نگاهی به مشخصات و ویژگی های دوربین آیفون های 11 و 11 پرو: دقیقا چه کاری انجام می دهند؟

به گزارش عکس پارسی، اپل از گوشی های خانواده آیفون 11 رونمایی کرد. شاید به جرات بتوان گفت بزرگ ترین تغییر و بهبود در آیفون های 11 مربوط به دوربین های پشتی است. آن جا که گوشی پرچم دار آیفون 11 پرو با دوربین پشتی سه گانه و آیفون 11 با دوربین پشتی دوگانه معرفی شدند.

نگاهی به مشخصات و ویژگی های دوربین آیفون های 11 و 11 پرو: دقیقا چه کاری انجام می دهند؟

هر دو دوربین برای اهداف خاصی طراحی شدند و سناریوهای عکاسی متفاوتی را در پیش می گیرند. با ما همراه باشید تا دوباره نگاهی به دوربین های گوشی های آیفون 11 بیندازیم و ویژگی های آن ها را آنالیز کنیم:

آیفون 11

این گوشی از یک دوربین پشتی دوگانه بهره می برد:

دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی | لنز 26 میلی متری با دهانه f/1.8 | لرزشگیر اپتیکال تصویر:

دوربین استاندارد آیفون 11 با یک حالت Night جدید به روزرسانی شده است که می تواند تصویری بهتر در نور کم ثبت کند. این حالت با ویژگی Night Sight در گوشی های گوگل پیکسل قابل رقابت است. اپل، قدرت پردازش تصویر دوربین را نیز افزایش داده تا تصاویری با جزئیات دقیق و کیفیت برجسته ثبت گردد.

دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی | لنز 13 میلی متری با دهانه f/2.4 | زاویه دید 120 درجه:

اپل به جای پیروی از سنت خود که برای دوربین دوم از لنز پرتره استفاده می کرد؛ در آیفون 11 یک لنز اولتراواید کار نموده است تا این گوشی بتواند محیط بیشتری را در یک عکس جای دهد. اپلیکیشن viewfinder نیز با هر دو دوربین کار خواهد نمود و پیش نمایشی دقیق از تصویر به دست می دهد. به ویژه، در دوربین اولتراواید می تواند آنچه که در تصویر می افتد را مشاهده کرد.

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل TrueDepth با ویدیوی آهسته و رکورد 4K در نرخ 60 تصویر:

در آیفون 11، اگر گوشی را به حالت افقی یا landscape بگیرید؛ می تواند تصاویری با زاویه دید عریض بگیرد. یکی دیگر از ویژگی های جدید این دوربین، فیلم برداری آهسته یا اسلوموشن است.

آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس:

پرچم دارهای جدید اپل را دوربین پشتی سه گانه و به شکل مربعی در گوشه سمت چپ پنل آیفون معرفی شدند:

دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی | لنز 26 میلی متری با دهانه f/1.8 | لرزشگیر اپتیکال تصویر

دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی | لنز 13 میلی متری با دهانه f/2.4 | زاویه دید 120 درجه

دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی | لنز پرتره | لنز 52 میلی متری با دهانه f/2.0 | لرزشگیر اپتیکال تصویر:

دوربین سوم در آیفون 11 پرو برای عکاسی پرتره است و فقط در مدل های پرو دیده می گردد.

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل TrueDepth با ویدیوی آهسته و رکورد 4K در نرخ 60 تصویر

ترفندهای نرم افزاری جدید

اپل نیم نگاهی هم به قابلیت های نرم افزاری و پردازش تصویر دوربین های آیفون هایی 11 داشته است و می گوید این دوربین ها با انواع ترفندهای جدید بهبود عکاسی و عکس عرضه شدند. با استفاده از پردازنده A13 در پردازش تصویر دوربین ها نیز بهبودهایی انجام شده است تا عکس ها دارای بالاترین جزئیات باشند. به طور خاص، حالت Night یاری می نماید تصاویر بهتری در شب و نور کم گرفته گردد.

اکنون که همه گوشی های آیفون اپل از چندین دوربین استفاده می نمایند؛ این شرکت کوشش نموده بعضی ویژگی ها و تنظیمات را در هنگام سوییچ میان مودها و دوربین های مختلف، ثابت نگه دارد. مثلا، با سوییچ میان دوربین ها، تنظیمات رنگ و عمق به هم نریزد. این ویژگی بیشتر در هنگام فیلم برداری نمود پیدا می نماید.

آیفون 11 پرو به توسعه دهنده ها اجازه می دهد با بیشتر از یک دوربین فیلم ضبط نمایند تا بتوانند کارها و تصاویر خلاقانه ای ایجاد نمایند. به طور ویژه، باید به ویژگی Deep Fusion اشاره کنیم که امکان پردازش و ترکیب 9 تصویر (از جمله یک تصویر با زاویه دید عریض) را می دهد.

واحد پردازشی عصبی پردازنده A13 می تواند این 9 تصویر را به صورت یک توالی و سلسله وار تجزیه و تحلیل کند تا یک عکس نهایی و بهینه با بهترین عناصر هر تصویر به دست آورد. این ویژگی در پاییز سال جاری و طی یک به روزرسانی به دوربین های آیفون 11 پرو افزوده می گردد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 330

به "نگاهی به مشخصات و ویژگی های دوربین آیفون های 11 و 11 پرو: دقیقا چه کاری انجام می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مشخصات و ویژگی های دوربین آیفون های 11 و 11 پرو: دقیقا چه کاری انجام می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید