نیازمند گفتمان واحد در حوزه گردشگری مشهد هستیم

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه گفتمان سازی امری ضروری در حوزه گردشگری به نظر می رسد، گفت: اکنون نیازمند گفتمان واحد در حوزه گردشگری مشهد هستیم.

نیازمند گفتمان واحد در حوزه گردشگری مشهد هستیم

از سفر با تور مسافرتی کانادا ارزان قیمت لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران، حسین زارع صفت در دومین پیش نشست کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت که امروز 9 بهمن ماه در مجتمع رفاهی آبادگران برگزار گردید، اظهار کرد: گردشگری مذهبی قدم گذاشتن در وادی گردشگری معنوی است، اگر گردشگری را رابطه ای سه گانه بین انسان، میزبان و محیط بدانیم باید تاکید کنیم که مهمترین مساله گردشگری، حفظ حرمت و ارزش های جامعه میزبان است.

وی اظهار داشت: اگر گردشگر نتواند معیارهای جامعه میزبان را درک کند، قطعا در تقابل با جامعه میزبان قرار خواهد گرفت و قطعا در جامعه اسلامی ما که از پیشینه قوی فرهنگی برخورداریم اگر به درستی اقدام کنیم، جلوه های بلندی از معنویت در گردشگری پیش روی ما نمودار می گردد.

زارع صفت با اشاره به این که گردشگری در زمره علوم نوپا به شمار می رود، اضافه نمود: باید مساله تربیت نیروی انسانی در راس امور گردشگری قرار گیرد، اگر امکانات ما در حوزه گردشگری استان کامل و در اوج باشد، اما نیروی انسانی قوی در اختیار نداشته باشیم، قطعا در برنامه ها دچار شکست می شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مطرح نمود: کوشش می کنیم که در استان خراسان رضوی با معرفی برندهای متناسب با پیشینه و داشته های شهرستان ها، خراسان رضوی را به عنوان قطب گردشگری کشور معرفی کنیم.

وی باتاکید بر نقش صنایع دستی استان در پیشرفت گردشگری اضافه نمود: صنایع دستی خراسان رضوی از پیشینه بلندی برخوردار است، اکنون فراوری صنایع دستی مبتنی بر باورها و عشق درونی هنرمندانی است که احساس آنها در فراوری این صنایع، متفاوت از فراوری سایر کالاهاست و این آثار هنری برگرفته از دین و سنت ماست.

در این مراسم از تمبر یادبود شرکت های مجتمع های توریستی و رفاهی آبادگران- سهامی عام در استان های مازندران، خراسان رضوی و جزیره کیش رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 720

به "نیازمند گفتمان واحد در حوزه گردشگری مشهد هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند گفتمان واحد در حوزه گردشگری مشهد هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید