هتل های خاص ایران را بشناسید

به گزارش عکس پارسی، فهرست هتل ها و اقامتگاه های ایران بی شمار است، اما بعضی به یادماندنی ترند. در دل خشک و بی آب کویر، در قلب سرسبز بی انتهای جنگل، نزدیک ساحل و حتی بر روی آب های آرامش بخش خلیج فارس، هتل هایی بنا شده اند تا سفری استثنایی و فراموش نشدنی را برای هر مسافری رقم بزنند. در خبرنگاران تریپ این بار به سراغ هتل های خاص ایران رفته ایم و از اقامتگاه های ویژه ای برای زیباتر شدن سفرهایتان نوشته ایم.

هتل های خاص ایران را بشناسید

اقامتگاه ماجرا هرمز؛ اقامت در جزیره هزار رنگ

در حاشیه جاده کرانه و در قسمت شمال جزیره هرمز، اقامتگاه ماجرا قرار گرفته. اقامتگاهی که هدفش مشارکت جامعه محلی و ایجاد اعتماد بوده. و با طراحی متفاوت و چشم گیر توانسته در زمان کمی که از ساختش می گذرد، اسمش را بر سر زبان ها بیندازد. در نگاه اول به اقامتگاه ماجرا 20 کلبه منظم که در عین بی نظمی کنار هم قرار گرفته اند را می بینید. ایده رنگ کلبه ها از خاک جزیره هرمز گرفته شده و برای رنگ آمیزی شان از رنگ های مصنوعی استفاده نموده اند. بسیاری از کلبه های اقامتگاه ماجرا پنجره های دلبازی دارند که آفتاب و انرژی اش را در طول اقامت به شما هدیه می دهد.

اقامتگاه بارین شمشک؛ سفر به سبک اسکیمو

از گرمای جنوب که فاصله بگیریم، در فهرست هتل های خاص ایران به اقامتگاه اسکی بارین یا مجموعه گل یخ می رسیم. شمشک، در 40 کیلومتری شمال شرقی تهران، به برف و سرما و اسکی معروف است و اقامتگاه بارین به خاطر معماری اش زبان زد. ایده اصلی برای ساخت اقامتگاه از پناهگاه های بومیان قطب شمال آمده. در هر فصلی از سال که به بارین بروید، سفیدی اش شما را یاد برف می اندازد. و آن را به یکی از زیباترین هتل های کوهستانی ایران تبدیل نموده. اقامتگاه بارین شمشک 67 اتاق در ساختمان 10 طبقه اش دارد. در این هتل از اتاق های معمولی تا پنت هاوس هایی که به شکل غارهای یخی هستند را می توان رزرو کرد.

اکو کمپ دورنا مشگین شهر؛ زندگی در محاصره سبلان

اگر می خواهید به تماشای چشم انداز ها دیدنی عشایر در دامنه های سبلان بنشینید، در طبیعت، آرامش و سکوت را زندگی کنید و چند روزی را به دور از هر هیاهویی باشید، اکو کمپ دورنا ایده آل ترین گزینه است. اکو کمپ عشایری دورنا، که در ییلاق ملک سوئی ساوالان قرار گرفته، از آن جهت یکی از هتل های خاص ایران است که با نگاه به فرهنگ و تاریخ و معماری عشایر شاهسون ساخته شده.

در اینجا اتاق ها و واحدهای اقامتی تنوع زیادی دارند. از کلبه های کوهستانی و هابیتی گرفته، تا آلاچیق های عشایری شاهسون، کاروانسرا، چادرهای فرانسوی و اتاق های شاه نشین. فهرست تفریحات اکوکمپ دورنا هم بالا بلند است و دوچرخه سواری، اسب سواری، طبیعت گردی، کوهنوردی و کوه پیمایی، پرواز با پاراگلایدر، استخر و آب درمانی، و موتورسواری کوهستان را می توانید تجربه کنید.

هتل کپری قلعه گنج؛ اقامت زیر سایه آسمان کویر

بسیاری از خانه های روستایی در جنوب ایران با کپر ساخته می شدند. و این همان ایده هتل کپری قلعه گنج، در حدود 400 کیلومتری کرمان، است. این هتل، اولین هتل کپری دنیا به شمار می رود. و در عین حال که اقامتی در هتل چهار ستاره را تجربه می کنید، از زندگی در خانه های سنتی و قدیمی جنوب هم لذت خواهید برد. علاوه بر آن، تفریحاتی مانند شتر سواری و آفرود در کویر را هم می توانید امتحان کنید و چشم انداز ای فراموش نشدنی از کویر و تپه های شن را ببینید. هتل کپری قلعه گنج، با حدود 30 اتاق با ظرفیت های متفاوت، آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.

هتل پازارگاد عسلویه؛ استراحت کنار ساحل یا روی آب؟

در قسمتی از شهر عسلویه در بوشهر، که به شیرینو و بندر کنگان معروف است، یکی از خاص ترین هتل های ایران واقع شده؛ هتل پازارگاد. البته به خاطر امکانات متعدد و تنوع زیاد واحدهای اقامتی، اینجا در دسته بندی مجتمع گردشگری هم قرار می گیرد. با بازی های ساحلی و تفریحات آبی در اقامتگاه پازارگاد، لحظه ای در اینجا حوصله تان سر نمی رود.

در مجتمع گردشگری و هتل پازارگاد، کلبه اسکیمویی، ویلای لوله ای یا ویولا، کلبه فلزی دو طبقه، ویلای شناور و کلبه شمع و عرشه را می توانید برای اقامتی خاص و استثنایی انتخاب کنید. ویلاهای لوله ای در ساحل قرار گرفته و چشم اندازی بی نظیر از دریا دارند. ویلاهای شناور هم اقامت بر روی آب را برایتان فراهم می نمایند.

کاروانسرای زین الدین یزد؛ اقامت در شاهکار صفویه

در حدود 67 کیلومتری جاده یزد به کرمان و نزدیک مهریز یزد، کاروانسرایی 400 ساله در فهرست خاص ترین اقامتگاه ها و هتل های ایران قرار گرفته. این کاروانسرای عجیب، که از شاهکارهای معماری دوران صفویه محسوب می گردد، برعکس بسیاری از بناهای آن موقع دایره ای و گرد ساخته شده. سه دلیل برای ساخت دایره شکل کاروانسرا بیان شده؛ مقاومت در برابر طوفان های شن، تنظیم دمای داخل و محافظت در برابر دزدی و غارت.

باید از درب چوبی وارد کاروانسرای زین الدین شوید. و آنجاست که پرده های ترمه و فرش و گلیم ها چیده شده تا خستگی سفر و راه از تن تان به در گردد. امروزه کاروانسرایی که به خاطر ملاقات حاکم کرمان، زین الدین گنجعلی خان، با شاه عباس بنا شد، ظرفیت گنجایش 100 مسافر را دارد.

هتل چالدره تنکابن؛ اقامتی آرام در جنگل های شمال

هتل یا مجتمع اقامتی چالدره که در تنکابن قرار گرفته، از هتل های خاص شمال ایران است. هتلی که در جنگل ساخته شده تا هیچ چیز و هیچ کسی مزاحم چند روز استراحت شما نگردد و مهمان آرامش بی خاتمه جنگل باشید. در هتل چالدره دو نوع کلبه با ظرفیت های مختلف قرار گرفته است. یکی کلبه های توسکا که از چوب اند، و دیگر کلبه های افرا که تراس اختصاصی دارند. امکانات و خدمات هتل چالدره هم بدون کم و کاستی، اقامتی دلپذیر و خاطره ای خوش از سفر تنکابن برایتان می سازند.

آیا اقامت در یکی از هتل های خاص ایران را تجربه نموده اید؟ اقامت در چه هتل و اقامتگاهی سفرتان را خاص و به یادماندنی نموده؟ برای ما و دیگر خوانندگان خبرنگاران تریپ از اقامت خاطره انگیز در هتل مورد علاقه تان بگویید.

چطور برترین هتل را انتخاب کنیم؟

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 23 آذر 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2122

به "هتل های خاص ایران را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل های خاص ایران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید