فیلم ، لحظه ساقط شدن جنگنده تورنادو ، اولین تصاویر کادر جنگنده سعودی

به گزارش عکس پارسی، جنبش انصارالله یمن فیلم ویدئویی را منتشر کرد که لحظه ساقط شدن جنگنده سعودی ائتلاف عربی را در آسمان استان الجوف یمن مستند می نماید.

فیلم ، لحظه ساقط شدن جنگنده تورنادو ، اولین تصاویر کادر جنگنده سعودی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه المسیره، سخنگوی نیروهای انصارالله از ساقط شدن جنگنده تورنادو در آسمان الجوف در جریان انجام ماموریت متجاوزان این ائتلاف اطلاع داد و گفت: این جنگنده با موشک پیشرفته زمین به هوا ساقط شده است.

جنبش انصارالله فیلم زمان ساقط شدن جنگنده تورنادو را شامگاه شنبه منتشر کرد. همچنین فعالان وابسته به انصارالله تصویر اولیه کادر جنگنده سعودی ساقط شده در استان الجوف در شمال شرق یمن را منتشر کردند.

به گفته منابع، انصارالله توانستند خلبان جنگنده و یاری خلبان را دو ساعت بعد از سقوط جنگنده به اسارت درآورند.

طبق تصاویر اولیه منتشر شده یاری خلبان جنگنده تورنادو جراحات شدیدی برداشته است.

این در حالی است که ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی هم ضمن تایید ساقط شدن این جنگنده در جریان انجام مأموریت پشتیبانی هوایی از نیروهای مزدور دولت مستعفی یمن گفت، عملیات جست وجو و نجات در محل سقوط جنگنده تورنادو اجرایی و احتمال وقوع خسارت های جانبی در جریان این عملیات ابلاغ شد و کلیه اسناد مربوط به احتمال بروز حادثه به تیم مشترک ارزیابی حوادث ارسال می گردد.

جنگنده های ائتلاف سعودی آمریکایی شهروندانی که اطراف لاشه جنگنده ساقط شده جمع شده بودند و نیز سه منزل و خودرو را هدف گرفتند و در اثر آن 32 غیرنظامی شهید شدند که در میان آنها بچه ها نیز هستند.

جنگنده های دشمن بارها محل سقوط جنگنده تورنادو را هدف گرفته و مانع نجات زخمی ها توسط امدادگران شدند و همین مسأله موجب افزایش شمار شهیدان شد.

همچنین دفتر هماهنگ نماینده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن گفت: در جریان حملات هوایی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان در روز شنبه به استان الجوف 31 غیرنظامی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.

لیز گراندی، هماهنگ نماینده امور بشردوستانه سازمان ملل در بیانیه ای گفت: به خانواده های کشته شدگان تسلیت می گوییم و خواهان شفای عاجل برای همه زخمی های این حملات وحشتناک هستیم.

در این بیانیه آمده است، بسیاری از مردم یمن کشته می شوند این یک فاجعه و غیرقابل توجیه است. براساس قوانین انسانی بین المللی طرف هایی که به زور متوسل می شوند باید از غیرنظامیان حفاظت نمایند.

گراندی گفت، عدم پذیرش مسؤولیت ها توسط طرف های درگیر در یمن پس از گذشت پنج سال از آغاز این درگیری ها، یک شوک است.

به همین دلیل، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله به شبکه خبری الجزیره گفت، ائتلاف عربی تنها زبان زور را می فهمد و این زبان تنها راه وادار کردن ائتلاف برای پذیرش صلح است.

وی افزود، تحولات میدانی نه تنها بیانگر نشانه های آرامش نیست بلکه بیانگر تشدید تنش است و شاید آخرین نشانه آن ساقط کردن جنگنده تورنادو در الجوف باشد.

ائتلاف متجاوز عربی مدعی شده است، براساس قوانین انسانی بین المللی و توافق سوم ژنو، انصارالله مسؤول جان و امنیت کادر جنگنده تورنادو است.

همچنین دفتر سیاسی انصارالله این جنایت را محکوم و هشدار داد، این جنبش در برابر این جنایت ها ساکت نخواهد نشست. عربستان و امارات ابزارهای آمریکا هستند که برای اجرای طرح های تخریبی خود از آنها استفاده می نماید. این جنایت ها چهره زشت آمریکا و نیز میزان شکست و ناامیدی دشمن را افشا می نماید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 785

به "فیلم ، لحظه ساقط شدن جنگنده تورنادو ، اولین تصاویر کادر جنگنده سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، لحظه ساقط شدن جنگنده تورنادو ، اولین تصاویر کادر جنگنده سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید