زمان پرتاب بلندترین موشک دنیا معین شد

به گزارش عکس پارسی، آزمایش موشک استارشیپ اسپیس ایکس موشکی که عنوان بلندترین موشک دنیا را در اختیار دارد، ممکن است هفته آینده انجام گردد.

زمان پرتاب بلندترین موشک دنیا معین شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بر اساس اطلاعاتی که روز سه شنبه به وسیله اداره هوانوردی فدرال (FAA) منتشر شد، یک آزمایش کلیدی پرتاب موشک فوق سنگین استارشیپ اسپیس ایکس ممکن است هفته آینده انجام گردد.

در اطلاعیه اداره هوانوردی فدرال آمده است که تاریخ اولیه مورد انتظار پرتاب 21 فروردین است، اما تاریخ های پشتیبان این آزمایش 22 و 23 فروردین ذکر شده است. البته کمپانی ایلان ماسک، هنوز باید مجوز پرتاب را برای آزمایش این پرواز مداری خود از بوکا دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

  • مراقب نباشیم، همه ما را به کشتن خواهد داد!

  • بزرگترین عددی که می شناسید، پیش این رقم ها شوخی است!

  • این ماشین برای کل کل با دو هیولای پورشه و بنز ساخته شده! / عکس

مجوز پرتاب اسپیس ایکس برای آزمایش استارشیپ ممکن است روز دوشنبه به وسیله اداره هوانوردی فدرال صادر گردد. آنها هشدار دادند که فرآیند صدور مجوز، اما ممکن است به علت آنالیز انطباق زیست محیطی بیشتر طول بکشد.

این ماموریت آزمایشی، اولین پرتاب سیستم موشکی استارشیپ با ارتفاع 120 متر است که شامل یک موشک استارشیپ می گردد که بر روی یک تقویت کننده مرحله اول Super Heavy با 33 موتور موشک واقع شده است.

انتظار می رود این سامانه موشکی از تاسیسات Starbase این شرکت در تگزاس پرتاب گردد. تقویت کننده Super Heavy در تگزاس نزدیک محل پرتاب خود فرود خواهد آمد. اسپیس ایکس می گوید استارشیپ یک سیستم حمل و نقل دارد که می توان از آن استفاده مجدد کرد. این فناوری قادر به حمل خدمه و محموله به مدار زمین، ماه، مریخ و فراتر از آن خواهد بود.

منبع: reuters

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2174

به "زمان پرتاب بلندترین موشک دنیا معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان پرتاب بلندترین موشک دنیا معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید