کمبود کامپیوتر تا سال 2022

به گزارش عکس پارسی، پیش بینی می گردد فروش و نصب انواع تبلت و کامپیوتر های شخصی جدید تا سرانجام سال 2021 میلادی، که شش روز دیگر شروع می گردد، به یک میلیارد و 770 میلیون دستگاه برسد.

کمبود کامپیوتر تا سال 2022

شرکت های معتبر سازنده کامپیوتر مجبور شده اند تغییراتی را در شیوه ساخت و تحویل محصولات خود اعمال نمایند

با شروع همه گیری ویروس جدید کرونا کووید-19 در سراسر دنیا در سال 2020 و افزایش ناگهانی کار و تحصیل از خانه، تقاضا برای انواع کامپیوتر و تبلت چنان افزایش یافت که دنیا از زمان ورود گوشی های تلفن هوشمند آیفون به بازار، و تقاضای بسیار بالا برای خرید آن در سال 2007، شاهد چنین رشد تقاضایی نبوده است.

خبرگزاری رویترز روز شنبه در گزارشی از قول مدیران صنایع و تحلیلگران بازار نوشت، همه گیری کرونا که مردم کشور های مختلف را خانه نشین کرد و باعث شد بسیاری از کارمندان از خانه کار نمایند و دانش آموزان در کلاس های مجازی حاضر شوند، موجب شد تقاضا برای انواع کامپیوتر به مراتب از تلفن های هوشمند پیشی بگیرد.

میزان فروش سالانه انواع کامپیوتر در دنیا، چه رومیزی (دسک تاپ) و چه قابل حمل (لپ تاپ)، در سال 2008 و اوایل ظهور آیفون حدود 300 میلیون بود، که تا پیش از شیوع کووید-19 حتی به 250 میلیون نیز کاهش یافت و کمتر کسی تصور می کرد بار دیگر تقاضا برای آن افزایش یابد؛ اما رنسانس بازار کامپیوتر رخ داد.

بعضی تحلیلگران پیش بینی می نمایند فروش و نقل و انتقال کامپیوتر در بازار دنیای در سرانجام امسال میلادی، 2020، بار دیگر به سطح 300 میلیون برسد، که در این صورت رشدی حدود 15 درصد بیشتر از سال گذشته خواهد داشت. آمار ماه های اخیر نشان می دهد افزایش تقاضا برای انواع تبلت ها حتی از این هم بیشتر خواهد بود.

پیش بینی می گردد فروش و نصب انواع تبلت و کامپیوتر های شخصی جدید تا سرانجام سال 2021 میلادی، که شش روز دیگر شروع می گردد، به یک میلیارد و 770 میلیون دستگاه برسد. طبق آمار منتشر شده از سوی شرکت تحقیقات کانالیس، این رقم حدود یک میلیارد و 640 میلیون بیشتر از آمار مشابه در سرانجام سال 2019 میلادی است.

برای پاسخ به این رشد ناگهانی تقاضا در بازار دنیای، معدود شرکت های معتبر سازنده کامپیوتر مجبور شده اند تغییراتی را در شیوه ساخت و تحویل محصولات خود اعمال نمایند تا سفارش ها سریع تر از قبل به دست مشتریان برسد و حتی روش های نوین تر و کارآمدتری را هم در این زمینه برای اجرا در سال آینده در نظر دارند.

به نوشته رویترز، رایان ریت نایب رییس شرکت تحلیلگر آی دی سی معتقد است با توجه به شرایط موجود و یاری های اقتصادی جدید دولت ها به مردم و مشاغل و احتمال ادامه شرایط کنونی در سال آینده، تقاضا در سال آینده نیز فرایند صعودی خود را ادامه می دهد. این یعنی کمبود کامپیوتر در بازار تا سال 2022 ادامه خواهد یافت.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1365

به "کمبود کامپیوتر تا سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود کامپیوتر تا سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید