نشست فعالان گردشگری ایران و ارمنستان برگزار گردید

به گزارش عکس پارسی، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، نشست فعالان گردشگری ایران و ارمنستان برگزار گردید.

نشست فعالان گردشگری ایران و ارمنستان برگزار گردید

در پی برگزاری تورهای آشناسازی به عنوان اقدامی مهم و اثر گذار برای جذب گردشگران خارجی از سوی معاونت گردشگری، تعداد 8 نفر از توراپراتورها و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ارمنستان برای شرکت در تور آشناسازی به ایران سفر نموده اند.

فعالان گردشگری ارمنستان در سفر آشناسازی 5 روزه خود به ایران از نقاط مختلف استان تهران از جمله موزه ها و مراکز تجاری و تفریحی و ظرفیتهای تاریخی و فرهنگی، جاذبه های ورزشی و تجاری تماشا کردند و با پتانسیل های گردشگری خوراک آشنا شدند.

در آخرین روز حضورشان در ایران هم در نشستی با تورگردانان و آژانسداران ایرانی به بحث و مصاحبه درخصوص چگونگی برقراری تورهای گردشگری نشستند.

لیلا اژدری (مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی) با اشاره به حضور ارمنستان در اولویت بازارهای هدف گردشگری ایران گفت: از چند ماه پیش نشستهایی با شرکت هواپیمایی فلای آرنا ارمنستان برای برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور برگزار و با توجه به شروع این پروازها و نقش آن در توسعه گردشگری و روابط بین دو کشور تور آشناسازی فعالان گردشگری ارمنستانی از سوی معاونت گردشگری برنامه ریزی شد و هم اکنون در کشورمان در حال برگزاری است.

اژدری با اشاره به تنوع جاذبه های گردشگری در ایران گفت: به غیر از جاذبه های فرهنگی و تاریخی انواع جاذبه های طبیعی را می توانید در ایران تجربه کنید. در ایران غیر از جاذبه های فرهنگی و طبیعی می توانید از طعم غذاهای ایرانی لذت ببرید و در کارگاه های صنایع دستی حضور پیدا کنید و از آن خرید کنید. بعلاوه زیارتگاه های مختلف از ادیان مختلف در ایران وجود دارد که می توانید از آنها بازدید داشته باشید.

یوا کاراپتیا (نماینده شرکت هواپیمایی از ارمنستان) با اشاره به آنکه هفته ای دو پرواز مستقیم از ایروان به تهران و برعکس برقرار است، گفت: هواپیماهای ما کاملا تمیز و نو هستند و فقط مسیر یک ساعت طول میکشد. تا مارس 2024 همه پروازها باز است و تا به امروز نیز پروازهای اجرا شده پر بوده و پروازی با صندلی خالی به ایران و ارمنستان نداشتیم.

او ادامه داد: امیدواریم همکاریمان گسترده تر گردد. ما ایران را به دوستانمان معرفی می کنیم و امیدواریم که پروازهای مستقیم به غیر از تهران به مقاصد شهرهای اصفهان، شیراز و...نیز برقرار گردد.

آنا (نماینده شرکت گردشگری از کشور ارمنستان) نیز گفت: ایران برای من بسیار زیبا و عالی بود و تعجب میکنم که چرا تا به امروز به ایران سفر ننموده بودم و این مقصد را در بسته های سفر قرار نداده بودیم. اما از این پس قطعا ایران را به مسافران معرفی خواهیم کرد.

مارینا (نماینده شرکت ارمنی آژانس مسافرتی) با اشاره به قدمت فعالیت آژانسشان در ارمنستان گفت: با وجود آنکه سالهاست در حوزه گردشگری فعال هستم اما اولین بار است که از ایران تماشا میکنم. از مهمان نوازی و دعوتتان تشکر می کنیم. درست است که فقط چند روز است که در ایران هستیم که قطعا امکان بازدید همه جاذبه های ایران را نداریم. اما از تماشا فیلم های معرفی و البته مقاصدی که در نظر گرفته شده بود، لذت بردیم. تماشا موزه ها بسیار تاثیرگذار بود.

او پیرامون اینکه نشست فعالان گردشگری ایران و ارمنستان برگزار گردید، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای ارمنستان همسایه بسیار ارزشمندی است. با کشورهای زیادی در زمینه گردشگری همکاری داریم و شادمان میشویم که با ایران هم همکاریمان را شروع کنیم. برای یاری و پشتیبانی که دولت و مردم ایران از ارمنستان دارند، تشکر میکنم.

ژیزلا (فعال گردشگری و نماینده آژانس مسافرتی) با اشاره به آنکه در حوزه جذب گردشگران اروپایی فعال هستند، گفت: ما می توانیم برای گردشگران اروپایی ویزای ایران را دریافت کنیم و سفر به ایران را در بسته سفرشان قرار دهیم. بعلاوه برای ارمنستان تورهای تجاری را پیشنهاد می دهیم. بعلاوه تورهای ترکیبی برای گردشگران چینی داریم که از کشورهای مختلف از جمله ایران تماشا می نمایند.

ناتالی (نماینده شرکت گردشگری از ارمنستان) گفت: در حوزه گروه های کوچک و بزرگ فعال هستیم و تورهای ورودی و خروجی داریم و برای همکاری با ایران آمادگی داریم.

اکبر غمخوار (آژانس دار) نیز با ارائه پیشنهاداتی گفت: علت سفر شهروندان ارمنی به ایران می تواند آن باشد که دسترسی به ایران خیلی راحت است و با یک پرواز یک ساعته می رسند. هر روز هم اتوبوس وجود دارد. ویزا لازم ندارند. مردم ایران ارمنی ها را خیلی دوست دارند و ارمنی ها هم ایرانی ها را دوست دارند. روابط سیاسی ما در بالاترین سطح است. ایران کشور مقرون به صرفهی است و یک هفته اقامت در ایران مقرون به صرفه تر از زندگی در ارمنستان است.

او ادامه داد: مردم ایران مهمان نواز هستند و غذاهای خوب و میوه و سبزیجات ارگانیک داریم. حتی اگر افراد مذهبی بخواهند به ایران سفر نمایند، 600 کلیسا داریم کا 450 کلیسا شناسایی و 90 کلیسا ثبت ملی شده است. کلیساهای ثبت ملی داریم و هر سال نیز چند روز برنامه مخصوص ارمنیان اجرا می گردد.

غمخوار توضیح داد: با توجه به تنوع کلیساها در ایران میتوان سفرنامه ای از سرگذشت ارامنه در ایران تدارک دید. این می تواند برای گردشگران مسن مجذوب کننده باشد. برای جوان ها نیز تور سبلان، زاگرس و دماوند را تدارک دید یا تور رفتینگ در رودخانه های ایران را در نظر گرفت. برای سایرین هم تور فرهنگی و تاریخی که بازدید از تهران، اصفهان و کرمان می تواند در بسته سفر آنها جای گیرد. استفاده از دریا و هوای خوب نیز لذت برند که کیش، قشم و...در این بسته جای می گیرد. بعلاوه تورهای مشترک ایران و ارمنستان برای اروپاییان و کشورهای آمریکای لاتین را میتوان در نظر گرفت و حتی تور گرجستان ارمنستان و ایران را داشت. تورهای نمایشگاهی هم می تواند برگزار گردد، چرا که در تهران بیش از 100 نمایشگاه برگزار می گردد که تقویم سالانه آن معین است و میتوان برنامه ریزی تورها را داشت.

این فعال گردشگری پیشنهاد برگزاری تور تجارت چمدانی را ارائه داد و گفت: برای افرادی که علاقمند هستند از ایران خرید نمایند و به ارمنستان ببرند، می توانید کارگو تدارک ببینیم و بیشتر از ظرفیت بار هواپیما بار ببرند.

او گردشگری سلامت ایران را نیز پیشنهاد داد و گفت: جراحی پلاستیک از بینی گرفته تا پوست که خانمها نیز خیلی علاقمند هستند، با قیمتهای مناسب در ایران امکانپذیر است. هر نوع تقاضایی برای سفر به ایران وجود داشته باشد می توانیم برنامه ریزی کنیم. آمادگی پذیرایی از 1 تا 300 نفر در گروه را داریم و مشکل مترجم ارمنی هم نداریم . تور لیدر مسلط به زبانهای مختلف داریم.

مصطفی سروی (نایب رئیس جامعه تورگردانان ایران) با اشاره به آنکه میتوان تورهای گردشگری مایس (MICE Tourism) را با ارمنستان همانند روسیه تدارک دید، گفت: مایس صنعتی خدماتی از ترکیب تجارت، حمل و نقل، سرمایه گذاری های مالی و مسافرت است که در این نوع گردشگری میتوان از تجار برای رودرو شدن با یکدیگر دعوت کرد و تور تجاری اینچنینی تدارک دید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2226

به "نشست فعالان گردشگری ایران و ارمنستان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست فعالان گردشگری ایران و ارمنستان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید