خبرنگاران یکهزار و 200 تن جو برای دام عشایر مرز بین ایلام و لرستان توزیع شد

به گزارش عکس پارسی، خرم آباد - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکهزار و 200 تن جو برای تغذیه دام عشایر منطقه درک کو پشتکوه واقع در مرز بین 2 استان ایلام و لرستان توزیع شد.

خبرنگاران یکهزار و 200 تن جو برای دام عشایر مرز بین ایلام و لرستان توزیع شد

به گزارش خبرنگاران اسفندیار حسنی مقدم روز چهارشنبه در دیدار با عشایر پشتکوه منطقه درک کو افزود: فرایند توزیع جو برای دام این عشایر همچنان ادامه دارد و مسئله ای در این خصوص نیست.

وی شرح داد: برای حدود یکهزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه طی سال های گذشته ضمن انجام مطالعات، مجوز برداشت یک مترمکعب آب در ثانیه نیز گرفته شده و با وجود خریداری لوله و موتورها اما کار آبیاری عملی نشده است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در این دیدار با کارشناسی و بررسی میدانی نسبت به رفع این مسائل اساسی اقدامات لازم در تعامل با سایر دستگاه های استان و پیگیری برای جذب اعتبار ملی به منظور ترمیم و نگهداری جاده و پل های این منطقه انجام می شود.

در این دیدار دامداران منطقه از نحوه پوشش واکسیناسیون دامهای عشایری علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ،آبله وتب مالت ابراز رضایت کردند.

همچنین در جریان این دیدار عشایر منطقه مسائل خود نظیر تامین نهاده های دامی، احداث و یا بازسازی جاده های دسترسی زمین های کشاورزی را مطرح و خواستار رسیدگی به این مسایل شدند.

عشایر لرستان با جمعیت 14 هزار و 638 خانوار و بیش از 83 و 690 نفر، 4.8 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

هم اکنون جامعه عشایری استان در 14 ایل و 15 طایفه مستقل سازمان یافته هستند این جامعه با داشتن یک میلیون و 500 هزار راس واحد دامی سالانه 25 درصد از پروتئین مورد نیاز استان را تامین می کنند.

تولیدات سالانه عشایر استان شامل 12 هزار تن گوشت قرمز، 29 هزارتن شیر، یک هزار و 32 تن پشم، 18 تن عسل، 17 تن روغن حیوانی، 630 تن پرورش ماهیان سردآبی، 15 هزار و 557 تن گندم، 15 هزار و 523 تن جو، پنج هزار و 32 تن حبوبات، هفت هزار و 460 تن صیفی جات و همچنین پنج درصد صنایع دستی استان است.

این جامعه مالکیت 85 هزار هکتار از اراضی استان و یک هزار و 300 هکتار از باغات استان را دارند.

استان لرستان از نظر جمعیت عشایری رتبه 6 و از نظر خانوار حائز رتبه هفتم کشور را دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1450

به "خبرنگاران یکهزار و 200 تن جو برای دام عشایر مرز بین ایلام و لرستان توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یکهزار و 200 تن جو برای دام عشایر مرز بین ایلام و لرستان توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید