خبرنگاران فرماندار بوکان: ادارات برای مدیریت بحران احتمالی در آمادگی کامل باشند

به گزارش عکس پارسی، مهاباد- خبرنگاران- فرماندار بوکان گفت: دستگاه های اجرایی این شهرستان برای مهار آب گرفتگی ها و مسائل ناشی از بارش های احتمالی برف سنگین و باران شدید در زمستان پیش رو آمادگی لازم را داشته باشند.

خبرنگاران فرماندار بوکان: ادارات برای مدیریت بحران احتمالی در آمادگی کامل باشند

محمد امین زاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران بوکان بر آمادگی تمامی ادارات خدمات رسان از لحاظ تامین نیروها و تجهیزات قبل از آغاز بحران تاکید نمود و اضافه نمود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی درخصوص بارش های اخیر و مسائل به وجود آمده در شهرستان و جنوب استان به واسطه قطعی چند ساعته برق، باید در حوزه شهرستان بهتر و هماهنگ تر عمل می شد.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری، مقابله و بازسازی بعد از وقوع بحران باید به طور جدی مورد توجه دستگاه های امدادرسان قرار گیرد، اضافه نمود: بحران و حادثه، زمان و مکان معین ندارد و قصور در خدمات رسانی به مردم و برطرف مسائل آنها از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست.

فرماندار بوکان افزود: مطابق پیش بینی هواشناسی، سال جاری شاهد سرمای زودرس و افزایش بارش ها خواهیم بود و دستگاه های خدمات رسان با به کارگیری تجهیزات و امکانات برای مواقع بحرانی آماده باشند.

وی در مورد قطعی برق در نخستین بارش برف در بوکان اعلام کرد: فرسودگی شبکه های برق، تاخیر در دسترسی به محل اتفاقات بر اثر ترافیک شهری با توجه به زمان بارش در عصر پنج شنبه، کمبود امکانات و تجهیزات بر تاخیر در برطرف خاموشی ها اضافه نمود.

امین زاده در مورد مادران باردار نیز اظهار کرد: مادران باردار باید قبل از زایمان و چند روز زودتر به مراکز درمانی و بیمارستان منتقل شوند تا دچار مشکل در این زمینه نشویم.

فرماندار بوکان گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای برای محورهای اصلی و راه های روستایی برنامه ریزی منسجمی برای استقرار ماشین آلات براساس اولویت های برف روبی اعلام و در کمترین زمان ممکن در مسیرها حضور پیدا نمایند.

وی در مورد پلیس راهور شهرستان اضافه نمود: باتوجه به انتظارات مردم بوکان بایستی پلیس راهور حضور جدی تر، پررنگ تر در مدیریت ترافیک شهری بخصوص گره های ترافیکی داشته تا تردد واحدهای امدادی در مواقع بحران با مشکل روبرو نشود.

در نخستین بارش برف در شهرستان بوکان به علت بارش سنگین برف و عدم خزان درختان باعث شکسته شدن درختان بر روی تجهیزات برق شد و این امر باعث شد بعضی نقاط شهر با قطعی برق روبرو شوند.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی و در فاصله 196 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1346

به "خبرنگاران فرماندار بوکان: ادارات برای مدیریت بحران احتمالی در آمادگی کامل باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار بوکان: ادارات برای مدیریت بحران احتمالی در آمادگی کامل باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید