ارتباط ویتامین د و زخم دیابتی

به گزارش عکس پارسی، در حالی که همگان باید از روش های چشمگیر و مفیدی که ویتامین د می تواند بدن شما را سالم نگه دارد و در عین حال به جلوگیری از بعضی مسائل فیزیکی و بیماری های احتمالی یاری می نماید مطلع باشند برای کسانی که دیابت دارند بسیار مهم است که بدانند علت بسیار خوبی وجود دارد که چرا آنان باید اطمینان حاصل نمایند که ویتامین د کافی را در رژیم غذایی شان دریافت می نمایند.

ارتباط ویتامین د و زخم دیابتی

به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهولایف، در مطالعه ای که اخیرا به وسیله نشریه Square منتشر شد پژوهشگران نگاهی به 339 بیمار در بخش غدد درون ریز مرکز پزشکی ویژه نیروی هوایی در پکن چین انداختند. بیمارانی که بین 60 تا 90 سال سن داشتند همگی مبتلا به دیابت نوع 2 بودند و 204 نفر نیز زخم پای دیابتی داشتند.

هنگامی که پژوهشگران به داده های موجود نگاهی انداختند دریافتند که 80.5 درصد از بیماران به طور کلی سطوح پایین ویتامین د داشتند. علاوه بر آن، 85 درصد از مبتلایان به زخم پای دیابتی کمبود ویتامین د داشتند در حالی که 13 درصد دیگر ویتامین د در سطوحی داشتند که به مقدار کافی بالا نبود تا کافی قلمداد گردد. تنها 2 درصد از افراد مبتلا به زخم پا ویتامین د کافی در سیستم خود داشتند.

البته این یافته نباید چندان ما را شگفت زده سازد، زیرا ویتامین د نقشی کلیدی در کاهش التهاب و حمایت از سلامت ایمنی دارد. در خصوص ارتباط ویتامین د زخم پای دیابتی مانند هر زخم دیگری احتمال عفونت در آن زخم نیز وجود دارد. در عین حال، فردی که کمبود ویتامین د دارد ممکن است فاقد قدرت ایمنی لازم برای دفاع قوی در برابر عفونت باشد که ممکن است منجر به بدتر شدن زخم پای دیابتی گردد جایی که از مرحله اولیه التهاب به مرگ بافت یا قانقاریا به علت عفونت می رسد.

لازم است که افراد مبتلا به دیابت به ویژه افراد مسن از نظر کمبود ویتامین د غربالگری شوند و اگر مکمل ویتامین د لازم است با پزشک خود در این باره مشورت نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2041

به "ارتباط ویتامین د و زخم دیابتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط ویتامین د و زخم دیابتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید