آموزش صنایع دستی به 440 نفر در کرمانشاه

به گزارش عکس پارسی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار به تعداد 440 نفر در این شهرستان آموزش های صنایع دستی ارائه می گردد.

آموزش صنایع دستی به 440 نفر در کرمانشاه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، فهیمه روشن 20 بهمن ماه 98 در گفت وگو با خبرنگاران، از اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای آموزش صنایع دستی در سطح این شهرستان اطلاع داد و اظهار کرد: در نظر داریم با این اعتبار تا انتها تابستان 1399 به 440 نفر در سطح کرمانشاه آموزش های صنایع دستی را ارائه دهیم.

او با بیان اینکه این آموزش ها در 20 رشته و بر اساس نیازسنجی از بازار خواهد بود، توضیح داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تمرکز این آموزش ها در هفت محله این شهرستان که دچار معضل آسیب های اجتماعی و درآمد کم هستند و نیز تعدادی از روستاهای محروم کرمانشاه خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی این استان توضیح داد: امیدواریم با ارائه این آموزش ها بتوانیم برای 440 نفر در حوزه صنایع دستی شغل ایجاد کنیم.

او در ادامه بیان کرد: متأسفانه گاهی بعضی افرادی که به آن ها آموزش های صنایع دستی ارائه می دهیم، به دلیل ضعف بازاریابی و نبود فضایی برای فروش محصولاتشان پس از مدتی از این کار دست می کشند که برای این مسئله نیز چاره اندیشی نموده ایم.

روشن اضافه کرد: علاوه بر دو بازارچه صنایع دستی در مجتمع دبیر اعظم و تکیه معاون الملک و بازارهای آخر هفته صنایع دستی در بازارچه گلستان که فرصتی مناسب برای فروش محصولات تعدادی از هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه است، کلنگ احداث دو بازارچه دیگر نیز به زودی در شهرهای این استاهن و ماهی دشت به زمین زده می گردد.

او یادآور شد: طبق برنامه قرار است این دو بازارچه ظرف چهار ماه آماده بهره برداری شوند که هرکدام از آن ها نیز بین 30 تا 40 غرفه دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی کرمانشاه تأکید کرد: اخیراً نیز با پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی این استان طرحی را آغاز نموده ایم که بر اساس آن فروشگاه های اینترنتی صنایع دستی را در کرمانشاه راه اندازی خواهیم کرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان پاوه نمونه موفقی از راه اندازی چنین فروشگاه هایی را داریم، توضیح داد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ابزارها و فنّاوری های نوین میزان فروش تولیدات هنرمندان صنایع دستی استان را بالا ببریم.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 774

به "آموزش صنایع دستی به 440 نفر در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش صنایع دستی به 440 نفر در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید