وان پلاس 10 اولترا با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس عرضه می گردد

به گزارش عکس پارسی، با توجه به جدیدترین اخبار منتشر شده پیرامون محصولات وان پلاس، ظاهرا شرکت چینی میخواهد قدرتمندترین پرچم دار سال جاری خود یعنی وان پلاس 10 اولترا را با تراشه قدرتمند و مورد انتظار اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس راهی بازار کند.

وان پلاس 10 اولترا با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس عرضه می گردد

اینطور که به نظر می رسد، وان پلاس 10 پرو قرار نیست قدرتمندترین گوشی سال جاری وان پلاس باشد. اگرچه این محصول قابلیت های جذابی دارد از جمله سیستم دوربین فوق العاده باکیفیت، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، نمایشگر کم نظیر و شارژر بسیار سریع، اما با این حال ظاهرا یک مدل دیگر در دست ساخت قرار گرفته است که تحت عنوان وان پلاس 10 اولترا شناخته می گردد و طی ماه های آینده هم در دسترس قرار می گیرد.

وان پلاس فردا رسما وان پلاس 10 پرو را به عنوان قدرتمندترین پرچم دار کنونی خود برای بازارهای بین المللی عرضه می نماید. اما برخلاف سال گذشته که مدل پرو قدرتمندترین مدل از پرچم داران شرکت چینی به حساب می آمد، سال جاری شرکت برنامه دیگری در سر دارد. با توجه به معیناتی که این گوشی دارد، نمی توانیم آن را رقیبی همه چیز تمام برای محصولاتی نظیر گلکسی S22 اولترا یا شیائومی 12 اولترا بدانیم که گفته می گردد طی ماه های آینده رونمایی خواهد شد.

برای اینکه وان پلاس بتواند با این شرکت ها در رده پرچم دارهای پریمیوم رقابت کند، احتیاج دارد یک گوشی قدرتمندتر را راهی بازار کند که به نظر می رسد وان پلاس 10 اولترا بتواند این وظیفه را به برترین شکل ممکن بر دوش بکشد. این گوشی به احتمال بسیار فراوان به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس مجهز خواهد شد که گفته می گردد در ماه مه رسما رونمایی خواهد شد و در گوشی های پرچم داری که از اواخر تابستان تا انتها سال راهی بازار می شوند به عنوان قلب تپنده ایفای نقش خواهد نمود.

در رابطه با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس اطلاعات زیادی در اختیار نداریم؛ فقط می دانیم کوالکام قرار است فرکانس هسته بزرگ آن را اندکی افزایش دهد. بنابراین پیشرفت از لحاظ پردازشی قطعا وجود خواهد داشت حال در زمینه گرافیکی، هوش مصنوعی، پردازش تصویر و … چه ارتقاهایی مد نظر باشد معین نیست و باید منتظر بمانیم.

برمی گردیم به وان پلاس 10 اولترا، محصولی که گفته می گردد از لحاظ شکل ظاهری بسیار شبیه به همان وان پلاس 10 پرو خواهد بود با این تفاوت که این بار سازنده تراشه آن TSMC است در حالی که تراشه مدل پرو را سامسونگ فراوری می نماید و اصلا هم عملکرد قابل قبولی ندارد. بعلاوه به نظر می رسد روی پنل پشتی، شاهد ماژولی مشابه با چینش متفاوت تر دوربین ها خواهیم بود که امیدواریم این به معنای بکارگیری دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال چندبرابری باشد.

اینطور که به نظر می رسد، ظاهرا وان پلاس 10 اولترا قرار است در یکی از روزهای ماه مه (اردیبهشت - خرداد 1401) یعنی دقیقا در همان تاریخی که کوالکام می خواهد از اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس رونمایی کند، معرفی خواهد شد. این زمان بندی منطقی به نظر می رسد اما لزوما نمی تواند درست باشد مگر اینکه خود شرکت رسما تاریخی را برای این منظور در نظر بگیرد.

در رابطه با وان پلاس 10 پرو اطلاعات زیادی در اختیار نداریم جز اینکه گفته می گردد نمایشگر آن با وضوح +WQHD و نوع پنل آن هم E5 ساخت سامسونگ خواهد بود. وان پلاس معمولا پرچم داران خود را به برترین نمایشگرهای موجود در بازار مجهز می نماید و غالبا هر سال هم برای مدت کوتاهی که شده در صدر جدول دیسپلی میت قرار می گیرد. حال این بار شرایط چگونه خواهد بود نمی دانیم و باید منتظر بمانیم.

در حال حاضر وان پلاس 10 پرو تنها پرچم دار شرکت چینی در بازارهای بین المللی است که البته فردا رسما این اتفاق خواهد افتاد. از جمله معینات این گوشی می توان به نمایشگر بسیار باکیفیت آن با تراکم پیکسلی 525 پیکسل بر هر اینچ، وضوح +QHD و فناوری LTPO2 با مصرف پایین تر انرژی به نسبت نسل اول، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس، 8/12 گیگابایت حافظه رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 3.3 برابری، قابلیت فیلم برداری 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، بلندگوهای استریو، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژر سریع 65 واتی که طبق تبلیغات، می تواند در مدت زمان 322 دقیقه شارژ گوشی را از 1 به 100٪ برساند و قیمت نسبتا مناسب اشاره نمود.

انتظار می رود وان پلاس 10 اولترا در بسیاری از زمینه ها شبیه به همین گوشی باشد اما امیدواریم در یک سری از بخش ها نظیر دوربین تله فوتو و سرعت شارژر بهتر ظاهر شده و در زمینه هایی نظیر نمایشگر، باتری و معینات فنی خیلی تغییری نداشته باشد چون این بخش ها همین حالا در برترین شرایط خود قرار دارند و احتیاجی به تغییر در آن ها دیده نمی گردد.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2027

به "وان پلاس 10 اولترا با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس 10 اولترا با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید