راهنمای خرید هاب USB هفت پورت؛ محصولی کاملا کاربردی

به گزارش عکس پارسی، هاب USB جزء ابزارهای کاملا کاربردی در حیطه کار با سیستم های کامپیوتری و سخت افزار تلقی می شود. با این حال، آیا همه کاربرها باید برای خرید هاب USB اقدام کنند؟ از طرفی دیگر، چه نوع هابی را بهتر است بخریم؟ هفت پورت، چهار پورت یا حتی کمتر؟ هاب آداپتوری یا غیر آداپتوری؟ در این مقاله به طور مفصل در این رابطه توضیح داده و 10 هاب مناسب هم معرفی می کنیم.

راهنمای خرید هاب USB هفت پورت؛ محصولی کاملا کاربردی

هاب USB چیست و چه انواعی دارد؟

هاب USB یک دستگاه با مقدار میانه و کوچک است که با اتصال آن به سیستم های کامپیوتری، می توان تعداد پورت های بیشتری را برای کاربردهای مختلف فراهم کرد. طبیعی است که هر مقدار تعداد پورت های بیشتری از طریق هاب فراهم گردد، دستگاه های بیشتری را می توان از طریق آن به سیستم کامپیوتر متصل کرد. به تبع، با افزایش تعداد پورت ها، قیمت هاب USB هم بیشتر خواهد شد. هر چند، تعداد پورت ها تنها متر و معیار برای قیمت گذاری این دسته از محصولات محسوب نمی گردد.

به طور کلی، دو مدل هاب USB در سطح بازار وجود دارد؛ هاب USB آداپتور دار که از برق شهری به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند. هاب USB غیر آداپتوری که صرفا از پورت USB برای کار بهره می برد.

چه زمانی به یک هاب USB آداپتور دار نیاز داریم؟

به احتمال زیاد این سوال برای بسیاری از کاربرها ایجاد شده که چه زمانی باید یک هاب USB آداپتور دار بخریم و چه زمانی هم بهتر است هاب USB غیر آداپتوری را خریداری کنیم. به طور کلی در حالت های زیر بهتر است از یک هاب USB آداپتور دار استفاده کنید:

  • اتصال چند دستگاه پرمصرف به طور همزمان به هاب
  • اتصال دستگاه هایی که به ولتاژ برق به نسبت بالا نیاز دارند؛ نظیر پرینترها، اسکنرها و حتی هاردهای اکسترنال با ظرفیت بسیار بالا

در حقیقت یک هاب USB آداپتور دار شبیه به یک واسط و میانجی گر عمل کرده و صرفا پورت های بیشتری را برای اتصال دستگاه های مختلف فراهم می کند. هر چند، افتِ جریان و فشار برق همچنان یکی از چالش های مهم در این نوع محصولات است. به تبع، تفاوت قیمت و کیفیتِ هاب های USB در این موضوع نهفته تا هاب این قدرت را داشته باشد با کمترین مقدار افت جریان و فشار، مقدار انرژی لازم را برای دستگاه های متصل شده فراهم کند.

چه زمانی به یک هاب USB غیر آداپتوری نیاز داریم؟

یک هاب USB معمولی و غیرِ آداپتوری، از درگاه USB خاصی که به آن متصل شده منبع انرژی را بیرون کشیده و به دستگاه های متصل به خود می رساند. هاب های معمولی که از آداپتور خاصی استفاده نمی کنند، جریان الکتریسیته محدودی را فراهم می کنند. بر همین اساس، اگر قرار است دستگاه های زیر را به یک هاب متصل کنید، بهتر است نسبت به خرید هاب USB نوع غیر آداپتوری اقدام کنید:

  • ماوس و کیبورد
  • شارژرهای گوشی های هوشمند
  • فلش درایوها
  • کنترلرهای بازی (انواع و اقسام گیم پدها)
نقاط قوتنقاط ضعف
هاب USB آداپتور
  • نیروی مورد نیاز خود را خودشان فراهم می کنند.
  • از پسِ انتقال انرژی به دستگاه های با ولتاژ بالا به راحتی بر می آیند.
  • به طور هم زمان انرژی مورد نیاز را به دستگاه های مختلف انتقال می دهند.
  • به طور معمول نسبت به هاب های غیر آداپتوری قیمت بیشتری دارند.
  • ممکن است حرارت زیادی را تولید کنند.
هاب USB غیر آداپتور
  • وزن کم و مقدار کوچک
  • ارزان قیمت تر از مدل آداپتوری هستند.
  • نیاز به پریز برق ندارند.
  • توانِ فراهم انرژی به طور مستمر را برای دستگاه های پرمصرف و ولتاژ بالا را ندارند.
  • در انتقال انرژی به دستگاه های متعدد در آنِ واحد با چالش همراه هستند.

با این اوصاف، هاب های USB غیر آداپتوری قدرتمندی طراحی شده اند که بر طبق ادعاهای سازنده ها بدون هیچ مسئله ای می توانند از پسِ انتقال انرژی برق به دستگاه ها بر بیایند. نکته مهم اینجاست که هر مقدار هم که یک هاب قدرتمند باشد، قرار است انرژی مورد نیاز برای دستگاه های پر انرژی مثل پرینتر را از خودِ سخت افزار کامپیوتر بگیرد. در چنین وضعیتی، این دغدغه به وجود می آید که آیا سیستم کامپیوتر از عهده پردازش فعالیت ها با حدبیشتر قدرت ممکن بر می آید؟ بهتر است به جای نگرانیِ مداوم در این رابطه، از همان ابتدا یک هاب USB مناسب با تعداد پورت های بالا استفاده کنید. در حال حاضر، هاب 7 پورت USB ایده آل ترین مدلی است که می توانید برای خرید اقدام کنید.

در ادامه این مطلب، چند مورد از بهترین هاب 7 پورت USB موجود در وب سایت خبرنگاران معرفی می گردد. لازم به ذکر است که معرفی محصولات موجود در این مقاله بر اساس نوع برند، کیفیت ساخت، نمره دریافتی از طریق کاربران و صد البته ارزش خرید نسبت به قیمتشان اجرا شده است. از طرفی، تلاش شده هاب های USB تا سقف تقریبی 3 میلیون تومان معرفی شوند.

1. هاب 7 پورت USB یوگرین مدل CM481-30778

یکی از بهترین هاب های USB آداپتور دار، محصول هاب 7 پورت USB یوگرین است. این محصول در برابر کم یا زیاد شدن ولتاژ به خوبی محافظت می گردد. همچنین اگر دمای دستگاه از یک حد مشخصی فراتر برود، دستگاه تلاش می کند از وسایل متصل شده تا حد امکان محافظت کند.

پورت این هاب از نوع USB 3.0 است و از طرفی، سرعت انتقال داده ها به واسطه این هاب، پنج گیگابیت بر ثانیه گزارش شده است. این نوع هاب USB آداپتور دار با تمامی سیستم عامل های ویندوز سازگار است.

2. هاب 7 پورت USB-C فیلیپس مدل SWR1604D93

هاب 7 پورت USB-C فیلیپس مدل SWR1604D93 از محصولات بسیار پرفروش در این زمینه محسوب می گردد. این هاب 7 پورت USB دارای درگاه USB 3.0، پورت USB Type C، کارتخوان SD و حتی دارای پورت HDMI است. این محصول فاقد سیم بوده و شبیه به داک به دستگاه شما متصل می گردد. از این هاب می توان برای اتصال لوازم جانبی به مک بوک هم استفاده کرد.

3. هاب 7 پورت USB 3.0 تی پی-لینک مدل UH720

هاب 7 پورت USB 3.0 تی پی-لینک مدل UH720 از دیگر هاب های USB آداپتور دار با کیفیت محسوب می گردد. این محصول پرفروش دارای هفت پورت از نوع USB 3.0 و همچنین USB 2.0 است. یکی از مهم ترین دلایلی که موجب شده این هاب قیمت به نسبت بیشتری را در برابر سایر محصولات مشابه داشته باشد، قابلیت شارژ سریع دستگاه اندروید و iOS بدون نیاز به نصب هیچ گونه درایور خاصی است. این هاب، برای شارژ سریع دو عدد پورت مخصوص دارد. از آنجایی که این محصول از نوع آداپتور دار به شمار میرود، می توان هر گونه دستگاهی را به آن بدون نگرانی متصل کرد.

4. هاب 7 پورت USB-C باسئوس مدل CAHUB-L0G

باسئوس برند معتبری به شمار میرود و هاب 7 پورت USB-C باسئوس مدل CAHUB-L0G یکی از خوش ساخت ترین محصولاتی است که از این برند وارد بازار شده است. این هاب دارای پورت هایی از نوع USB 3.0 و USB Type-C بوده و همچنین نقل و انتقال اطلاعات از پورت تایپ سی با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه انجام می پذیرد. از طرفی دیگر، قابلیت شارژ سریع در این هاب USB هم پشتیبانی می گردد. این دستگاه برای اتصال به مک بوک پروهای مختلف هم کاملا سازگار است.

نکته مهمی که باید درباره این هاب بدانید اینجاست که این دستگاه شاید در هنگام اتصال مقداری داغ کند. این پدیده طبیعی است و به دلیل مقدار ولتاژی که وارد دستگاه می گردد، حرارت به نسبت زیادی تولید می گردد.

5. هاب 7 پورت USB-C باسئوس مدل BS-OH036

از برند معتبر باسئوس، محصول دیگری تحت عنوان هاب 7 پورت پیشرفته و به فروش می رسد که به شدت عملکرد درستی دارد. این هاب از نوع آداپتوری است و تمامی رابط ها را پوشش می دهد. به زبان ساده، پورت های مشخصی روی این دستگاه برای اتصال HDMI، USB 2.0، USB 3.0، USB-C و رم ریدر تعبیه شده است.

هاب 7 پورت USB-C باسئوس مدل BS-OH036 با سیستم عامل های اندروید، لینوکس، ویندوز و مک کاملا سازگار است. سرعت انتقال داده ها با حدبیشتر سرعت 500 مگابایت بر ثانیه انجام می گردد.

6. هاب 7 پورت USB 3.0 اوریکو مدل TWC3-7A

اوریکو، برند نام آشنایی در زمینه تولید لوازم جانبی دیجیتال به شمار می رود. از برند اوریکو، یک هاب 7 پورت فوق العاده خوش ساخت و خوش قیمت در سطح بازار موجود است که از پس نیازهای یک کاربر عادی به خوبی بر می آید. این محصول از نوع غیر آداپتوری است و برای اتصال فلش، دسته های بازی و همچنین کابل های شارژ USB کاملا مناسب خواهد بود.

7. هاب 7 پورت USB 3.0 نت پیل مدل 8036

هاب 7 پورت USB 3.0 نت پیل مدل 8036 بر اساس کارایی هایی که دارد، از قیمت کاملا مناسبی برخوردار است. این دستگاه دارای 6 پورت از نوع USB 2.0 و یک پورت از نوع USB 3.0 است. جنس بدنه این هاب از نوع آلومینیوم و پلیمر ABS است. وجود چنین متریالی موجب شده تا این محصول در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع تا حد قابل قبولی مقاوم باشد.

قبل از خرید به این نکته حتما دقت کنید کابلِ این هاب 7 پورتِ غیر آداپتوری تنها 10 سانتی متر است. بنابراین، اگر قصد دارید از پورت ها پشت یا جلوی کیس کامپیوتر برای اتصال هاب استفاده کنید، کوتاهی کابل را باید در نظر بگیرید.

8. هاب 7 پورت USB 3.0 شارک مدل 307 کد TURBO SPEED

هاب 7 پورت USB 3.0 شارک مدل 307 کد TURBO SPEED یک محصول خوش قیمت و مناسب برای کارهای روتین است. این هاب از نوع غیر آداپتوری بوده و طول کابل USB آن تقریبا یک متر است. تمامی هفت پورت این هاب از نوع USB 3.0 بوده و در نقل و انتقال اطلاعات سرعت معقول 5 گیگابیت بر ثانیه دارد. از دیگر قابلیت های این هاب، وجود یک فیوز داخلی است تا دستگاه های متصل شده در برابر عوامل محیطی و خارجی محافظت شوند.

9. هاب 7 پورت USB 3.1 کمبو مدل B07R98V9WN

هاب 7 پورت USB 3.1 کمبو مدل B07R98V9WN محصول ارزان قیمتی است، اما این افتِ قیمت در برابر رقبا صرفا به دلیل ضعیف بودن اجزای به کار رفته در این دستگاه نیست. این هاب 7 پورت تحت عنوان یک برند معتبر ساخته نشده و یکی دیگر از دلایلی که ارزان قیمت است شاید به این موضوع برمی گردد.

این هاب از درگاه های USB 3.1، USB 3.0، USB 2.0 و همچنین USB 1.1 پشتیبانی می کند. سرعت نقل و انتقال اطلاعات با USB 3.0 و USB 3.1 به ترتیب 5 و 10 گیگابیت بر ثانیه بوده و با استفاده از درگاه های USB 2.0 و USB 1.1 این سرعت به 480 مگابیت بر ثانیه می رسد. این محصول به طور کلی 3 پورت USB 3.0 و چهار شیار کارتخوان دارد.

این هاب 7 پورت با وجود قیمت به نسبت کمی که دارد، دارای مدارهای محافظتی در برابر ولتاژ، اتصال کوتاه و شدت جریان کنترل نشده دارد.

10. هاب 7 پورت USB مدل HI-SPEED

هاب 7 پورت USB مدل HI-SPEED در این مقاله به عنوان یک هاب USB ارزان قیمت محسوب می گردد. این دستگاه دارای درگاه های USB 2.0 و همچنین USB 1.1 است. طراحی ظاهری و بدنه آن به نسبت قابل قبول است. برای هر پورت یک دکمه روشن و خاموش در نظر گرفته شده تا در صورت عدم نیاز بتوان مسیر ورود برق را به دستگاه مسدود کرد. این هاب برای دستگاه های کم مصرف نظیر شارژر گوشی های هوشمند، فلش درایو و دسته های بازی می تواند سودمند باشد.

نکات مهمی که باید هنگام خرید هاب USB بدانید

هاب USB محصول آنچنان پیچیده ای نیست که برای خرید یک هاب ایده آل سردرگم شوید. صرفا چند نکته مهم را باید هنگام خرید هاب USB مد نظر قرار دهید. در ابتدای امر، به این موضوع دقت کنید که محصول مورد نظرتان از چه نوع ارتباطی برخوردار است. بهترین پیشنهاد ممکن در این زمینه، پشتیبانی هاب از درگاه USB 3.0 است؛ چراکه سرعت نقل و انتقال اطلاعات در این درگاه ها به مراتب بیشتر از درگاه های USB 2.0 و USB 1.1 محسوب می گردد. بدیهی است که هر مقدار درگاه ارتباطی قوی تر باشد، قیمت هاب هم بیشتر خواهد بود.

نکته مهم بعدی در نوع دستگاه هایی است که تصمیم گرفته اید به واسطه هاب به سیستم های کامپیوتری متصل کنید. اگر هدف اصلی شما اتصال هاردهای اکسترنال مختلف به هاب است، پیشنهاد می کنیم از هاب USB آداپتور دار استفاده کنید. حداقل از بابت افتِ ولتاژ و جریان برق خیالتان راحت است که هابِ مورد نظر دچار افت نشده و به تبع، اجزا و مدار داخلی دستگاه های پر مصرف نظیر هارد اکسترنال دچار عیب و ایراد نمی گردد. هر چند، اگر ظرفیت هارد اکسترنال کم باشد (1 ترابایت یا کمتر)، می توان از هاب های غیر آداپتوری با کیفیت برای اتصال استفاده کرد.

اگر صرفا قصد دارید یک هاب USB برای اتصال دسته بازی را خریداری کنید، محصولات ارزان قیمت موجود در بازار کارتان را به راحتی راه می اندازند؛ چراکه دسته های بازی به جریان و ولتاژ بسیار کمی برای کار نیاز داشته و از طرفی دیگر، نوع درگاه USB هم تفاوت چشمگیری در عملکرد دسته ها ایفا نمی کنند.

به طور کلی، اگر در پی خرید یک محصول با برند معتبر بوده و قابلیت های اضافی نظیر شارژ سریع دستگاه های اندرویدی هم برای شما اهمیت دارد، شش محصول ابتدایی این مقاله به احتمال زیاد مناسب شما خواهند بود. در غیر این صورت، برای خرید هاب USB ارزان قیمت و مالی می توانید موردهای 7 تا 10 را جزء گزینه های احتمالی خرید خود در نظر بگیرید. در هر صورت، بسته به کاربردی که از هاب انتظار دارید، خرید چنین محصولی می تواند عصای دستتان برای روز مبادا باشد؛ چراکه بیشتر لوازم جانبی دیجیتال از پورت USB برای اتصال با سیستم کامپیوتری استفاده می کنند و دیر یا زود به احتمال زیاد با مشکل کمبود پورت USB روبرو خواهید شد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2193

به "راهنمای خرید هاب USB هفت پورت؛ محصولی کاملا کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید هاب USB هفت پورت؛ محصولی کاملا کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید