تور روسیه ارزان: ایران و روسیه خودرو مشترک می سازند

به گزارش عکس پارسی، در جریان سفر معاون وزیر صمت به روسیه، دو طرف مذاکراتی را درباره به صفر رساندن تعرفه تجارت گندم و فراوری یک خودرو مشترک نهایی کردند.

تور روسیه ارزان: ایران و روسیه خودرو مشترک می سازند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایسنا، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت با فایزولین وزیر مسکن روسیه، اسلپنیوف، وزیر تجارت در اتحادیه مالی اوراسیا و ماکسیم سوکولوف مدیرعامل آوتاباس و وزیر سابق حمل و نقل روسیه ملاقات و گفت وگو کرد.

در این ملاقاتها مذاکراتی برای صفر شدن تعرفه واردات گندم و روغن صورت گرفت و بر فراوری مشترک خودرو در ایران توافق شد.

بعلاوه دو طرف در خصوص موضوع احداث شهرک ها و منطقه ها صنعتی مشترک و نیز استفاده از ظرفیت شهرکهای موجود برای تجارت آزاد و فراوریات مشترک بحث و گفتگو کردند.

در این جلسات وزیر مسکن روسیه از اشتیاق و علاقه کشورش برای خرید مصالح ساختمانی و توربین از ایران اطلاع داد.

بر اساس گزارش این سازمان، پیمان پاک در ملاقاتی با معاون نخست وزیر روسیه نیز شرکت کرد. در این ملاقات اوورچوک، معاون نخست وزیر روسیه ضمن خوش آمدگویی به طرف ایرانی، از فعالسازی کریدور شمال - جنوب استقبال کرد و از برنامه ایران برای حل مسائل لجستیکی این کریدور پرسید و از موافقت رئیس جمهور روسیه برای ساخت راه آهن در ایران اطلاع داد.

وی گفت: روسیه حاضر است 162 کیلومتر راه آهن آستارا-رشت را ساخته و تحویل ایران دهد.

در ادامه این نشست در خصوص مباحث پولی و تشکیل کارگروه فراوری مشترک ، تامین قطعات صنعتی کارخانه های روسیه به وسیله کارخانه های ایرانی، ایجاد منطقه ها ازاد مشترک در شمال و جنوب ایران بحث و گفتگو شد.

بعلاوه پیمان پاک بر نقش روسیه در نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی ایران، نوسازی ناوگان کشتیرانی در دریای خزر و نوسازی ناوگان جاده ای ایران تاکید نمود.

معاون نخست وزیر روسیه نیز با بیان اینکه روسها می دانند تحریم ها لغو نخواهد شد از چشم طمع دشمنان به منابع بزرگ 2 کشور سخن گفت و بر لزوم طراحی شیوه های تازه تبادلات پولی و بانکی تاکید نمود.

وی بعلاوه از عزم روسیه برای پیگیری عضویت ایران در بریکس اطلاع داد و پیشنهاد کرد ایران به عنوان عضو ناظر به اتحادیه اوراسیا ملحق گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2042

به "تور روسیه ارزان: ایران و روسیه خودرو مشترک می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: ایران و روسیه خودرو مشترک می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید