هلال احمر: توزیع فرآورده خونی فاکتور 8 در داروخانه ها

به گزارش عکس پارسی، مقادیر قابل توجهی از فرآورده خونی فاکتور 9 نیز به وسیله شرکت پخش سهاهلال تامین شده که متعاقباً براساس برنامه سازمان غذا و دارو توزیع خواهد شد.

هلال احمر: توزیع فرآورده خونی فاکتور 8 در داروخانه ها

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از توزیع فرآورده های خونی فاکتور 8 در سراسر کشور به وسیله مجموعه سهاهلال اطلاع داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی گفت: برای اولین بار شرکت پخش سهاهلال اقدام به توزیع فرآورده خونی فاکتور 8 در داروخانه های سراسر کشور کرد.

وی اضافه کرد: شرکت پخش سهاهلال برای نخستین بار طبق برنامه سهمیه بندی سازمان غذا و دارو مبادرت به توزیع بالغ بر 8 هزار و 80 عدد فرآورده خونی فاکتور 8 در داروخانه های سراسر کشور نموده است.

عسکری اعلام کرد: ارزش تقریبی این مقدار فرآورده خونی که به منظور یاری به بیماران هموفیلی در اختیار مراکز درمانی و داروخانه های منتخب سازمان غذا و دارو قرار می گیرد، حدود 200 میلیارد ریال اعلام شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به سایر کوشش های هلال احمر در این حوزه گفت: مقادیر قابل توجهی از فرآورده خونی فاکتور 9 نیز به وسیله شرکت پخش سهاهلال تامین شده که متعاقباً براساس برنامه سازمان غذا و دارو توزیع خواهد شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2201

به "هلال احمر: توزیع فرآورده خونی فاکتور 8 در داروخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلال احمر: توزیع فرآورده خونی فاکتور 8 در داروخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید