهید بزرگوار در 40 سالگی انقلاب اسلامی برنامه نکوداشتی برای چهلمین سالگرد شهادت شهید قشقایی برگزار گردد که این مهم به همت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه توسعه هنرهای معاصر انجام شد.

نویسنده کتاب جنگ جهانی؛ واکاوی ترجمه ادبیات دفاع مقدس در کشورهای دیگر اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم درباره معرفی شهدا کوشش کنیم و زمانی که این افراد از شهدای حوزه فرهنگ باشند وظیفه ما بیشتر می گردد.

طباطبایی در سرانجام گفت: شهید حسین قشقایی هنرمند جوان تئاتر بود که در جریان مبارزات انقلابی در بهمن ماه 1357 به شهادت رسید و هم اکنون تماشاخانه قشقایی در مجموعه تئاتر شهر به نام اوست. کتابی که درباره این شهید نوشته خواهد شد متناسب با حوزه فعالیت او خواهد بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 999

به "تالیف کتابی درباره شهید حسین قشقایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالیف کتابی درباره شهید حسین قشقایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید