ریزش سفرهای خارجی و اعلام آمار اسکان مسافران نوروزی

به گزارش عکس پارسی، در حالی که معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی از تردد نزدیک به سه میلیون مسافر به وسیله ناوگان حمل ونقل جاده ای و ثبت بیش از 19 میلیون و 460 هزار تردد بین استانی با خودروهای شخصی تا سوم فروردین اطلاع داد، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی از ثبت 19 میلیون نفر اقامت توریست نوروزی در سطح کشور تا صبح چهارم فروردین اطلاع داد.

ریزش سفرهای خارجی و اعلام آمار اسکان مسافران نوروزی

یحیی نقی زاده محجوب ـ مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات جهانگردی کشور ـ در حاشیه بازدید از تأسیسات جهانگردی استان اصفهان با اشاره به ثبت 19 میلیون نفر اقامت جهانگرد در کشور تا چهارم فروردین 1402، اظهار کرد: با توجه به لزوم ایجاد سفری ایمن و بانشاط، تا به امروز به وسیله عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر استان ها نزدیک به 18 هزار مورد نظارت بر تأسیسات جهانگردی کشور انجام شده که از این تعداد 141 مورد تشویق و 1300 مورد اخطار و تذکر بوده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات جهانگردی کشور ادامه داد: جهانگردان در تعطیلات نوروز می توانند تمام مسائل مربوط به سفر را با سامانه 09629 در میان بگذارند.

نقی زاده افزود: بدیهی است تمام این موارد در اسرع وقت رسیدگی می گردد و همکارانمان در ستادهای اجرای خدمات سفر، شبانه روزی به وسیله این سامانه جوابگوی احتیاجهای جهانگردان هستند.

رشد 10 درصدی سفر با خودروی شخصی

شهریار افندی زاده ـ معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی، بعلاوه به ستاد هماهنگی خدمات سفر خاطرنشان کرد: بیش از 2 میلیون و 900 هزار مسافر به وسیله ناوگان حمل ونقل جاده ای از 24 اسفند 1401 تا 3 فروردین امسال جابه جا شده اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 5 درصد رشد را نشان می دهد. از این اندازه جابه جایی 61.9 درصد با اتوبوس، 22.7 درصد با مینی بوس و 15.4 درصد با سواری های کرایه ای بوده است.

او بعلاوه به رشد 20 درصدی در حمل ونقل ریلی در این بازه زمانی اشاره نمود و افزود: حدود 740 هزار مسافر ریلی داشتیم که با توجه به 225 رام قطار که در خدمت سفرهای نوروزی قرار گرفته بود، احتیاج مردم به طور کامل رفع شد.

به گفته معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، سفرهای خارجی در این مدت 3.5 درصد کاهش داشته است.

افندی زاده در ادامه از جابه جایی 13 هزار و 108 مسافر به وسیله ناوگان دریایی اطلاع داد که به گفته او، بین 5 تا 11 درصد رشد داشته است.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی بعلاوه گفت: میانه روزانه دو هزار و 600 تردد وسایل نقلیه شخصی ثبت شده است که 10 درصد رشد را نسبت به سال قبل نشان می دهد. در این مدت بیش از 19 میلیون و 460 هزار تردد بین استانی ثبت شده که بیشترین تردد در 26 اسفند 1401 رخ داد که بالغ بر 5 میلیون تردد به ثبت رسیده است.

افندی زاده بعلاوه از جابه جایی 504 هزار نفر از مرزها اطلاع داد و گفت: در طول این مدت 210 هزار مسافر ورودی و 293 هزار مسافر خروجی از کشور داشتیم.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی، تلفن 141 راهداری را برای دریافت شکایات و ارائه اطلاعات جاده ها خاطرنشان کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 فروردین 1402 بروزرسانی: 6 فروردین 1402 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2171

به "ریزش سفرهای خارجی و اعلام آمار اسکان مسافران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش سفرهای خارجی و اعلام آمار اسکان مسافران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید