9500 کیلومتر راه آهن در کشور در حال احداث است، مسافرت هوایی ایمن ترین حمل و نقل در ایران

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران: معاون وزیر راه و شهرسازی در همدان با بیان اینکه روزانه 60 نفر بر اثر سوانح جاده ای جان خود را از دست می دهند، گفت: مسافرت هوایی ایمن ترین شیوه حمل و نقل در ایران است.

9500 کیلومتر راه آهن در کشور در حال احداث است، مسافرت هوایی ایمن ترین حمل و نقل در ایران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزا کانادا مولتی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران از همدان، احمد مجیدی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، با اشاره به آمار تلفات جاده ای اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باید در ایران به آن توجه ویژه گردد تلفات ناشی از سوانح جاده ای است.

وی اضافه نمود: در روزی که هواپیمای آنتونوف در تهران سقوط نموده و سبب مرگ 39 نفر شد، 62 نفر از هموطنان در جاده ها و بر اثر سوانح جان خود را از دست دادند که هیچ کس به این مسئله توجه نداشت.

مجیدی با اشاره به اینکه روزانه 60 نفر جان خود را به علت سوانح جاده ای از دست می دهند، توضیح داد: همچنین در روز 400 نفر بر اثر تصادفات مجروح می شوند که هزینه های سنگین درمان و نگهداری را به دولت تحمیل می نمایند.

90 درصد حمل بار و مسافر به وسیله جاده ها صورت می گیرد

وی با بیان اینکه 220 هزار کیلومتر انواع راه از جمله آزادراه، بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی در کشور وجود دارد، مطرح نمود: 105 هزار کیلومتر از این میزان راه های آسفالته روستایی است.

مجیدی اظهار کرد: همچنین در کنار اجرای پروژه های راه بهره برداری از تاسیسات و راه ها نیز باید به بخش خصوصی واگذار گردد و این در حالی است نگهداری راه ها در کشور باید به وسیله دولت انجام گردد.

به احتیاجهای راهداری در استان ها توجه کمی انجام می گیرد

وی با اعلام اینکه حقوق نیروهای راهداری از محل اعتبارات عمرانی پرداخت می گردد، مطرح نمود: زمانی که تخصیص اعتبارات عمرانی در کشور به 60 درصد برسد می توان امیدوار بود که در حوزه راهداری اقدامات مطلوبی اجرا شده ولی وقتی در سال گذشته 21 درصد اعتبارات عمرانی در کشور تخصیص می یابد به این نتیجه می رسیم که اقدامی در این حوزه انجام نشده است.

مجیدی با بیان اینکه این مسئله یکی از چالش های حوزه راهداری محسوب می گردد، تاکید نمود: در استان های به مسئله راهداری و نگهداری تاسیسات و تجهیزات راهدارخانه کمتر توجه شده و مسئولان بیشتر به دنبال افتتاح پروژه هستند.

معاون امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان های وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: 220 هزار کیلومتر راه در کشور نزدیک به 200 هزار میلیارد تومان ارزش دارند و سالانه برای نگهداری آنها باید 8 هزار میلیارد تومان هزینه کرد که این مساله به علت محدودیت اعتبارات عمرانی امکان پذیر نیست.

950 0کیلومتر راه آهن در کشور در حال ساخت است

مجیدی با اشاره به اینکه 10 هزار و 500 کیلومتر راه آهن در کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر 9 هزار و 500 کیلومتر راه آهن نیز در حال ساخت در کشور است که به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 700 واگن مسافر در راه آهن های کشور موجود است، مطرح نمود: 700 واگن از این تعداد فرسوده بوده و باید تعداد واگن ها به سه هزار عدد برسد که برای تحقق این امر 12 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: تلفات در راه آهن بسیار اندک بوده و بر اساس برنامه توسعه کشور باید تا سال 1400، 30 درصد از حمل و نقل بار و مسافر کشور به وسیله راه آهن صورت گیرد.

وی توضیح داد: برای رسیدن به این مهم باید سالانه هزار کیلومتر ریل در کشور ایجاد گردد که همت و توان این امر در کشور وجود دارد ولی تا زمانی که با کمبود اعتبار رو به رو هستیم نمی توان آن را عملیاتی کرد.

مجیدی تأکید کرد: دو راه آهن عمده کشور از جمله راه آهن غرب کشور و تهران- همدان در استان همدان اجرا می شوند که راه آهن سمنگان- ملایر(بخشی از راه آهن غرب کشور) برای سرعت 160 کیلومتر در ساعت ساخته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح نمود: دولت سال جاری برای این دو راه آهن 200 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته و این در حالی است که کل اعتبار راه آهن در کشور 900 میلیارد تومان است.

وی بیان نمود: 85 فرودگاه در کشور وجود دارد که 58 فرودگاه در اختیار شرکت فرودگاه های کشور بوده و مابقی نیز در اختیار سایر دستگاه هاست و این در حالی است که قانون گذار تکلیف نموده تا حمل و نقل هوایی به بخش خصوصی واگذار گردد.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 685

به "9500 کیلومتر راه آهن در کشور در حال احداث است، مسافرت هوایی ایمن ترین حمل و نقل در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9500 کیلومتر راه آهن در کشور در حال احداث است، مسافرت هوایی ایمن ترین حمل و نقل در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید