کلید اکشن در آیفون 15 پرو چگونه کار می نماید؟

به گزارش عکس پارسی، اپل همانطور که انتظار می رفت از آیفون 15 پرو و پرو مکس با کلید اکشن رونمایی نموده که در این مطلب به کاربردهای این کلید می پردازیم.

کلید اکشن در آیفون 15 پرو چگونه کار می نماید؟

اپل دقایقی پیش از محصولات سخت افزاری تازه خود اعم از گوشی های سری آیفون 15، اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا رونمایی نموده است. بیشتر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این محصولات را در خبرهایی که قبل از رونمایی رسمی آن ها منتشر شده بودند خواندیم که یکی از آن ها، کلید اکشن بوده است. البته در رابطه با این کلید اطلاعات زیادی در اختیار نداشتیم اما حالا خوشبختانه این اطلاعات را به لطف اپل به دست آورده ایم.

کلید اکشن حالا جایگزین کلید سایلنت شده که سال ها در گوشی های اپل حضور داشت. این کلید تازه قابل برنامه ریزی است به این معنا که می توانید در تنظیمات گوشی، انجام کارهای مختلف را به آن محول کنید. این کلید حالا قادر است کارهای مختلفی از جمله اجرای دوربین، شروع ضبط کننده صدا، باز کردن یادداشت یا هر میانبر دیگری که بخواهید را انجام دهد. البته این کلید در حالت پیش فرض وظیفه همان کلیدی را انجام می دهد که جایگزینش شده، یعنی آیفون را بین حالت های لرزش و صدا سوییچ می نماید.

این کلید در اپل واچ اولترا هم تعبیه شده است که در واقع ایده تعبیه آن در آیفون 15 پرو و پرو مکس هم از همان گرفته شده است. توجه داشته باشید این قابلیت در آیفون 15 و 15 پلاس در دسترس نیست چرا که اپل ترجیح داده در این گوشی ها از همان کلید سایلنت قدیمی استفاده کند.

کلید اکشن آیفون 15 پرو اگرچه خیلی کوچک است اما بعد از سال ها، یک تغییر جزئی اما مهم در شکل ظاهری بیرونی آیفون های مدل پرو به وجود آورده است. کلید اکشن جز مواردی که گفته شده، کاربرد دیگری ندارد و در واقع به سلیقه کاربر بستگی دارد که برای انجام چه کاری آن را تنظیم کند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2237

به "کلید اکشن در آیفون 15 پرو چگونه کار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلید اکشن در آیفون 15 پرو چگونه کار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید