خبرنگاران عضو مجلس عراق درباره نفوذ تروریست ها از مرز سوریه هشدار داد

به گزارش عکس پارسی، بغداد - خبرنگاران- عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق درباره تداوم نفوذ و رخنه عناصر تروریست داعش از مرز سوریه به عراق هشدار داد و از تدوین سه راه چاره برای جلوگیری از این امر اطلاع داد.

خبرنگاران عضو مجلس عراق درباره نفوذ تروریست ها از مرز سوریه هشدار داد

به گزارش خبرنگاران، عبدالخالق العزاوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق امروز گفت: مرزهای عراق با سوریه با چالش های بزرگی روبرو است؛ بویژه که پرونده نفوذ و رخنه (تروریستها) بسته نشده است و نگرانی زیادی وجود دارد زیرا سرازیر شدن تروریست ها به عمق شهرهای عراق به معنای افزایش خونریزی خواهد بود.

وی اضافه کرد: سوریه هم اکنون شاهد بزرگترین تجمع عناصر داعش و خانواده های آنها است.

العزوای که با پایگاه خبری المعلومه عراق گفت وگو کرد، از عملکرد جامعه بین المللی انتقاد کرد زیرا از تحرکاتی که خطری برای عراق و سایر کشورهای منطقه به شمار می رود، چشم پوشی نموده اند.

وی اضافه کرد: مرزهای عراق با سوریه یک پرونده مهم در نشست های اخیر کمیسیون امنیت و دفاع مجلس و حتی (نشست) با فرماندهی کل نیروهای مسلح بود و سه راهکار تدوین شد که بارزترین آن حمایت و تقویت از مرزها با امکانات پیشرفته رصد و شناسایی از جمله دوربین ها، تقویت نیروهای میدانی و نیز کوشش برای آرایش دوباره نیروها برای جلوگیری از هرگونه خلا امنیتی در راستای تامین کامل امنیت مرزها بود.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را گفت اما عناصر و هسته های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در بعضی مناطق استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی کوشش می نمایند.

به تازگی نگرانی هایی نیز در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با یاری هم پیمانان منطقه ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست ها در عراق برای خاتمه بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1430

به "خبرنگاران عضو مجلس عراق درباره نفوذ تروریست ها از مرز سوریه هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عضو مجلس عراق درباره نفوذ تروریست ها از مرز سوریه هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید