واکنش ساترا به حکم دادگاه مالک آپارات

به گزارش عکس پارسی، با توجه به اخبار منتشرشده درباره حکم صادره توسط شعبه 28 دادگاه انقلاب با موضوع رسیدگی به پرونده مدیرعامل شرکت صبا ایده، مالک رسانه آپارات، ساترا توضیحاتی را منتشر کرد.

واکنش ساترا به حکم دادگاه مالک آپارات

به گزارش خبرنگاران، در مطلب منتشرشده توسط ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) آمده است:

از اصول پذیرفته شده تنظیم گری در غالب کشورهای دنیا، اصل مهم مسئولیت ویرایشی - Editorial Responsibility -پلتفرم و رسانه در قبال محتوای منتشر شده است که به عنوان مبنای نظام توزیع مسئولیت در بارگذاری و انتشار محتوای صوت و تصویر در رسانه های کاربر محور و ناشر محور مطرح می گردد.

هر چند این مسئولیت در رسانه های کاربر محور با رسانه های ناشر محور، تفاوت دارد و طبعاً تکالیف متفاوتی را بر آنها بار می نماید.

در کشور ما هم اصل مزبور همیشه مورد تاکید ساترا بوده تحت قالب مقررات عمومی رسانه های صوت و تصویر تشریح و ابلاغ شده است.

در وضعیتی که رسانه های کاربرمحور خارجی بدون قبول مسئولیت و عدم پاسخگویی در قبال قوانین و الزامات ملی و فرهنگی به راحتی فعالیت می نمایند، ساترا وظیفه خود را حمایت بدون تبعیض از رسانه های داخلی در برابر رسانه های خارجی می داند و این مسأله در سال جهش فراوری به طور جدی دنبال می گردد.

رسانه های بومی که با کوشش کارآفرینان داخلی شکل گرفته اند جزو سرمایه های ملی هستند و اطمینان داریم موفقیت آنها در مقابل سلطه و مونوپلی رسانه ای موجود در دنیا، قطعا در راستای تامین منافع ملی و برطرف دغدغه های فرهنگی خواهد بود.

در خرداد ماه 1399 همزمان با طرح موضوع در دادگاه، با درخواست مکتوب مدیرعامل رسانه آپارات، آنالیز و کارشناسی نسبت به موضوع انجام شد و بر اساس اصل توزیع مسئولیت بین بارگذار و مدیر پلتفرم، جلساتی با مدیر رسانه و سطوحی از مقامات محترم قضایی برگزار گردید.

بر اساس بازدیدهای دورهای گروه ارزیابی و نظارت ساترا که از رسانه ها از جمله رسانه آپارات انجام شد و در تاریخ 27 خرداد 99 نتیجه آن به اطلاع عموم رسید، معین شد این رسانه به تناسب حجم بالای محتوای بارگذاری شده، کوشش جدی و موثری در راستای اصلاح فرآیندهای نظارتی خود انجام داده است.

با توجه به بدوی بودن رأی صادره و ارجاع پرونده به شعب تجدید نظر، ساترا، گزارش و نظر کارشناسی خود را به دادگاه ارائه می نماید که با حسن نظر دستگاه قضایی به رسانه های بومی و در عین حال توجه به دغدغه های بحق فرهنگی، امید است مؤلفه های حکمرانی و تنظیم گری رسانه مورد نظر قرار گیرد.

بعضی رسانه های کشور امروز یکشنبه چهارم آبان ماه به نقل از روابط عمومی آپارات از محکومیت 10 ساله مدیرعامل این پلتفرم در دادگاه بدوی خبر داده اند.

روابط عمومی آپارات اعلام نموده است که تجدید نظرخواهی از این دادنامه با اشاره به ماده 23 قانون جرایم رایانهای و مصوبات حمایتی شورای عالی فضای مجازی از پلتفرمها که به صورت رویه ثابت درآمده، صورت پذیرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1225

به "واکنش ساترا به حکم دادگاه مالک آپارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ساترا به حکم دادگاه مالک آپارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید