دور جدیدی جنگ لفظی چین و ژاپن بر سر جزایر مورد اختلاف

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران : جنگ لفظی ژاپن و چین بر سر جزایر خالی از سکنه اما سرشار از منابع غنی ساکوتو، در پی تحرکات نظامی دو کشور در نزدیکی این جزایر، وارد مرحله جدیدی شده است.

دور جدیدی جنگ لفظی چین و ژاپن بر سر جزایر مورد اختلاف

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ ژاپن و چین امروز(آدینه) دور جدیدی از لفاظی های تند علیه یکدیگر را در اثر تحرکات نظامی دو کشور در نزدیکی جزایر مورد اختلاف شروع کردند.

وزارت دفاع چین با رد اتهامات ژاپن را مبنی بر اینکه یک ناو نظامی قصد داشته است یک کشتی ژاپن را در دریای شرقی چین هدف قرار دهد، اظهار داشت تعقیب گستاخانه کشتی های چینی توسط ژاپن دلیل ایجاد تنش بین دو کشور است.

توکیو چند روز پیش اعلام نموده بود، یک فروند کشتی جنگی چینی رادار خود را برای هدف قرار دادن یک فروند کشتی ژاپنی بر روی آن قفل نموده است.

یک مقام ژاپنی امروز با رد توضیحات چین در باره این حادثه، گفت: اقدامات چین می تواند شرایط خطرناکی را در آبهای نزدیک جزایر ایجاد کند.

تنش بر سر مالکیت این جزایر بین توکیو و پکن در ماه های اخیر به حدی بالا گرفته است که بارها چین و ژاپن هواپیماهای جنگنده و کشتی های گشت زنی خود را به آب های نزدیک این جزایر اعزام نموده اند.

جزایر ساکوتو در دریایی جنوبی چین واقع بوده و از سال 1895 تحت کنترل ژاپن است. اما چین مدعی شده که این جزایر با توجه به تاریخ آن متعلق به این کشور است.

در حال حاضر این مجمع الجزایر خالی از سکنه بوده اما گفته می گردد دارای منابع بسیار غنی زیر زمینی است.

روز گذشته نیز در پی ورود جنگنده های روسی به حریم هوایی ژاپن در محدوده جزایر هوکایدو، توکیو اعتراض خودنسبت به نقض حریم هوایی خود را ابراز کرد.

گفتنی است که جنگنده های روسی تنها کمی بیش از یک دقیقه در محدوده حریم هوایی این کشور بر فراز این جزیره به پرواز درآمده اند، با این حال روسیه این اتهامات را رد نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 697

به "دور جدیدی جنگ لفظی چین و ژاپن بر سر جزایر مورد اختلاف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور جدیدی جنگ لفظی چین و ژاپن بر سر جزایر مورد اختلاف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید