اعلام جزئیات مبلغ وام های دانشجویی ، توضیحات دانشگاه آزاد در مورد حق سرپرستی

به گزارش عکس پارسی، هفته ای که گذشت، خبر هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه ها منتشر شد. بعضی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

اعلام جزئیات مبلغ وام های دانشجویی ، توضیحات دانشگاه آزاد در مورد حق سرپرستی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، هفته ای که گذشت، خبر هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه ها منتشر شد، بعضی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن ها حائز اهمیت بود. گزیده ای از مهم ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه ها در هفته گذشته را مرور می کنیم.

تعداد دانشجویان خوابگاهی دانشگاه امیرکبیر خاتمه مهرماه کاهش پیدا می نماید

سیاوش خرسندی، معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به شرایط فعلی حضور دانشجویان در خوابگاه ها با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا گفت: در ابتدا که دانشجویان را در خوابگاه ها اسکان دادیم، سیاست ما این بود که تراکم جمعیت در خوابگاه ها کم باشد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر در هر اتاق از خوابگاه ها یک نفر ساکن است و برای دوره چهارم اسکان تا خاتمه مهرماه به خاتمه می رسد و آخر مهرماه جمعیت خوابگاه های امیرکبیر تقریبا نصف خواهد شد.

خرسندی افزود: درخواست جدیدی برای اسکان در خوابگاه نداریم و اگر دانشجویی دفاع خاتمه نامه یا کار آزمایشگاهی داشته باشد، اسکان می دهیم.

پرداخت تسهیلات خوابگاه متاهلی متوقف در درگاه بانک ها

پرداخت تسهیلات بانکی به دانشگاه ها به عنوان منبعی برای ساخت خوابگاه متاهلی با وجود 7 ماه از تصویب قانون آن همچنان در درگاه بانک ها متوقف مانده و نظارتی برای پرداخت این تسهیلات نمی گردد.

ساخت خوابگاه های متاهلی و توسعه این خوابگاه ها به عنوان یکی از طرح های عمرانی در اولویت دانشگاه ها در امسال است که به دلیل زمان بر بودن و هزینه بالای ساخت این خوابگاه ها، مجلس شورای اسلامی استفاده از تسهیلات بانکی را برای دانشگاه ها ابلاغ نموده است که صندوق رفاه دانشجویان به عنوان متولی یاری به دانشگاه ها برای دریافت این تسهیلات محسوب می گردد.

طی آنالیز هایی که در این زمینه از دانشگاه ها داشتیم، بیشتر دانشگاه ها به دلیل مسائل مخلتف امکان استفاده از این تسهیلات را ندارند و یا برای دریافت این تسهیلات با مشکلاتی روبرو شده اند که پس از پیگیری های مکرر از صندوق رفاه دانشجویان، ناصر مطیعی رئیس این صندوق خبری خوش برای برطرف این مشکل داد.

6800 مترمربع فضای ورزشی در دانشگاه ها به بهره برداری رسید

به مناسبت هفته تربیت بدنی، مراسم بهره برداری از 6800 مترمربع فضای ورزشی در دانشگاه ها به صورت مجازی با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان برگزار گردید.

مجتبی صدیقی در این آیین مجازی گفت: ورزش در دانشگاه ها به عنوان یک وسیله و هدف مورد توجه مسئولان است و امیدوارم با برطرف شرایط کرونایی، همچون گذشته دانشجویان در فعالیت های ورزشی مشارکت کنند.

وی با اشاره افتتاح 27 پروژه ورزشی در هفته دولت گفت: در سالیان اخیر سرمایه گذاری مناسبی برای توسعه فضای ورزش دانشگاه ها اجرا شده است و تا خاتمه سال هر ماه حدود 5 پروژه افتتاح خواهد شد.

صدیقی ضمن تاکید بر حفظ و نگهداری استاندارد تجهیزات و اماکن ورزشی تا برطرف کرونا گفت: با رعایت اصول بهداشتی امکانات ورزشی در اختیار حداقل دانشجویان حاضر در دانشگاه ها قرار گیرد.

تقویم زمان بندی پرداخت وام های دانشجویی به دانشگاه ها ابلاغ شد

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علومطی بخشنامه ای تقویم زمان بندی اعطای وام های دانشجویی در نیم سال اول سال تحصیلی 1400-1399 را به همراه جدول انواع وام های دانشجویی و مبالغ آن که براساس آیین نامه جدید پرداخت و بازپرداخت وام های دانشجویی پانزدهم شهریورماه سال 1399 به تصویب هیأت امنای صندوق رسیده است را به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اعلام نمود.

بر اساس این بخشنامه، سامانه دانشجویی (پورتال) برای ثبت تقاضای دانشجویان از 99/07/15 تا خاتمه نیم سال تحصیلی جاری فعال می باشد و ضرورت دارد تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور در بازه زمانی معین شده اقدام کنند.

در این بخشنامه به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تاکید شده است: اولویت های پرداخت وام به دانشجویان، ذیل شرایط اعطای هر وام در آیین نامه پرداخت و بازپرداخت ذکر شده است و شایسته است در تنظیم و ارسال درخواست ها مد نظر قرار گیرد همچنین پرداخت وام (ودیعه) مسکن متأهلی به کلیه دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جاری به وسیله بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام و شیوه نامه اجرایی آن متعاقباً به مراکز ارسال خواهد شد.

شرح دانشگاه آزاد درباره مصوبه افزایش حق سرپرستی / بیش از 25 درصد دانشگاهیان مشمول مصوبه نظام رتبه بندی هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از 25 درصد دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مشمول مصوبه نظام رتبه بندی و افزایش حق سرپرستی هستند.

شرح دانشگاه آزاد درباره مصوبه افزایش حق سرپرستی

محمدمهدی فداکار با اشاره به بعضی اظهارنظر ها درباره مصوبه نظام رتبه بندی 26 گانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متاسفانه بعضی افراد که دارای مسئولیت نیز هستند، مطالبی خلاف واقع علیه دانشگاه آزاد اسلامی بیان می کنند که ناشی از عدم شناخت آن ها از ساختار این دانشگاه است. لازم به یادآوری است که مصوبه رتبه بندی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به سال 92 است که در آن دوره به تصویب هیأت امنای وقت دانشگاه رسیده بود، اما به دلایلی به صورت کامل اجرایی نشد.

وی ادامه داد: این مصوبه شهریور امسال برای اصلاح و تایید مجدد، در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مورد آنالیز و تصویب نهاده شد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز ملزم به تصویب آن شد. جای تعجب است که بعضی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را به دلیل اجرای این مصوبه مورد انتقاد قرار می دهند در صورتی که ایشان مجری مصوبات هیأت امنا دانشگاه است.

فداکار با بیان اینکه مصوبه رتبه بندی واحد های دانشگاهی بیش از 25 درصد دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی را شامل می گردد، گفت: این مصوبه تنها شامل رئیس واحد یا روسای دانشکده ها نمی گردد بلکه بیش از 14 هزار نفر از جمله حدود 9 هزار نفر از کارمندان و بیش از 5 هزار عضو هیأت علمی را در بر می گیرد. این به دور از انصاف است که بدون اطلاع کامل از مصوبات و بخشنامه ها، چنین اظهارنظر هایی در فضای عمومی مطرح می گردد.

دانشجویان می توانند دو بار از وام تحصیلی ضروری در هر مقطعی استفاده کنند

سعید رعیتی، معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی درباره جزئیات وام های تحصیلی ویژه دانشجویان این دانشگاه گفت: همه مقاطع تحصیلی از قبیل کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته می توانند از حدبیشتر دو رویداد در هر مقطع تحصیلی از وام ضروری ویژه دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی استفاده کنند.

وی اضافه نمود: مقاطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حدبیشتر 4 رویداد در هر مقطع تحصیلی و مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه ای حدبیشتر 5 رویداد در هر مقطع تحصیلی خود هم می توانند از وام ضروری استفاده کنند.

مراحل اخذ کالا کارت دانشجویان اعلام شد

امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیغام نور از اعلام مراحل اخذ کالا کارت دانشجویان اطلاع داد و گفت: کلیه دانشجویان برای اخذ کالا کارت دانشجویی و خرید تجهیزات آموزشی مورد احتیاج خود باید ضمن مراجعه به شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور و طی مراحل ذیل نسبت به دریافت کالا کارت اقدام کنند.

1- مراجعه متقاضی به سایت بانک قرض الحسنه مهر ایران به آدرس www.qmb.ir برای آگاهی از قیمت کالا های مورد احتیاج، شرایط پرداخت فروشگاه (پذیرنده)، میزان اقساط و سپس حضور در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران برای ارائه درخواست و دریافت کالا کارت

2- دانشجویان توجه داشته باشند هر کدام از اقساط 6، 9 و 12 ماهه را که مدنظر دارند، انتخاب نوع قسط بندی از سوی فروشگاه (پذیرنده) نیز باید همسان باشد. مثلا انتخاب اقساط 6 ماهه توسط دانشجو، باید پذیرنده نیز نوع پرداختی را 6 ماهه اعلام نموده باشد.

فراخوان سومین جشنواره ملی زن و علم اعلام شد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم طی نامه ای به رؤسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری فراخوان سومین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) را ارسال کرد.

غلامرضا غفاری در این نامه با اشاره به ضرورت معرفی و تجلیل از نقش برجسته بانوان نخبه و فعال دانشگاهی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره بتواند نقش مؤثری در ارتقای انگیزه های این قشر از جامعه ایفا کند.

بر اساس فراخوان اعلام شده در این دوره از جشنواره رقابت در دو بخش علمی و اجتماعی و در 3 رده سنی زیر 40 سال، 40 تا 65 سال و بالای 65 سال صورت می پذیرد.

در این فراخوان آمده است: بخش علمی متقاضیان در 6 گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست، علوم پزشکی، هنر و معماری با یکدیگر رقابت می پردازند.

مهلت ثبت نام اسکان در خوابگاه متاهلی دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد

معاونت دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در اطلاعیه ای مهلت ثبت نام اسکان در خوابگاه های متاهلی ویژه دانشجویان دکتری ورودی ماقبل 99 (SBU) را اعلام نمود.

بر اساس این گزارش، در این اطلاعیه آمده است: دانشجویان مقطع دکتری روزانه غیر بومی ورودی ماقبل 99 دارای سنوات مجاز که متقاضی استفاده از خوابگاه متأهلین هستند، جهت ثبت نام و ارائه درخواست از 28 مهرماه تا 7 آبان ماه می توانند به وبسایت دانشگاه، بخش معاونت دانشجویی، سرپرستی خوابگاه های دانشجویی مراجعه و نسبت به تکمیل فرم تقاضای استفاده از خوابگاه متاهلی دانش پژوهان (موقوفه) اقدام کنند.

گفتنی است، متقاضیان بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه اولویت بندی می شوند. در ضمن تکمیل فرم بمنزله ثبت نام اولیه است و هیچگونه تعهدی برای اسکان دانشجو در خوابگاه متاهلی نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1219

به "اعلام جزئیات مبلغ وام های دانشجویی ، توضیحات دانشگاه آزاد در مورد حق سرپرستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جزئیات مبلغ وام های دانشجویی ، توضیحات دانشگاه آزاد در مورد حق سرپرستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید