اقدامات ضربتی کیم جونگ اون در سایه کرونا ، رهبر کره شمالی یک سوم مقامات را عزل کرد

به گزارش عکس پارسی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جریان نشست سالانه مجلس این کشور و تنها یک روز پس از جلسه بحران کرونا، یک سوم از مقامات ارشد این کشور را عزل و نفرات جدیدی را جایگزین کرد.

اقدامات ضربتی کیم جونگ اون در سایه کرونا ، رهبر کره شمالی یک سوم مقامات را عزل کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران، چاینا دیلی مورنینگ پست گزارش داد که در این جلسه 5 نفر از 13 عضو ارشد کمیته تصمیم گیرنده کره شمالی(SAC) تغییر داده شدند.

ریچل لی، تحلیلگر امریکایی در مسائل کره شمالی با تأکید بر این تحول بزرگ گفت: این تصمیم بزرگترین تغییر SAC بوده است. اما در حاشیه این تحول بزرگ، آنچه توجه رسانه ها را به خود جلب کرد حضور کیم جونگ اون و اعضای کابینه و صدها نماینده مجلس بدون رعایت فاصله اجتماعی و حتی ماسک و دستکش در این جلسه بود.

بسیاری از ناظران معتقدند این اقدام دولت پس از ادعای کنترل کرونا در داخل کره و نبود حتی یک مورد ابتلا، به نوعی رفتاری برای صحه گذاشتن بر این اظهارات بود. دولت کره شمالی در حالی از کنترل شیوع می گوید که بسیاری از همسایگان این کشور تحت تأثیر ویروس کرونا زمینگیر شده اند.

پیونگ یانگ که پیش از این نیز با محدودیت پروازها به کشورهای مبتلا به کرونا و قرنطینه هزاران نفر از مردم و صدها جهانگرد و افراد خارجی-حتی دیپلمات ها- از روزهای نخست قوانین سختگیرانه ای را اتخاد کرد به نظر می رسد تا به امروز در مهار کووید-19 پیروز عمل نموده است.به نوشته شبکه الجزیره، هفته گذشته سازمان بهداشت جهانی نیز با ارائه گزارشی از انجام تست دست کم 700 شهروند کره شمالی و قرنطینه 500 نفر گزارش داد و آمار صفر مبتلایان قطعی این کشور را تأیید کرد. به همین دلیل دولت این کشور در بیانیه ای بر تداوم سختگیری ها تأکید کرد و نوشت: کمیته بحران مقابله با کرونا همچنان با جدیت کارش را ادامه خواهد داد تا از شیوع کووید-19 جلوگیری گردد.

در بودجه بندی سال جدید، کره شمالی بودجه بخش دفاعی را به نسبت سال گذشته افزایش داده است. در بیانیه دولت آمده است: ما از اشتباه سال گذشته درس گرفتیم اگر مقامات مربوط براساس بودجه بندی از عهده کارهایشان برنیایند اهداف مالی ما به ثمر نخواهد نشست.لیف اریک ایسلی، استاد دانشگاه سئول در تحلیل شرایط فعلی کره شمالی گفت: بدون شک برقرار نگه داشتن مشاغل با هدف تأکید بر کنترل امنیت ملی است و اینکه همزمان مانورها بر بحران جهانی کرونا برای پایین آوردن سطح انتظارات عمومی و سرپوش گذاشتن بر بحران اقتصاد است.

ارتقای صندلی سیاسی خواهر رهبر کره شمالی

در همین حال ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، در جریان تغییرات سازمانی دولت کره، خواهر جوان کیم جونگ اون نیز به عنوان عضو جایگزین اداره سیاسی کمیته مرکزی این کشور بار دیگر یکی از پست های کلیدی را برعهده گرفت. همچنین ری سان گوآن که سال گذشته مسئول سیاست خارجی این کشور شد دیگر فردی بود که پست جدیدی را گرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 914

به "اقدامات ضربتی کیم جونگ اون در سایه کرونا ، رهبر کره شمالی یک سوم مقامات را عزل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات ضربتی کیم جونگ اون در سایه کرونا ، رهبر کره شمالی یک سوم مقامات را عزل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید