12 تا از دیدنی ترین جاذبه های سائوپائولو برزیل

به گزارش عکس پارسی، جهان پر است از کشورها و سرزمین های دیدنی با فرهنگ ها و جاذبه های جهانگردی رنگارنگ و گوناگون. یکی از مناطقی که هر ساله بیشترین اندازه جهانگرد را به سوی خود می کشاند کشور برزیل در آمریکای جنوبی است. این کشور که در کرانه های اقیانوس اطلس قرار گرفته تقریباً نیمی از آمریکای جنوبی را شامل می گردد و با کشورهایی همانند آرژانتین، بولیوی، کلمبیا، گویان، پاراگوئه، پرو، سورینام، اروگوئه، ونزوئلا و فرانسه همسایه است. یکی از توریستی ترین و بزرگ ترین شهرهای برزیل سائوپائولو است. این شهر پر است از دیدنی های مجذوب کننده. اگر دوست دارید درباره جاذبه های سائوپائولو بیشتر بدانید در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید.

12 تا از دیدنی ترین جاذبه های سائوپائولو برزیل

کمی درباره سائوپائولو

پیش از آن که به معرفی جاذبه های سائوپائولو بپردازیم بهتر است قدری با خود این شهر دیدنی آشنا شویم. گفتنی است سائوپائولو پرجمعیت ترین استان کشور برزیل و بزرگ ترین شهر این کشور است و بعلاوه قطب اصلی اقتصاد برزیل به حساب می رود. در حقیقت سائوپائولو مرکز استانی به همین نام در برزیل است و حدوداً 20 میلیون نفر جمعیت دارد.

این شهر مجذوب نماینده آسمان خراش های زیبای بسیار زیادی دارد و یکی از بزرگ ترین شهرهای آمریکای جنوبی است. این شهر بزرگ ترین مرکز تجاری در کشور برزیل بوده و مراکز بزرگ صنعتی هم در این محل واقع شده. بعلاوه بیشترین آب پرتقال جهان در این شهر فراوری و صادر می شود. از جمله جاذبه های سائوپائولو باید به خانه های هنر و گالری ها، صومعه ها و کلیساها، محله های جالب و دیدنی، غذاهای گوناگون و خوشمزه و طبیعت بکر و مردم خونگرم و مهربان اشاره نمود.

معرفی جاذبه های سائوپائولو

همان طور که گفتیم شهر سائوپائولو دیدنی های بسیاری دارد که چنانچه قصد سفر به این شهر را داشته باشید خوب است قدری درباره مشهورترین آنها بدانید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی بعضی از جاذبه های سائوپائولو این شهر دیدنی در برزیل بپردازیم.

1- موزه هنر سائوپائولو

یکی از دیدنی ترین جاذبه های سائوپائولو به خصوص برای کسانی که اهل فرهنگ و هنر هستند، موزه هنر سائوپائولو است. این موزه که در محلی با عنوان MASP قرار گرفته، در سال 1968 افتتاح شده و جامع ترین مجموعه هنر غربی در آمریکای لاتین را دارد. آثاری از امپرسیونیست ها و استادان معروف و مشهوری مانند ونگوگ، ماتیس، مانه، دبرت، پیکاسو و میرو، به علاوه 73 اثر شامل مجسمه های برنزی که از آثار دگا هستند، در این موزه به نمایش گذاشته می شود.

قدری بیشتر درباره این موزه شگفت انگیز

گفتنی است قدمت آثار این موزه به هنرمندان رنسانس بازمی شود اما در واقع از اولین موزه های هنری در آمریکا به حساب می رود که بر هنرمندان اواسط قرن بیست و پس از آن و بعلاوه هنرمندان معاصر برزیلی همانند پورتیناری و دی کاوالکانتی متمرکز است. ساختمان این موزه به وسیله معمار برزیلی ایتالیایی، لینا بو بردی طراحی شده و سبک معماری کلاسیک و مدرن را با هم دارد. این ساختمان که یکی از زیباترین جاذبه های سائوپائولو است، قسمت هایی برای فروش اشیای قدیمی و سنتی دارد و کنسرت های متعددی در آن برگزار می شود.

آدرس: Avenida Paulista 1578, São Paulo

سایت رسمی: https://masp.org.br

2- موزه فوتبال سائوپائولو

یکی دیگر از مجذوب نماینده ترین جاذبه های سائوپائولو موزه فوتبال است. جالب است بدانید برزیلی ها یکی از فوتبال دوست ترین مردمان جهان هستند و به همین دلیل هم وجود چنین موزه ای در بزرگ ترین شهر کشورشان عجیب به نظر نمی رسد. در این موزه دیدنی اطلاعاتی در خصوص بازی فوتبال و چگونگی تأثیر آن در قلب برزیلی ها پیدا می کنید. این موزه مساحتی بیش از 6000 مترمربع دارد و 15 گالری مختلف در آن برای بازدیدنمایندگان شیفته فوتبال طراحی شده.

گفتنی است هر گالری بر ابعاد مختلف بازی و توسعه ورزش در برزیل متمرکز است. بعلاوه نمایشگرهایی روی دیوارها نصب شده اند که نمایش ها، بازی ها و اتفاقات معروف فوتبالی را نشان می دهند. علاوه بر این در دیگر گالری های موزه، صدها عکس قاب شده و یادگاری های ارزشمند مربوط به فوتبال نمایش داده می شود. در واقع بازدیدنمایندگان در این مجموعه می توانند به شکلی مجازی بازی فوتبال را تجربه نمایند.

سایت رسمی: https://museudofutebol.org.br/en/pagina-inicial-en

3- تئاتر شهر سائوپائولو

تئاتر شهر هم از دیگر جاذبه های سائوپائولو به شمار می رود که اگر به این شهر سفر می کنید نباید بازدید از آن را از دست بدهید. معمار راموس د آزودو پس از ساخت اپرای پاریس از تئاتر شهر سائوپائولو رونمایی کرد. او در طراحی این بنا از مضامین هنر نو و رنسانس ایتالیا هر دو بهره برد. گفتنی است بلافاصله بعد از تکمیل ساختمان تئاتر در سال 1911، این محل به یکی از مهم ترین جاذبه های سائوپائولو تبدیل شد.

این تئاتر در واقع مرکز اصلی هنرهای نمایشی در آمریکای جنوبی بوده و میزبان اجراهایی از خوانندگان، رقصندگان، نوازندگان و هنرمندان مشهور بین المللی است. هنرمندانی همانند کارلا فراچی، رودولف نوریف، تیتا روفو، انریکو کاروسو، ماریا کالاس، آرتورو توسکانینی و هیتور. گفتنی است این ساختمان در سال 1991 کاملاً به شکل اولیه خود بازسازی شده و دوباره بازگشایی شد. بعلاوه ارکستر سمفونیک سائوپائولو، کورال لیریکو (کر غنایی)، و باله شهر سائوپائولو در آن واقع شده اند.

آدرس: Teatro Municipal: Praça Ramos de Azevedo

4- صومعه بندیکتین

صومعه بندیکتین هم از دیدنی ترین جاذبه های سائوپائولو به حساب می رود که به همراه کلیسایش در اواخر قرن شانزدهم تأسیس شد. گرچه شاید نمای بیرونی آن در نگاه اول جلوه چندان مجذوب نمایندهی نداشته باشد، اما فضای داخلی آن به زیبایی نقاشی شده و دارای مجسمه هایی متعلق به قرن هفدهم سنت بندیکت و سنت اسکولاستیکا است.

گفتنی است عده ای دیگر از هنرمندان برجسته بندیکتین هم در تزیین این صومعه مشارکت نموده اند. از جمله دیدنی های این صومعه باید به شیشه های رنگارنگ چشم نواز و صلیب مربوط به سال 1777 اشاره نمود. علاوه بر این، مغازه ای در این صومعه وجود دارد که می توان از آن کیک، نان و شکلات تازه خرید و نوش جان کرد.

آدرس: Mosteiro de São Bento : Largo de São Bento, São Paulo

5- کلیسای جامع سائوپائولو

از دیگر جاذبه های سائوپائولو که بسیار دیدنی و چشم نواز است، باید به کلیسای جامع این شهر اشاره نمود. این کلیسای نئوگوتیک در محل کلیسای جامع قبلی ساخته شده و ساخت آن از سال 1913 تا 1967 به طول انجامیده است. گفتنی است ساخت این بنا مقارن با دو جنگ جهانی متوقف شد چرا که آوردن موزاییک و سایر عناصر تزیینی از ایتالیا در این زمان سخت بود.

درباره دیدنی های این مورد از جاذبه های سائوپائولو باید گفت در نمای آن مجسمه های پیامبران عهد عتیق و شاگردان مسیح دیده می شود. با وجود این که معماری کلی کلیسا به سبک نئوگوتیک است، اما گنبد آن به سبک رنسانس ساخته شده. بعلاوه ارگ کلیسا دارای لوله و پنجره های شیشه ای رنگی است که تاریخ کاتولیک در برزیل را به تصویر می کشد. سرستون های بنا هم نشان دهنده گیاهان برزیلی (شاخه های قهوه و آناناس) و جانورانی همانند آرمادیلوها هستند. در سرداب زیر کلیسای اصلی هم. مجسمه ها و مقبره های مرمری وجود دارد که بسیار دیدنی هستند.

آدرس: Praça da Sé, São Paulo

6- پارک ایبیراپوئرا

پارک Ibirapuera از دیگر جاذبه های سائوپائولو است که به وسیله معماری به نام روبرتو برل مارکس ساخته شده. این پارک بعلاوه ساختمان هایی دارد که به وسیله اسکار نیمایر طراحی شده و دارای فضای سبزی بزرگ با بناهای تاریخی، موزه ها، زمین های بازی، باغ ها، مسیرهای پیاده روی، دریاچه ها و فضاهای نمایشی است. بعلاوه بنای یادبود باندیراس هم به عنوان قهرمانی برزیلی در این پارک ساخته شده.

از دیدنی های این پارک باید به موزه هنرهای هوانوردی، مدل های هواپیما و تجهیزات پروازی در طبقه همکف، موزه بزرگ آفریقایی برزیلی، پاویون ژاپن مربوط به سال 1954 و نمایشگاه هایی از مجسمه ها، لباس های سامورایی، سفال و سایر اشیا و حتی سنگ های آتش فشانی و استخر ماهی مملو از کپورهای رنگارنگ اشاره نمود.

آدرس: Ibirapuera : Avenida Pedro Alvares Cabral, São Paulo

7- خیابان لارگو د سائو فرانسیسکو

در غرب کلیسای جامع و Pátio do Colégio، خیابان لارگو د سائو فرانسیسکو از دیگر جاذبه های سائوپائولو در مرکز شهر واقع شده که به علت مجموعه صومعه ای که در آن است معروف شده. از جمله این بناها کلیسای سنت فرانسیس است که در سال 1644 ساخته شده و از قدیمی ترین کلیساهای بازمانده در این شهر به حساب می رود. این کلیسا در سال 1870 بعد از آتش سوزی دوباره بازسازی شد. سومین ساختمان این مجموعه، صومعه فرانسیسکو است که از سال 1828 متعلق به دانشکده حقوق دانشگاه سائوپائولو است.

گفتنی است محله ای که این کلیساها در آن قرار دارند تقریباً قدیمی بوده و از اصیل ترین محله های شهر سائوپائولو به شمار می رود.

آدرس: Largo de São Francisco: Rua Borges Lagoa, São Paulo

8- کلیسای نوسا سنهورا دا لوز

از دیگر جاذبه های سائوپائولو باید به کلیسای نوسا سنهورا دا لوز اشاره نمود. این کلیسا در آونیدا تیرادنتس که در حاشیه پارک دا لوز واقع شده است به همراه صومعه اش واقع شده. این بناها نمایانگر معماری سنتی سائوپائولو هستند و در قرن 18 ساخته شده اند. گفتی است این کلیسا کاملاً از خاک رس ساخته شده. بعلاوه صومعه نوسا سنهورا دا لوز در حال حاضر موزه هنرهای مقدس را در خود جای داده که مجموعه بزرگی از حدود 11000 مورد از جمله مجسمه ها، تصاویر، محراب ها و مبلمان قرن شانزدهم تا نوزدهم را تشکیل می دهد.

آدرس: Nossa Senhora da Luz: Praça da Luz, São Paulo

9- گالری هنری استان سائوپائولو

این گالری هنری و موزه از جمله دیدنی ترین جاذبه های سائوپائولو و قدیمی ترین موزه ها در این شهر به حساب می رود که در سال 1905 برای نمایش آثار هنرمندان برزیلی افتتاح شد. گفتنی است 10000 اثر هنری در این گالری وجود دارد که شامل طراحی، نقاشی و مجسمه هایی می شود که از سال 1800 تا به امروز جمع آوری شده اند.

بعلاوه ساختمان گالری هنری استان سائوپائولو از زیباترین معماری های این شهر است. گفتنی است بخشی از این مجموعه در مکان دوم موزه در پینا استاسائو قرار گرفته که در آن یادبودی از مقاومت سائوپائولو، کتابخانه ای بزرگ از اسناد تاریخی مربوط به مبارزات سیاسی برزیل و بسیاری از نمونه های دیگر از هنر برزیل در معرض نمایش واقع شده است.

آدرس: Pinacoteca do Estado: Praça da Luz, 2, São Paulo

10- کوچه بتمن سائوپائولو

از دیگر دیدنی های بسیار هیجان انگیز و جاذبه های سائوپائولو باید به کوچه بتمن اشاره نمود. Beco do Batman در محله Vila Madalena واقع شده و منطقه ای رنگارنگ و زیباست که بین خیابان Gonçalo Afonso و Medeiros de Albuquerque قرار گرفته. گفتنی است از دهه 1980 هنرمندان گرافیتی، نقاشی های خلاقانه ای بر دیوارهای این محله خلق نموده اند. این آثار هنری مرتباً در حال تغییر هستند و نقاشی های خلاقانه تر جای آثار قبلی را می گیرد. هنگام بازدید از کوچه بتمن، شاید هنرمندانی را در حال کار گرافیتی ببینید.

عکاسی در مقابل نقاشی ها، یکی از کارهای موردعلاقه گردشگران در این شهر است و تورهایی با همین هدف در این محله برگزار می شود.

11- موزه زبان پرتغالی

موزه زبان پرتغالی مورد بعدی در فهرست جاذبه های سائوپائولو است. هدف از ساخت این موزه، ایجاد تجربه ای تعاملی با زبان پرتغالی بوده و بازدید از آن هم برای افرادی که تازه با این زبان آشنا شده اند و هم افرادی که زبان مادری آنها پرتغالی است، تجربه ای سرگرم نماینده فراهم می نماید.

گفتنی است قسمت عمده موزه بر تاریخچه زبان، پیشینه ها و فرهنگ های مختلف که به زبان پرتغالی صحبت می نمایند، تمرکز دارد.

بازار سائوپائولو

بازار سائوپائولو هم از دیگر جاذبه های سائوپائولو است که بازدید از آن را به همه پیشنهاد می کنیم. این بازار در امتداد رودخانه تاماندواتی قرار گرفته و دارای ساختمانی زیبا با گنبدی به سبک آرت دکو و هفتاد و دو پنجره شیشه ای رنگی است که به وسیله هنرمند روسی کلیسای جامع سائوپائولو ساخته شده. مواد غذایی تازه و محصولات خشک با عطر خوب و بعلاوه غذاهای سنتی سائوپائولو همانند ساندویچ و پاستا مورتادلا، خمیر پر شده با گوشت، پنیر یا ماهی در این بازار به فروش می رسد و می توانید از آنها لذت ببرید.

12- منطقه لیبرداد

منطقه لیبرداد از دیگر جاذبه های سائوپائولو است که به عنوان منطقه ژاپنی این شهر در نظر گرفته می شود. گرچه باید اضافه نمود امروزه چینی ها و کره ای های بیشتری در این ناحیه زندگی می نمایند و بسیاری از ژاپنی ها، به منطقه ها مجلل تری نقل مکان نموده اند.

گفتنی است ورودی منطقه لیبرداد، طاق بزرگ و قرمزرنگی دارد که در معماری ژاپنی باستان برای نشان دادن ورودی معابد شینتو استفاده می شده. علاوه بر این در میدان اصلی لیبرداد، نمایشگاه هفتگی برگزار می شود که در آن صنایع دستی سنتی الهام گرفته از فرهنگ آسیایی را می شود دید.

جمع بندی

در این مقاله از خبرنگاران به معرفی بعضی از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه های سائوپائولو پرداختیم و درباره موقعیت جغرافیایی و ویژگی های منحصر به فرد و دلایل اهمیت هرکدام قدری صحبت کردیم. گرچه سائوپائولو در برزیل دیدنی های بسیار دیگری دارد اما امیدواریم توانسته باشیم قدری به شما در معرفی جاذبه های گردشگری این شهر توریستی یاری نموده باشیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2267

به "12 تا از دیدنی ترین جاذبه های سائوپائولو برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 تا از دیدنی ترین جاذبه های سائوپائولو برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید