راهنمای سفر به استکهلم

به گزارش عکس پارسی، سفر به استکهلم

استکلهم از آن دست شهرهایی است که در آن هزاران و هزاران جاذبه گردشگری نهفته است، شهری زیبا و البته گران که به پارک ها، گالری ها و ساختمان های رنگارنگش شهره است. سفر به استکهلم می تواند سفری پر هزینه باشد اما مطمئنا باشید این شهر از آن دست شهرهایی است که کاملا ارزش هزینه کردن را دارد. در این راهنمای سفر از خبرنگاران سعی کرده ایم تا سری به این شهر زیبای اروپایی بزنیم، در خیابان های تاریخی آن گشت و گذار کنیم و اطلاعات مفیدی از آن را در اختیارتان بگذاریم تا در صورت سفر بتوانید سفری خاطره انگیز و کم هزینه داشته باشید. با ما باشید:

راهنمای سفر به استکهلم

موقعیت جغرافیایی

استکهلم مرکز کشور سوئد و بزرگ ترین شهر این کشور است. این شهر 188 کیلومتر مربع وسعت دارد و روی 14 جزیره واقع شده است که این جزیره ها از طریق پل هایی با هم در این ارتباطند. استکهلم در محل تلاقی دریای بالتیک و دریاچه مالارن واقع شده است و حدود 914 هزار نفر جمعیت دارد.

مختصری از تاریخ

طبق تاریخی که از این کشور در دست است حدود 2 هزار سال قبل یخ هایی که در شبه جزیره اسکاندیناوی وجود اشته اند شروع به آب شدن می کنند. مردمی که در آن منطقه و آلمان امروزی وجود داشته اند دنبال این یخ ها می ورند تا این که به جایی پر از جنگل و دریاچه می رسند. اقوام شمال این کشور که به آن ها وایکینگ می گفتند، از معروف ترین و به تعبیر بعضی، اقوام قدرتمند آن دوران بوده اند که به کشورهای اروپایی حمله کرده و توانسته بودند بخش هایی از آن را فتح کنند. بعد از آن کم کم حکومت سلطنتی تشکیل شد و تا سال ها حفظ شد، حکومتی آرام که ساختار آرام و به نسبت دور از حاشیه ای داشت. قرن هجدهم این کشور را قرن روشنگری می دانند، قرنی که مردم سطح سوادشان بالاتر رفت و شرایط اجتماعی و اقتصادی شان هم بهتر شد. تا قبل از سال 1850 مردم این کشور هنوز از طریق دامداری زندگی شان را می گذراندند تا اینکه صنعت به این کشور هم راه پیدا کرد و سوئد هم تبدیل به کشوری پیشرفته شد.

اطلاعات کلی

اختلاف ساعت با تهران: 1 ساعت و نیم عقب تر از تهران

زبان: سوئدی

واحد پول: کرون

برق: برق شهری استکهلم 230 ولت و 50 هرتز است.

شمار ه اضطراری: 112

فرودگاه: فرودگاه استکهلم- آرلاندا و استکهلم- اسکاوتا و استکلهم- واستراس

آب و هوای سوئد و بهترین زمان سفر

استکهلم تابستان های خنک و زمستان های سردی دارد و بارش برف در آن بسیار است. البته بهترین زمان سفر به سوئد بستگی به خودتان و هدفتان از سفر دارد. با این حال اگر می خواهید به گشت و گذار بپردازید، باید فصل تابستان را انتخاب کنید.

هزینه های کلی سفر

هزینه اقامت: در استکهلم نیم توان انتظار پیدا کردن هاستل های مقرون به صرفه داشت و هر هاستل به ازای هر شب اقامت تقریبا 250 کرون دریافت می کند. با این وجود تمام امکانات را دارند و ظاهری شیک و مدرن دارند. اقامت در هتل های مقرون به صرفه از شبی 800 کرون شروع می گردد تا شبی 1200 کرون که البته صبحانه و وای فای رایگان دارند برای اقامت های مقرون به صرفه تر می توانید سری به سایتAirBnB بزنید.

هزینه غذا: غذاهایی مثل سادندویچ ها و پیتزا بین 50 تا 90 کرون قیمت دارند و در صورتی هم که بخواهید خودتان آشپزی کنید تقریبا هفته ای 565 کرون هزینه بردار خواهد بود. صرف غذا در یک رستوران معمولی حدود 120 کرون و در یک رستوران خوب حدود 120 کرون هزینه بردار است.

هزینه حمل و نقل: استکهلم سیستم حمل و نقل عمومی کارآمدی دارد و اتوبوس و قطارهای آن به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند. در نتیجه می توانید در هنگام ورودتان به شهر یک کارت قابل شارژ به مبلغ 20 کرون تهیه کنید و به هر مقداری که خواستید شارژ کنید و بارها از آن استفاده کنید. استفاده از این کارت ها کاملا مقرون به صرفه خواهد بود.

شکم گردی در سوئد

کوفته سوئدی: این غذا ترکیبی از گوشت های مختلف در کنار نوعی مربا به نام مربای آریزا و سیب زمینی است. یکی از غاهای معروف استکهلم که در همه رستوران ها می توان دید. اگر دوست داشتید می توانید گوشت آهو را امتحان کنید و یا کوفته گوشت گاو را.

خوراک گوزن شاقتصادی: مردم قوم سامی که در شاقتصادی ترین بخش سوئد زندگی می کنند، از گذشته های دور به شکار گوزن های شاقتصادی برای استفاده از گوشت و پوستشان می پرداخته اند. سامی ها عادت دارند تا گوشت گوزن شاقتصادی را بگذارند تا تمام شب آهسته پخته گردد و صبح روز بعد اجازه می دهند تا کاملاسرد گردد و بعد میل می کنند.

پیتیبانا: پیتیبانا در واقع معادل قطعات خوراکی ها خورد شده در ظرف است. قطعه هایی از سیب زمینی، گوشت دودی، پیاز و سیب زمینی که با هم ترکیب شده اند.

نیپونسوپا: سوپ گل رز! این همان نیپونسوپا است که به عنوان یکی از غذاهای معروف سوئد شناخته می گردد. اگر چه در رستوارن های مدرن پیدا کردن این سوپسخت است اما هنوز هم بین قدیمی های سوئد محبوب است.

جاذبه های گردشگری استکهلم

شهر قدیم: بخش قدیمی هر استکهلم درست شما را یاد یک موزه زنده می اندازد! موزه ای که می توانید در آن راه بروید و کاری که دوست دارید را انجام هید؛ اگر دوست دارید با حال و هوای فرهنگ مردم این شهر آشنا شوید، حتما از این بخش دیدن کنید.

کاخ پادشاهی استکهلم: برای بازدید از این کاخ باید چند ساعت وقت کنار بگذارد. این کاخ در بخش قدیمی شهر استکهلم واقع است و به عنوان اقامتگاه دائمی پادشاه سوئد شناخته می گردد. قدمت این کاخ به قرن هجدهم بر می گردد و به سبک باروک ساخته شده است. می توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر از این کاخ دیدن کنید.

موزه واسا: واسا تقریبا پر بازدید ترین موزه در شهر استکهلم است و در آن کشتی ای به نمایش گذاشته شده که در ناوگان پادشاهی سوئد استفاده می شده است.

کلیسای جامع استکهلم: کلیسایی زیبا که نما و دکور تاریخی آن حیرت زده تان خواهد کرد. این کلیسا با انواع تزیینات طلایی به خوبی تزیین شده است و در آن کنسرت های کلیسایی مختلفی برگزار می گردد.

خیابان Drottninggatan: برای خرید در استکهلم باید به این خیابان بروید. ای خیابان پر است از انواع فروشگاه های مختلف و جایی عالی برای خرید. رستوران های این خیابان گران هستند بنابراین اگر خواستید غذا میل کنید، بهتر است به منطقه های اطراف بروید.

بایدها و نبایدهای سفر به استکهلم

  • استکهلم شهر گرانی است و همین موضوع باعث می گردد تا خیلی ها از سفر به آن دست بکشند. اما می توانید با اقامت در هاستل و یا سایت هایی مثل کوچ سرفینگ اقامت به نسبت مقرون به صرفه تری داشته باشید.
  • تا جایی که می توانید دور غذا خوردن در رستوران را خط بکشید. پیشنهاد می کنیم مواد مورد نیازتان را بخرید و خودتان در خانه غذا درست کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1942

به "راهنمای سفر به استکهلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به استکهلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید