جزئیات مراسم خاکسپاری مرتضی پورصمدی

به گزارش عکس پارسی، مراسم خاکسپاری مرتضی پورصمدی فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران و تلویزیون فردا (13 شهریور ماه) ساعت 9:30 صبح از مقابل ساختمان شماره 2 خانه سینما (خیابان وصال) برگزار می گردد.

جزئیات مراسم خاکسپاری مرتضی پورصمدی

به گزارش خبرنگاران، بهرام بدخشانی رییس انجمن فیلمبرداران سینمای ایران با اعلام این خبر گفت:پس از برگزاری مراسمی در ساختمان شماره 2 خانه سینما، پیکر مرتضی پورصمدی به بهشت سکینه کرج و قطعه خانوادگی شان منتقل می گردد.

مرتضی پورصمدی 11 شهریور ماه سر صحنه سریال شبکه خانگی گناه یک فرشته به کارگردانی حامد عنقا بوده که حالش بد می گردد و متاسفانه پس از انتقال به بیمارستان با وجود کوشش پزشکان از جهان می روند. به گفته او؛ این فیلمبردار قدیمی عوارضی شبیه سکته قلبی داشته است.

مرتضی پورصمدی مستند ساز و فیلمبردار سینما و تلویزیون ایران را شاید بیش از همه با کارهای مستندش بشناسیم، همانند حوردورق نقش و نقشه برداری و بعلاوه مجموعه تلویزیونی بچه ها سرزمین ایران و... و.

این هنرمند متولد 1331 در همدان و فارغ التحصیل رشته فیلم برداری از مدرسه عالی تلویزیون و سینما بود. او در سه حوزه فیلم های مستند، فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی مدیر فیلمبرداری بوده و در برگزاری نمایشگاه عکس نیز دستی بر آتش داشته است.

فیلم های سینمایی گیلانه، دایره زنگی، اقلیما، هیس! دخترها فریاد نمی زنند، هویت، روایت سه گانه (اپیزود رخشان بنی اعتماد) و یک گزارش واقعی از جمله فیلم هایی است که او در فیلمبرداری آن ها نقش داشته است.

بعلاوه سریال های مزد ترس، مدار صفر درجه و حیرانی نیز از جمله سریال های تلویزیونی است که تصویربرداری آن ها برعهده پورصمدی بود.

او به واسطه سال های فعالیت حرفه ای، جوایز مختلفی را در حوزه فیلمبرداری به دست آورد که از آن جمله می توان به سیمرغ بلورین برترین فیلمبرداری از بیست و هفتمین جشنواره فجر، جایزه برترین فیلمبرداری از جشنواره های رشد، کودک، سینماحقیقت و... اشاره نمود. پورصمدی بعلاوه نمایشگاه های عکس خود را در سوئد، فرانسه، کانادا و... برگزار نموده بود.

ایست قلبی سر صحنه فیلمبرداری| آخرین نمایی که فیلم بردار مدار صفر درجه فیلم برداری کرد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2233

به "جزئیات مراسم خاکسپاری مرتضی پورصمدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مراسم خاکسپاری مرتضی پورصمدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید