علی اف: وحشی گری ارمنستان در قره باغ مشهود است

به گزارش عکس پارسی، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در ملاقات با رئیس دوره ای مجمع عمومی سازمان ملل، درباره مسائلی از قبیل منطقه قره باغ کوهستانی و ناعدالتی جهانی در توزیع واکسن ویروس کرونا صحبت کرد.

علی اف: وحشی گری ارمنستان در قره باغ مشهود است

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور آذربایجان در باکو با ولکان بوزکیر رئیس دوره ای مجمع عمومی سازمان ملل ملاقات و درباره مسائل منطقه ای و دنیای گفتگو کرد.

دفتر ریاست جمهوری آذربایجان بیانیه ای درباره ملاقات روز آدینه (دیروز) الهام علی اف با ولکان بوزکیر دیپلمات ترکیه ای که در حال حاضر ریاست مجمع عمومی سازمان ملل را برعهده دارد، منتشر کرد.

به گزارش آناتولی، رئیس جمهور آذربایجان طی این ملاقات از ناعدالتی موجود در کشور های دنیا درباره توزیع واکسن مقابله با ویروس کرونا و وجود ملی گرایی واکسنی در میان بعضی کشور های دنیا انتقاد کرد.

الهام علی اف که کشورش ریاست دوره ای جنبش عدم تعهد را برعهده دارد، گفت: آذربایجان اولین کشوری بود که روی این موضوع دست گذاشت. امروز، ما در کوشش هستیم که این ناعدالتی را از بین ببریم.

رئیس جمهور آذربایجان در این ملاقات درباره شرایط قره باغ کوهستانی بعد از بازپس گیری مناطقی از آن به دنبال جنگ با ارمنستان و توافق سه جانبه آن ها با روسیه هم صحبت کرد.

به گفته علی اف، اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی منطقه قره باغ در جریان اشغال سه دهه ای ارمنستان بر این منطقه نابود شدند.

وی از سازمان های بین المللی به ویژه یونسکو خواست برای دیدن تخریب اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی قره باغ به این منطقه سفر نمایند.

رئیس جمهور آذربایجان اضافه نمود: وحشی گری و خرابکاری ارمنستان در اراضی آزاد شده (قره باغ کوهستانی) مشهود است.

بنا بر اعلام ریاست جمهوری آذربایجان، ولکان بوزکیر در این ملاقات تاکید نمود که به سفر خود به باکو در مقام رئیس مجمع عمومی سازمان ملل افتخار می نماید.

وی کوشش های جمهوری آذربایجان برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا را مورد تحسین قرار داد و برای جنبش عدم تعهد در زمان ریاست دوره ای این کشور آرزوی توفیق کرد.

رئیس دوره ای مجمع عمومی سازمان ملل اضافه نمود، در نیویورک درباره همه موضوعاتی که الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان (در این ملاقات) اشاره کردند، از نزدیک دنبال و پیگیری می شوند.

24 آبان 1399 بود که جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از 44 روز درگیری در قره باغ کوهستانی با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه نموده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض 5 کیلومتر) برای اتصال قره باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی 44 روز گذشته هم به باکو واگذار شد. مسکو نیز طی این مدت تا 5 سال، به عنوان حافظ آتش بس نیرو های حافظ صلح خود را در قره باغ و در امتداد خطوط تماس مستقر نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1514

به "علی اف: وحشی گری ارمنستان در قره باغ مشهود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف: وحشی گری ارمنستان در قره باغ مشهود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید