آمازون به مدیرعامل جدیدش 200 میلیون دلار سهام می دهد

به گزارش عکس پارسی، شرکت آمازون میخواهد به اندی جاسی، مدیرعامل تازه خود سهامی به ارزش بیش از 200 میلیون دلار اعطا کند که در مدت بیش از 10 سال به وی واگذار خواهد شد.

آمازون به مدیرعامل جدیدش 200 میلیون دلار سهام می دهد

به گزارش خبرنگاران، اندی جاسی 53 ساله روز دوشنبه سکان راهنمایی آمازون را از جف بزوس، موسس این غول اینترنتی می گیرد و بزوس رییس هیات مدیره آمازون خواهد ماند. جاسی در سال 1997 در آمازون استخدام شد و به سرعت به اسم یک فرد مستعد توجه بزوس را به خود جلب کرد. وی پیش از این عهده دار مدیریت کسب و کار رایانش ابری سودآور آمازون در واحد خدمات وب آمازون (AWS) بود.

آمازون به رگولاتوری آمریکا اظهار داشت اعطای 61 هزار سهم به اندی جاسی در مدت 10 سال آینده را در پنجم ژوییه ثبت خواهد نمود. این تاریخی است که جاسی رسما جانشین جف بزوس می گردد. این نخستین تغییر مدیرعامل آمازون از زمان تاسیس این غول فروشنده اینترنتی در سال 1994 است. ارزش این سهام تا زمان خاتمه معاملات روز آدینه حدود 214 میلیون دلار بود.

ارزش دقیق سهام به این بستگی خواهد داشت که در زمان اعطا شدن در سالهای آینده در چه ارزشی معامله می گردد و به این ترتیب جاسی تشویق می گردد شرکتی را که اکنون 1.77 تریلیون دلار ارزش دارد، رشد و توسعه دهد.

طبق اظهارنامه آمازون، حقوق پایه جاسی 175 هزار دلار است. میانگین حقوق سالانه در آمازون سال گذشته در میان کارمندان تمام وقت، نیمه وقت و موقت در سراسر دنیا 29 هزار و هفت دلار بود به جز بزوس که حقوق پایه 81 هزار و 840 دلار داشت. سهم چشمگیری که بزوس در آمازون دارد، وی را ثروتمندترین فرد دنیا ساخته است.

سهامی که به جاسی داده می گردد در مقایسه با آنچه به مدیران عامل شرکتهای رقیب در صنعت فناوری داده شده است، همچنان کمتر است. برخی از کارشناسان از چنین برنامه های پرداختی انتقاد نموده اند زیرا به مدیران بدون در نظر گرفتن دستاوردهایی که برای شرکت داشته اند، پاداش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، آمازون میخواهد اعطای سالیانه دو بار سهام به جاسی را متوقف نموده و جدیدترین سهامی که به وی می دهد را جز پاداشی که به وی در سالهای آینده تعلق می گیرد، حساب کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1679

به "آمازون به مدیرعامل جدیدش 200 میلیون دلار سهام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون به مدیرعامل جدیدش 200 میلیون دلار سهام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید