لغو ویزا دوطرفه با 28 کشور در آینده نزدیک و رشد گردشگران خارجی

به گزارش عکس پارسی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به رشد 12 درصدی ورود گردشگران خارجی در 2 سال گذشته از پیگیری ها برای لغو ویزا دو طرفه با 28 کشور جهان اطلاع داد.

به نقل از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر؛ مسعود سلطانی فر درباره دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها و اقداماتی که برای امسال در دستور کار این سازمان واقع شده است، گفت: اولویت ما در این رابطه همکاری و تعامل گسترده با کشورهای جهان است و در این حوزه 40 کشور در اولویت همکاری و دیپلماسی گردشگری قرار دارند.

لغو ویزا دوطرفه با 28 کشور در آینده نزدیک و رشد گردشگران خارجی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع ستی و گردشگری با اشاره به آنکه لغو ویزا باید به صورت دوطرفه صورت بگیرد، گفت: از این 40 کشور، 15 کشور همسایه ایران هستند و 28 کشور دیگر نیز لغو ویزا دو طرفه را در دستور کار داریم.

سلطانی فر همچنین با ارائه آمار ورودی گردشگران خارجی در دو سال گذشته، بیان داشت: ورود گردشگران خارجی به کشور در دو سال گذشته 12 درصد رشد داشته است، این در حالی است که میانگین ورود گردشگران خارجی در جهان رشد 6،4 درصدی بود.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، بر مبنای این آمار، رشد ورود گردشگران خارجی به کشور در قیاس با متوسط جهانی، 4 برابر شده است.

سلطانی فر گفت: با حفظ همین نرخ رشد 10 تا 12 درصدی می توان به چشم اندازه بیست ساله کشور برای افق سال 1404 که در متن صریح آن به پیش بینی ورود 20 میلیون گردشگری خارجی با آورده 30 میلیارد دلاری تاکید شده است، دست یابیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 671

به "لغو ویزا دوطرفه با 28 کشور در آینده نزدیک و رشد گردشگران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو ویزا دوطرفه با 28 کشور در آینده نزدیک و رشد گردشگران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید