نام اولین گوشی تاشوی آنر رسما اعلام شد

به گزارش عکس پارسی، طی ماه های گذشته گزارش های متعددی در خصوص اولین گوشی تاشوی آنر منتشر شده است. در ابتدا گفته می شد این گوشی با نام مجیک فولد راهی بازار خواهد شد ولی ساعاتی قبل این شرکت با انتشار یک پوستر گفت که اولین گوشی تاشوی این شرکت مجیک وی (Magic V) نام دارد. به نظر می رسد این گوشی مانند گوشی های تاشوی سامسونگ از نمایشگر انعطاف پذیر داخلی بهره می برد.

نام اولین گوشی تاشوی آنر رسما اعلام شد

ظاهرا این گوشی دارای نمایشگر 8 اینچی است که رزولوشن 2200 در 2480 را ارائه می دهد. از دیگر ویژگی های احتمالی می توانیم به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کنیم. دوربین اصلی آن هم احتمالا مبتنی بر سنسور 108 مگاپیکسلی است که با فناوری ترکیب پیکسل ها می تواند عکس های 12 مگاپیکسلی ثبت کند. بعلاوه کنار دوربین اصلی، دوربین های اولترا واید و تله فوتو تعبیه شده و برای دوربین سلفی هم باید انتظار بهره گیری از سنسور 16 مگاپیکسلی داشته باشیم. انرژی این گوشی هم احتمالا از طرف باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد.

همانطور که احتمالا می دانید، سال گذشته هواوی شرکت آنر را در ازای دریافت 15 میلیارد دلار به یک کنسرسیوم واگذار کرد. بعد از جدایی آنر از هواوی، این شرکت از تحریم های آمریکا رهایی پیدا کرد و به همین دلیل بدون نگرانی بابت این موضوع، فرایند ساخت گوشی های نو را شروع کرد. به عبارت دیگر، آنر می تواند به راحتی برای گوشی های خود از سرویس های نرم افزاری گوگل و تراشه های 5G کوالکام استفاده کند. این در حالی است که هواوی این دو کار را نمی تواند انجام دهد. بر اساس نوترین گزارش های منتشر شده، آمار فروش گوشی های 5G آنر در سه ماهه سوم امسال حدود 194 درصد بیشتر از سه ماهه دوم بوده است.

هواوی طی چند سال گذشته از 3 گوشی تاشو با نام های میت ایکس، میت ایکس اس و میت ایکس 2 رونمایی نموده است. دو مدل نخست از نمایشگر بیرونی بهره می بردند اما هواوی برای سومین گوشی تاشوی خود به بهره گیری از نمایشگر داخلی روی آورد. این شرکت میخواهد فردا (2 دی) از یک گوشی تاشوی نو رونمایی کند که ظاهرا مانند گلکسی زد فلیپ 3 یک تاشوی عمودی محسوب می گردد.

در رابطه با گوشی تاشوی آنر هم باید بگوییم که با توجه به پوستر منتشر شده، به نظر می رسد این گوشی فقط راهی بازار چین خواهد شد. همانطور که احتمالا می دانید، سال گذشته هم شیائومی از یک گوشی تاشو رونمایی کرد که فقط به دست کاربران چینی رسید. اوپو هم اعلام نموده اولین گوشی تاشوی این شرکت صرفا راهی بازار چین می گردد.

طی چند سال گذشته تعداد اندکی از شرکت ها وارد بازار گوشی های تاشو شده اند ولی سامسونگ تنها شرکتی است که توانسته این نوع گوشی ها را به طور گسترده راهی بازارهای مختلف کند. از طرف دیگر نوترین گوشی های تاشوی سامسونگ در بعضی بازارها با استقبال گسترده ای روبه رو شده اند و به همین دلیل اکثریت این بازار در دست این شرکت قرار گرفته است. بر اساس نوترین گزارش ها، سامسونگ حدود 93 درصد از بازار گوشی های تاشو را در اختیار دارد. بنابراین با وجود اینکه روزبه روز شمار گوشی های تاشو افزایش پیدا می نماید، ولی به نظر می رسد تا اطلاع ثانوی کاربران ساکن دیگر کشورها، برای خرید گوشی های تاشو چاره ای جز انتخاب بین گوشی های ساخت سامسونگ ندارند.

اوپو برای ساخت اولین گوشی تاشوی خود توجه زیادی به چین خوردگی نمایشگر نشان داده و توانسته چین خوردگی میان نمایشگر تاشو را تا حد زیادی کاهش دهد. باید ببینیم هواوی و آنر برای گوشی های تاشوی خود توانسته اند در این زمینه به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا نمایند یا نه.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1893

به "نام اولین گوشی تاشوی آنر رسما اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام اولین گوشی تاشوی آنر رسما اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید