فستیوال مجسمه های یخی در شهر مملو از نورهای رنگارنگ چین

به گزارش عکس پارسی، شهر زیبای یخی را در شمال شرقی کشور چین، که با نورهایی رنگارنگ، دوباره زنده می گردد را با ما تماشا کنید.

فستیوال مجسمه های یخی در شهر مملو از نورهای رنگارنگ چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

فستیوال بین المللی مجسمه های یخی و برفی هاربین در چین، هر سال برگزار می گردد. اگر تحمل دمای زیر صفر را دارید، با ما در این مقاله همراه باشید.

زمستان در هیلونگجیانگ (Heilongjiang)، شمال شرقی ترین استان کشور پهناور چین، در مجاورت سیبری روسیه، بسیار سرد و خشن است.

ساکنان هاربین (Harbin)، پایتخت استان هیلونگجیانگ، هر سال، ماه های طولانی و بسیار سرد زمستان را با تراشیدن مجسمه های یخی خارق العاده برای فستیوال بین المللی مجسمه های برفی و یخی، درخشان و روشن می نمایند. این فستیوال در ماه های ژانویه و فوریه (11 دی تا 9 اسفند) برگزار می گردد.

این مقاله توسط تیم نشنال جئوگرافی نوشته شده است.

چشم اندازهایی زبیا و مشهور با اندازه های واقعی از یخ، در فستیوال برف و یخ هاربین، هر سال، دوباره خلق می شوند.

این فستیوال، از یک اتفاق کوچک منطقه ای فراتر رفته و تبدیل به یک رویداد اصلی بین المللی و همچنین یک مسابقه شده است. پس آماده باشید، چکمه هایتان را بپوشید و به اکتشاف این شهر مملو از نورهای رنگارنگ بروید.

نور خورشید رنگ پریده زمستانی، تلالویی زیبا بر مخلوقات عظیم از چشم اندازهای مشهور دنیا، در اندازه های واقعی، دارد. برف های سفت شده زیر پایتان، وقتی به سمت بالای آکروپلیس آتن، می روید یا وارد دروازه های شهر ممنوعه می شوید، قرچ قرچ صدا می دهد.

با یک سواری هیجان انگیز در یک سرسره یخی غول پیکر بر روی رودخانه سونگوا (Songhua) یخ زده، آغاز کنید؛ سپس این جزیره را که تبدیل به سرزمینی دیگر از یخ های درخشان و رنگ های فوق العاده شده است، تماشا کنید.

وقتی که تاریکی فرا می رسد، سایه های قرمز، آبی سیر و سبز آهکی، جلوی بلوک های یخی مات را روشن و درخشان می نمایند.

کریستین استنلی، از شرکت مسافرتی چین که تورهای فستیوال هاربین را به مشتریان ارائه می دهد، می گوید:

با توجه به اندازه های این بلوک های یخی و تمام نورپردازی ها، این یک اثر سورئال است؛ درست مانند حس بودن در یک فیلم فانتزی.

شما در اینجا احساس می کنید کوچک شده اید و نمی توانید از نحوه ساخته شدن این شاهکارها با این سرعت، متعجب نشوید. باور کردن این موضوع که تمام این ها تا چند هفته دیگر، از بین می روند و آب می شوند نیز بسیار مشکل است.

در میان بازدید از سرزمین عجایب زمستانی هاربین به پارک ببر سیبری نیز سری بزنید.

این پارک زیبا، که در چند کیلومتری شمال غربی شهر بر فراز رود سونگوا، قرار گرفته است، در جهت یاری به محافظت از این موجودات باشکوه، بزرگ ترین گونه گربه سانان در دنیا تاسیس شده است.

صدها ببر اصیل سیبری که به آب و هوای سرد عادت دارند، در 355 هکتار از زمین های طبیعی محافظت شده در کنار سیاهگوش ها، پلنگ ها و یوزپلنگ های سیاه، آزادانه برای خود زندگی می نمایند.

بازدیدنمایندگان می توانند با اتوبوس هایی که توری های آهنی دارند، به دیدن این ببرهای خارق العاده و کنجکاو بروند.

در ادامه با بعضی از میراث های ثبت شده یونسکو در کشور چین آشنا شوید.

1. دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین با طولی بیش از 7000 کیلومتر، در امپراطوری اول، Qin در قرن سوم پیش از میلاد مسیح، ساخته شده است.

2. ولینگ یانگ (WULINGYUAN)

ولینگ یانگ، منطقه ای خوش منظره در شهر چانگشا، پایتخت استان هونان در کشور چین، از بیش از 3000 ستون سنگی باریک، قله هایی بر فراز نهرها، آبشارها و بیش از 40 غار و دو پل طبیعی بزرگ، تشکیل شده است.

3. چاینا دانکشیا (CHINA DANXIA)

صخره های قرمز خارق العاده و ستون های بلند طبیعی در چاینا دانکشیا با لایه هایی از سنگ ها و مواد معدنی در رنگ های مختلف که در میلیون ها سال به یکدیگر فشرده شده اند، شکل گرفته اند.

4. خانه های گلدانی فوجیان (THE TULOU HOUSES OF FUJIAN)

جنوب شرقی چین، فوجیان، میزبان بیش از 40 مجموعه ساختمانی گرد و گلدانی شکل، است که به آن ها خانه های زمینی نیز می گویند. این منطقه دارای زمین های کشت برنج، چای و تنباکو است.

5. زمین های پلکانی برنج هونگه هانی (HONGHE HANI)

در کنار کوه های آیلا (Ailao) بر فراز رودخانه هونگ (Ailao)، بازیدنمایندگان زمین های پلکانی زیبای برنج که با زحمت مردم هانی و حمایت بوفالوها، مرغابی ها و مارماهی طراحی شده اند را کشف خواهند کرد.

6. مجموعه ساختمانی باستانی در کوه های وودانگ (WUDANG)

معابد، قصرها و صومعه ها در شیب های تماشایی کوه های وودانگ، نمایانگر بیش از 1000 سال تاریخ هنر و معماری چینی هستند.

7. کوه کینگ چنگ و سامانه آبیاری دوجیانگ یان

کوهستان کینگ چنگ، محل تولد آیین تائوئیسم (مذهب چینی)، دارای مجموعه ای از معابد و یک سیستم آبیاری است؛ یک شاهکار مهندسی که در سال 256 قبل از میلاد مسیح ساخته شده و کماکان فعال است.

8. کوه ووتای (WUTAI)

کوه ووتای، مکانی مقدس برای پیروان آیین بودایی، خانه 41 صومعه و تالار شرقی اصلی معبد فوگوانگ (Foguang) است؛ بلندترین ساختمان چوبی باقی مانده از خاندان تانگ (Tang) با مجسمه های سفالی خارق العاده ای در اندازه های واقعی.

9. دهکده هانگکن (HONGCUN)

دهکده باستانی هانگکن با ساختمان هایی محافظت شده با قدمتی از صدها سال قبل، گردشگران را در زمان به عقب می برد.

10. صومعه های دنگ فنگ (DENGFENG)

در کوه مقدس سانگ شانگ (Songshang)، ساختارهایی برجسته چون سه دروازه تاریخی هان کو (Han Que) در قدیمی ترین عمارت های مذهبی چین به علاوه معابد، بنیاد ژوگوانگ ساندیال (Zhougong Sundial) و رصدخانه دنگ فنگ وجود دارند.

11. مرکز تاریخی ماکائو

پس از قرن ها حکومت پرتغالی ها در منطقه تاریخی ماکائو، این شهر بندری مخلوطی از معماری پرتغال و چین را به نمایش گذاشته است.

12. قصرهای امپراطوری خاندان مینگ و چینگ

شهر ممنوعه، واقع شده در مرکز پکن، برای قرن ها خانه قصرهای امپراطوری چین از سلسله مینگ تا انتهای خاندان چینگ بوده است.

13. قصر پوتالا

قصر پوتالا، بر فراز کوهستان سرخ در دره لهاسا (Lhasa)، از قرن هفتم، اقامتگاه زمستانی دالای لاما (رهبر روحانی مردم تبت) بوده است. این مکان نمادی از بودائیسم تبتی است و نقشی اساسی در حکومت سنتی تبت بازی می نماید.

14. اقامتگاه کوهستانی چنگده (CHENGDE) در چین

معابد با معماری متمایز و باغ های سلطنتی در چشم اندازی زیبا از دریاچه ها، جنگل ها و مراتع در استان هبئی (Hebei) در اقامتگاه کوهستانی چنگده قرار گرفته اند.

15. لیجیانگ (LIJIANG)

شهر باستانی لیجیانگ در استان یونان با سیستم آبرسانی باستانی که تا همین امروز کانال ها و شبکه های آبی را تغذیه می نماید، در ارتفاعات کوهستانی واقع شده است.

16. مرکز بزرگ پانداها در سیچوآن

مرکزی بزرگ در سیچوآن، خانه بیش از 30 درصد پانداهای دنیا است. این مجموعه از 7 اقامتگاه طبیعی و 9 پارک خوش منظره در کوه های کیونگلای (Qionglai) و چیاچین (Jiajin) تشکیل شده است.

17. مقبره اولین امپراطور چین

اگرچه در سال 1974، هزاران مجسمه سربازهای سفالی در اندازه های واقعی، اسب ها و ارابه های برنزی در بخش باستانی مقبره چین شی هوانگ (Qinshihuang) کشف شد؛ اما هیچ شکی نیست که هنوز گنج های بسیاری در این منطقه درست زیر آرامگاه، کشف نشده باقی مانده اند.

18. باغ های سوژو (SUZHOU)

با طراحی کلاسیک چینی، باغ هایی با هدف یاری به ایجاد دوباره چشم اندازهای مینیاتوری طبیعی در 9 باغ شهر تاریخی سوژو ساخته شده اند. این طراحی در هیچ جایی زیباتر از این منطقه دیده نمی گردد.

19. کیپینگ دیالو (KAIPING DIAOLOU) و دهکده ها

خانه های روستایی کیپینگ دیالو در ساختاری منحصربه فرد، آثار معماری چینی و غربی را به نمایش می گذارند. این منطقه شامل برج های عمومی، برج های مسکونی و برج های مراقبت است.

20. پینگ یائو (PING YAO)

شهر محافظت شده پینگ یائو به گردشگران اجازه می دهد شهر چینی سنتی هان را با 4000 فروشگاه و خانه های سنتی در مسیرهای پر پیچ و خم کشف نمایند.

21. غارهای لانگمن (LONGMEN GROTTOES)

غارهای لانگمن که در نزدیکی رودخانه یی (YI) قرار دارند، از بیش از 2300 غار و حکاکی های روی دیوار صخره های آهکی تشکیل شده اند. این منطقه حاوی 110 هزار مجسمه بودایی، بیش از 60 گنبد مقبره و 2800 کتیبه در آهن حکاکی شده است.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 442

به "فستیوال مجسمه های یخی در شهر مملو از نورهای رنگارنگ چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال مجسمه های یخی در شهر مملو از نورهای رنگارنگ چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید