اجرای برنامه درسی پنهان و کاهش گرایش نوجوانان به اعتیاد

به گزارش عکس پارسی، نتایج یک تحقیق نشان می دهد اجرای برنامه های درسی پنهان در مدارس در راستای کاهش خطرات و لغزش های نوجوانان در گرایش به اعتیاد نقش معناداری دارد.

اجرای برنامه درسی پنهان و کاهش گرایش نوجوانان به اعتیاد

به گزارش خبرنگاران، رسول ذوالفقاری زاده- دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم انسانی در انتها نامه خود به آنالیز برنامه درسی پنهان از منظر ادراکات دانش آموزان در زمینه اعتیاد، محرک ها و روان گردان ها در مدارس مقطع دوم شهر اصفهان پرداخت.

امروزه انتقال و پرورش ارزش ها در نظام های تعلیم و تربیت از جمله آموزش و پرورش حائز اهمیت است. بنابراین در راستای حفظ ارزش ها و سلامت جامعه، آموزش مستمر و فرآیند آگاهی بخشی نوجوانان به وسیله برنامه های درسی پنهان در محیط مدرسه میسر است.

این تحقیق با هدف آنالیز برنامه درسی پنهان از منظر ادراکات دانش آموزان در زمینه اعتیاد، محرک ها و روان گردان ها در دبیرستان های دولتی شهر اصفهان انجام گرفت. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی پیمایشی است.

در این تحقیق، 710 نفر از دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهر اصفهان درسال تحصیلی 1397-1396 انتخاب و با روش نمونه گیری چند مرحله ای برگزیده شدند. برای آنالیز روایی ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش، از روش روایی صوری و محتوایی و برای مشخص پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است.

نتایج این پژوهش نشان داد اجرای برنامه های درسی پنهان در مدارس مقطع دوم متوسطه شهر اصفهان در راستای کاهش خطرات و لغزش های نوجوانان در گرایش به اعتیاد معنادار است.

به گزارش خبرنگاران، این انتها نامه به هدایت سید احمد مدنی در دانشگاه کاشان دفاع شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 223

به "اجرای برنامه درسی پنهان و کاهش گرایش نوجوانان به اعتیاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای برنامه درسی پنهان و کاهش گرایش نوجوانان به اعتیاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید