گوین مکلئود بازیگر دانه های شن درگذشت

به گزارش عکس پارسی، خبرگزاری خبرنگاران-گوین مکلئود که در فیلم سینمایی دانه های شن با استیو مک کوئین نقش آفرینی نموده بود در سن 90 سالگی در گذشت.

گوین مکلئود بازیگر دانه های شن درگذشت

به گزارش خبرنگاران، گوین مکلئود، بازیگر سریال هایی سیتکام که در آثاری مثل مسرور، مری تایلر مور و همینطور قایق عشق بازی نموده است، در سن 90 سالگی در گذشت. مارک سی، خواهر زاده مکلئود، مرگ وی در 29 می را تایید نموده است. دلیل مرگ وی هنوز اعلام نشده است.

مکلئود، یکی از شخصیت های اصلی سریال مورد استقبال شبکه AMC، به نام نیروی دریایی مک هیل بوده است، اما بیشتر برای بازی در 168 قسمت از سریال کمدی مری تایلر مور که در سال های 1970 الی 1977 پخش می شد شناخته می شود. تعدادی از بازیگران این سریال نیز به مرگ وی واکنش نشان دادند و ابراز ناراحتی کردند.

مکلئود شاید در زمینه بازی در طولانی ترین سریال های متوالی رکورد دار باشد. او پس از بازی در 168 قسمت سریال مری تایلر مور به سراغ بازی در سریال قایق عشق می رود و در 249 قسمت این سریال نقش آفرینی می نماید.

او در چندین نقش سینمایی نیز بازی نموده است که اولین مورد آن به فیلم سینمایی می خواهم زنده بمانم! در سال 1958 با بازی سوزان هیوارد مربوط می شود. او سپس در فیلم کمدی ماموریت پتیکوت به کارگردانی بلیک ادواردز، در کنار تونی کرتیس و کری گرنت به بازی می پردازد.

او بازی در سریال نیروی دریایی مک هیل را رها می نماید تا یک نقش مکمل را در فیلم تاریخی و ماجراجویی دانه های شن بازی کند. در این فیلم او در کنار استیو مک کوئین به نقش آفرینی پرداخت. آخرین نقش آفرینی سینمایی مکلئود به سال 2009 باز می شود. در سال 2013 نیز کتاب خاطرات وی منتشر شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1638

به "گوین مکلئود بازیگر دانه های شن درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوین مکلئود بازیگر دانه های شن درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید