مستندسازان فیلم های خود را به آرشیو ملی ایران می سپارند

به گزارش عکس پارسی، تهران (پانا) - مدیرکل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی از همکاری آرشیو ملی ایران با انجمن مستندسازان سینمای ایران برای نگهداری مستندهای سینمایی در مخازن آرشیو ملی اطلاع داد.

مستندسازان فیلم های خود را به آرشیو ملی ایران می سپارند

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حامد ایرانشاهی در شرح جزئیات این خبر گفت: خسرو طالب زاده معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ملاقات و نشست با مسئولان انجمن مستندسازان سینمای ایران؛ درباره همکاری آرشیو ملی ایران برای نگهداری از مستندهای سینمایی صحبت کرد.

وی ادامه داد: برهمین اساس مقدمات لازم برای امضای تفاهم نامه انتقال و نگهداری مستندهای سینمایی به آرشیو ملی فراهم شده و به توافق نهایی رسیده است.

ایرانشاهی گفت: با امضای این تفاهم نامه بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و انجمن مستندسازان سینمای ایران، پس از ساخت و فراوری مستندها، یک نسخه برای حفظ و نگهداری به آرشیو ملی ایران منتقل می گردد تا به صورت استاندارد در مخازن نگهداری گردد.

مدیرکل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: بعلاوه در این نشست موافقت شد شرایط بهره مندی مستندسازان از منابع موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، برای انجام پژوهش های لازم برای فراوری مستندهای سینمایی فراهم گردد.

ایرانشاهی اعلام نمود: انجمن مستندسازان سینمای ایران یکی از بزرگترین و قدیمی ترین تشکل های صنفی در خانه سینما است و تفاهم نامه این همکاری به زودی بین آرشیو ملی ایران و انجمن مستندسازان سینمای ایران به امضا خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1707

به "مستندسازان فیلم های خود را به آرشیو ملی ایران می سپارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستندسازان فیلم های خود را به آرشیو ملی ایران می سپارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید