طراحی و ساخت سیستم موتورخانه هوشمند با کاهش مصرف گاز تا 50 درصد

به گزارش عکس پارسی، فناوران یکی از شرکت های دانش بنیان در مازندران پیروز به طراحی و ساخت سیستم موتورخانه هوشمند با کاهش مصرف گاز تا 50 درصد شدند.

طراحی و ساخت سیستم موتورخانه هوشمند با کاهش مصرف گاز تا 50 درصد

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، فناوران یکی از شرکت های دانش بنیان در مازندران پیروز به طراحی و ساخت سیستم موتورخانه هوشمند با کاهش مصرف گاز تا 50 درصد شدند. جمال قاسمی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان روماک سیستم آویژه صنعت آریا مستقر در مرکز رشد واحد های فناور شهرستان آمل پارک علم و فناوری مازندران در این خصوص گفت: موتورخانه ها به دلیل طراحی سنتی و ترموستات های مکانیکی از مهم ترین گلوگاه های هدر رفت انرژی در کشور هستند.

قاسمی به طراحی و ساخت سیستم موتورخانه هوشمند با توان مهندسان داخلی اشاره نمود و اضافه نمود: این سیستم ابتدا احتیاج حرارتی ساختمان را با توجه به نوع کاربردش در زمینه های تجاری، مسکونی و اداری محاسبه و دمای آب گرم چرخشی موتورخانه را متناسب با احتیاج حرارتی تنظیم می نماید.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان روماک سیستم آویژه صنعت آریا گفت: با نصب سیستم هوشمند موتور خانه هیرکان در تعدادی از ساختمان های مازندران مصرف گاز 25 تا 50 درصد کاهش یافت که این نشانگر افزایش بهره وری و مصرف بهینه انرژی در این موتورخانه ها بود.

وی با بیان اینکه این سیستم در همه نوع موتورخانه با هر ساختار و چینشی نصب می گردد، اضافه نمود: قابلیت انعطاف پذیری بالا و اعمال برنامه زمانبندی مجزا و دستور در لحظه برای هر پمپ یا بویلر موتور خانه از ویژگی های منحصر به فرد این سیستم است که در نمونه های مشابه وجود ندارد. سیستم واکنش گرا، عیب یابی هوشمند، حالت آماده باش و کنترل از راه دور از دیگر ویژگی های این موتورخانه هوشمند است.

لازم به ذکر است، روزانه 64 میلیون متر مکعب گاز در کشور بدون اینکه نقشی در فراوری و مصرف داشته باشد هدر می رود که می توان با اصلاح و هوشمند سازی 600 هزار موتورخانه سیستم حرارت مرکزی از هدر رفت روزانه 9 تا 13 میلیون متر مکعب گاز جلوگیری کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1413

به "طراحی و ساخت سیستم موتورخانه هوشمند با کاهش مصرف گاز تا 50 درصد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت سیستم موتورخانه هوشمند با کاهش مصرف گاز تا 50 درصد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید