مصطفوی: ورزش سیاست زده جلوی پیشرفت فوتبال را گرفت

به گزارش عکس پارسی، رئیس اسبق فدارسیون فوتبال گفت: تصور ایجاد یک فوتبال حرفه ای در مدت زمان کوتاه یک ورزش سیاست زده شکل داد که جلوی پیشرفت فوتبال را گرفت و در هیچ سالی نتوانستیم یک اساسنامه منطبق بر اساسنامه فیفا و سازگار با فرهنگ داخلی کشور تدوین کنیم.

مصطفوی: ورزش سیاست زده جلوی پیشرفت فوتبال را گرفت

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، داریوش مصطفوی در ارتباط تلفنی با برنامه ورزش بدون ویرایش اظهار کرد: به عقیده من فوتبال ایران پس از انقلاب چندین رنسانس را پشت سر گذاشته است که نخستین آن در سال 1990 یعنی در بازی های آسیایی پکن رخ داد. در آن روزها مردم آماده بودند و فوتبال ما توانایی رسیدن به سطح نیمه حرفه ای را داشت.

وی اضافه نمود: در آذرماه 1376 که ایران پس از 20 سال به جام جهانی فوتبال راه یافت، دومین رنسانس رخ داد. در واقع این رخداد می توانست شروعی برای رسیدن به فوتبال حرفه ای باشد.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال یکی از دلایل عدم کامیابی فوتبال ایران را تغییر شکل آن و آمیخته شدن با سیاست دانست و اظهار کرد: تصور ایجاد یک فوتبال حرفه ای در مدت زمان کوتاه یک ورزش سیاست زده شکل داد که جلوی پیشرفت فوتبال را گرفت و در هیچ سالی نتوانستیم یک اساسنامه منطبق بر اساسنامه فیفا و سازگار با فرهنگ داخلی کشور تدوین کنیم.

مصطفوی در بخش دیگری از برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت و گو به موضوع اسناسنامه جدید فوتبال اشاره نمود و گفت: در این روزها پس از مدت ها کوشش افراد فدراسیون به خصوص اعضای هیئت مدیره اعم از دبیرکل و سرپرست، رفت و آمد و ارسال اساسنامه به فیفا، بالاخره آنچه که مورد نظر و پذیرش فیفا بود تهیه شد .

وی به بعضی از اصلاحات اساسنامه اشاره نمود و گفت: ایراداتی که در بخش فوتبال بانوان وجود داشت رفع شد. یکی از این موارد حضور نایب رئیس فوتبال بانوان، کاپیتان تیم ملی، مربی و بهترین بازیکن بانوان در مجمع فدراسیون است، در واقع بر اساس این بند، حدود 10 نفر از بانوان فعال در فوتسال و فوتبال به مجمع راه یافتند.

به عقیده این پیشکسوت فوتبال کشور، اساسنامه جدید دست سیاست را از فوتبال کوتاه خواهد نمود و حق بانوان در فوتبال رعایت شده است.

مصطفوی اظهار امیدواری کرد کلیات این اساسنامه در 8 آذر به تصویب برسد و پس از ارسال به فیفا و پذیرش از سوی این نهاد بین المللی، در بهمن ماه با انتخاب رئیس فدراسیون به مراحل کامل در اجرا برسد.

وی از سیاست های وزارت ورزش در قبال فوتبال انتقاد کرد و گفت: چند روز پیش معاون وزیر ورزش اعلام نمود چون تاسیسات و امکانات فیزیکی فوتبال متعلق به وزارت ورزش است این نهاد باید در این ورزش دخالت کند. اگر فیفا از این موضوع مطلع گردد برای فوتبال ایران گران تمام می گردد.

رئیس اسبق فدارسیون فوتبال با تاکید بر ایجاد یک مجمع 150 نفری شامل پیشکسوتان این رشته، اظهار کرد: باید برای فوتبال کشور یک مجلس با افراد متخصص داشته باشیم تا افراد کم تخصص و بی دانش در اقلیت قرار بگیرند و تصمیمات آن سبب ارتقای ورزش کشور گردد نه این که منجر به انتخاب افرادی چون آقای کفاشیان گردد.

مصطفوی در انتها گفت: داوری یکی از مسائل بسیار مهم و از جزئیات فوتبال است که باید ساماندهی گردد. باید توجه داشته باشیم تا زمانی که جزئیات فوتبال مورد به مورد رسیدگی نگردد نمی توان کلیات آن را بهبود بخشید و به آن چه که مد نظر فیفاست برسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1257

به "مصطفوی: ورزش سیاست زده جلوی پیشرفت فوتبال را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفوی: ورزش سیاست زده جلوی پیشرفت فوتبال را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید